Jump to content

Enda en "MAD" motor til pers


Kverna

Recommended Posts

Se der ja, der var Yum sin motor bremset ja :)

Sykeste det der :)

 

"Greit" register det der :P

 

Rimelig hardt på en 4x4 kasse vertfall.

Skal vel bruke Bara kasse enda?

 

Ja står en bara kasse i. Etter ett pull til 5500rpm sjekka de pluggene og oppdaga liten lekkasje på nr. 4, så da har toppakninga begynt å gi seg.

Men han skulle aldri kjøre på racefuel uansett så :)

Link to comment
Share on other sites

Ja, så det :)

 

Og hadde over 880nm med racefuel :)

 

Tipper de har brukt gass for å spinne igang turbo, og sikkert en ganske avansert måte å styre ladetrykket på :)

Men steike så det funka da, over 1.8bar på 4000omdr. :)

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Ja, så det :)

 

Og hadde over 880nm med racefuel :)

 

Tipper de har brukt gass for å spinne igang turbo, og sikkert en ganske avansert måte å styre ladetrykket på :)

Men steike så det funka da, over 1.8bar på 4000omdr. :)

Tenker de har luftdyser også ja, for den kurva bare skyter til værs mye tidligere enn det "vi" i Norge opplever med våre vakumstyrte

Edited by Anders Kverneng
Link to comment
Share on other sites

Ja, var gjort skikkelig det der..

 

Er litt effekt det er snakk om også..

 

Men sykt mye trykk syns jeg, 2,6 bar på vanlig pumpebensin.. Syns det høres litt drøyt ut.

Og oppladingskurvene stiger jo på en merkelig måte på denne også.

Må være seriøse mengder lystgass tilstede for å få fart på den, eller noe i den duren..

For en slik oppladning på en så stor turbo er ikke direkte normalt :)

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Ja, var gjort skikkelig det der..

 

Er litt effekt det er snakk om også..

 

Men sykt mye trykk syns jeg, 2,6 bar på vanlig pumpebensin.. Syns det høres litt drøyt ut.

Og oppladingskurvene stiger jo på en merkelig måte på denne også.

Må være seriøse mengder lystgass tilstede for å få fart på den, eller noe i den duren..

For en slik oppladning på en så stor turbo er ikke direkte normalt :)

 

Vet ikke om de bruker lystgass, men de bruker luftdyser og bare det gir jo en mye tidligere lading. Kan undersøke litt

Link to comment
Share on other sites

Får en mer nøyaktig styring av ladetrykket, stemmer det.

Men en slik oppladning klarer man ikke bare ved å styre ladetrykksstyring.

Oppladning man ikke klarer med en mye mindre turbo..

Så noe må de vertfall gjøre :)

 

Lukter tenningsbank lang vei med 2,6bar og vanlig pumpebensin vertfall :)

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Autronic turbotrykksventil og ikkeno nitro....

 

esc rst wrc: hvorfor klarer de ikke en slik oppladning med bare ladetrykksstyring?

 

hadde vært gøy å sett hva motoren klarer i bilen.....

Cosworth!

Link to comment
Share on other sites

Ja, jeg ser det.

Skal ikke benekte det, men virker bare litt sykt :)

Enormt dyktige karer det er snakk om, for all del.

Men virker så sykt mye, samme med så mye trykk på pumpebensin.

 

Ja, en slik motor i en bra bygget bil med 4x4 blir nok ganske sykt :D

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Lukter tenningsbank lang vei med 2,6bar og vanlig pumpebensin vertfall :)

Egentlig ikke! Dette er garantert en nøye planlagt og BYGGET motor. Ikke noe tilfeldig sammensatt rask hvor eieren ikke har særlig kontroll på resultatet på forhånd.

 

Det avhenger TOTALT av oppsettet. En kammerat peaker, i følge loggen sin, vannvittige 3,0 BAR på sin Cosworth som går på 98 blyfri.

Videre så ser man at det er ganske så lavkompstempler i denne MAD motoren. Hvis man søker her inne så man kan finne bilder av helt flate stempler som gir ca. 9,35:1 i komp og på dette ble det ladet 2,0 BAR for 630 hk for ett par år siden. Også dette var gjort på pumpebensin.

 

Som du / dere skjønner hadde det overhode ikke vært noe problem å øke ladetrykket fra 2,0 - 2,6 BAR dersom 9,3:1 stemplene hadde blitt byttet ut med lavkomp stempler.

 

Uansett er dette MAD resultatet fantastisk godt. Effekten ved 4000 o/min er spesielt imponerende. Riktig kjekt å se.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Sier ikke at jeg ikke tror på det, syns bare det virker så utrolig :)

Og ja, selvfølgelig har et meget bra oppsett med dette ågjøre.

 

Er 8,45:1 i komp på den.

 

Ja, tror den skal fungere rimelig sykt, spes. med 4x4 :)

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Sier ikke at jeg ikke tror på det, syns bare det virker så utrolig :)

Og ja, selvfølgelig har et meget bra oppsett med dette ågjøre.

 

Er 8,45:1 i komp på den.

 

Ja, tror den skal fungere rimelig sykt, spes. med 4x4 :)

 

 

8,45/1 i komp og 2,6bar 98blyfri da har dei fått til underverker ,men resultatet ser du jo og når ein wrc pakning ser sånn ut da er det ikkje spørsmål om det er bank eingang ,men lurer på koffor ladetrykkskurven knekker sånn ved 3700rpm..........uansett vanvittig bra tall

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...