Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei!

Har gått til innkjøp av en 2006 Ford Focus 1.6 TDCi, og har stereoen fra gammelbilen liggende, så lurte på om det er mye arbeid å strekke kabler fra batteriet og bak, og fra midtkonsollen, og evt hvordan?

Er også på tanken å bytte ut min passive 12" med en aktiv sub, har sett noen som har en "flat" type som du kan laste på uten at den tar skade..hvor får jeg tak i en slik(pioneer) og evt pris.

bilder av bilen:

20042009117.jpg

20042009116.jpg

20042009115.jpg

16042009093.jpg

- 05 Ford Mondeo 2.2TDCi Titanium X -"ST TDCI" Machine Silver

- 08 Citroën C5 Dynamique Tourer 2.0Hdi -solgt

- 06 Ford Focus 1.6 TDCi combi - MS design -sea grey. 09'RS LED baklykter;) -solgt

- 96 Opel Vectra 2.0 CD combi -full rieger -solgt

Posted (edited)

hvordan er det med kabelstrekking i denne bilen da?

Har tenkt på denne suben faktisk Pioneer aktiv sub

Edited by dogcity

- 06 Ford Focus 1.6 TDCi combi - MS design -sea grey. 09'RS LED baklykter;) -solgt

• 5 months later...
Guest pavilon
Posted

Hei, har du trekt nokon kabler bak? Eg har samme bilen, men 09 mod. Korleis gjekk det? har sett at i dør listen er det ikkje mykje plass :o Eg lurer litt på om det finst ein føringsvei i mellom setene??

Posted
Hei, har du trekt nokon kabler bak? Eg har samme bilen, men 09 mod. Korleis gjekk det? har sett at i dør listen er det ikkje mykje plass :o Eg lurer litt på om det finst ein føringsvei i mellom setene??

Kan dere ikke bare legge dem under teppet ? :)

Guest pavilon
Posted (edited)

blir nok det, har demontert alt av lister og deksler no, og det er ein ganske kompakt bil;) eg skal ha 3 signal kabler fram til speleren, og ein 35mm2 og 25mm2 til batteriet, og kabler til dørene bakfra. blir nok fult kan eg tenke meg :unsure: Men det eg er mest spent på er ut til døra??

Edited by pavilon
Posted
blir nok det, har demontert alt av lister og deksler no, og det er ein ganske kompakt bil;) eg skal ha 3 signal kabler fram til speleren, og ein 35mm2 og 25mm2 til batteriet, og kabler til dørene bakfra. blir nok fult kan eg tenke meg :unsure: Men det eg er mest spent på er ut til døra??

Går som oftast fint det og går en slik svart gummikanal ut. må bare ha bra med tålmodighet:p

Guest pavilon
Posted

Eg fekk ut ein høytaler i dag, og den var full av vann?? Eg synst dette var litt rart?

• 2 weeks later...
Posted

treg med updates, men nå er kabler strukket og oppkoplet:)

Trakk strømkabelen på høyresiden av bilen ettersom jeg hadde en gjennomføringspakning der, tok kabelen ned bak hanskerommet, og førte den inn i kanalen og bak(gikk fort og greit, bare bruk ei lita gummislegge for å banke den gummilista på plass:) og strakk remote og signal på førersiden=).

Jord koplet jeg på reservehjulsfestet i bagasjen:P

Kabelmål

Strøm, 16mm2 fra batteri til sikringsholder og 25mm2 fra sikring til amp.

25mm2 jordingskabel. litt dynamostøy, men det fikser et støyfilter fra elkjøp til 2-300.-;)