torstein Posted April 22, 2009 Posted April 22, 2009 Tenkte jeg skulle bruke dynamo og servopumpe fra en vanlig sierra på cosworth motoren min, er dette mulig? Hva slags svinghjul skal det være til cosworth? Er det likt som andre sierra motorer? 2wd rødtopp motor jeg har.
Frode R Posted April 22, 2009 Posted April 22, 2009 alt går. har selv brukt slanger fra en doch sierra til servo.startmotor er den samme som alle ford 2 liter bruker. frode r
torstein Posted April 22, 2009 Author Posted April 22, 2009 alt går. har selv brukt slanger fra en doch sierra til servo.startmotor er den samme som alle ford 2 liter bruker. Takker for svar, tenker på hva med selve servo pumpa da? Er det ikke forskjellig iforhold til reimer osv?
HoelRacing Posted April 22, 2009 Posted April 22, 2009 Servo fra vanlig sierra 2L passer IKKE, kan bruke pumpe fra Sierra DOHC, men det er kun selve pumpa som er lik så du må bruke brakett fra cosworth. Svinghjul fra vanlig sierra 2L/DOHC passer ikke..så her må du bruke fra cosworth. Ang dynamo så er det iallfall mulig å bruke den fra 2L, MEN da må du envt klippe kontakten til dynamoen og sette på kabelsko, da den ikke passer på 2L dynamoen. 92' Ford Sierra Cosworth 4x4
torstein Posted April 22, 2009 Author Posted April 22, 2009 Okei. Takk for svar. Det er ingen svinghjul som er like fra andre sierraer? Har testet alle bortsett fra v6 motorene. De er heller ikke like?
cosworth540 Posted April 22, 2009 Posted April 22, 2009 Okei. Takk for svar. Det er ingen svinghjul som er like fra andre sierraer? Har testet alle bortsett fra v6 motorene. De er heller ikke like? Kun Cosworth som har med 9 bolter
torstein Posted April 23, 2009 Author Posted April 23, 2009 Jepp, Da kjøper jeg fra cosworth Enkelt å greit
Recommended Posts