IceTurbo Posted April 18, 2009 Posted April 18, 2009 Heiskal kjøpe meg en 2.8 v6 Hva er forskjellen på efi og mfi, fordeler ulemper, effekt ? Hvilken bør e velge? Takker for svar Enten du tror du får det til eller ikke, har du som regel rett. - 1993 Ford sierra Cosworth sleeper- 1976 Ford Taunus 2l automat
Zykotec Posted April 18, 2009 Posted April 18, 2009 Mfi, bosch (K-jetronic) mekanisk innsprut, ble også brukt i golf gti ,porscher, audi 80-90-100 til et stykke ut på nittitallet, betyr mer eller mindre at det er sikkert som klokka, og like komplisert og trøtt og. lite problemer med det, men lufta skal passere en haug med dilldall før det når motoren, så responsen er vel litt 3-2-1-GÅ! når du trøkker ned gassen. Glad i bensin, bra effekt på høyere turtall.Efi (også Bosvh. L-jetronic?)til 2,8 har jeg ikke så mye erfaring med (kun til Sierra IS), er elektronisk , dette i kombinasjon med Ford's økonomer gir litt problemer i seg selv (dårlig kontakter, svake ledninger, døde sensorer) så kan være veldig trøblete, responsen og effekten bør egentlig være bedre, jevnere drag på alle turtall, men EFI har 'slappere' kam så vidt jeg vet. Letter å modifisere og gjøre om til datasprut, færre deler, og lavere bensinforbruk er fordeler. Begge er vel oppgitt til å ha samme effekt og moment, men er så vidt jeg vet to ganske forskjellige motorer i bruk. '84 Sierra 2.3 GL Sjølpustende V6 prosjekt. '03 Honda CR-V If I could get back all the money I've ever spent on cars...I'd spend it ALL on cars!!!!
rabbit1987 Posted October 22, 2010 Posted October 22, 2010 MFI-160bhp EFI-150 bhp eneste jeg trenger å vite hehe Ford Escort 1990 mk4 1,6 R.I.PFord Escort 1993 mk5b 1,8 R.I.PFord Sierra 1987 xr4x4 2,8 nye prosjektbilenMitsubitshi Lancer Glx bruksbilen
RS 1000 Posted October 22, 2010 Posted October 22, 2010 Heiskal kjøpe meg en 2.8 v6 Hva er forskjellen på efi og mfi, fordeler ulemper, effekt ? Hvilken bør e velge? Takker for svar Hva er poenget og målet med prosjektet, og ikke minst, hvor høyt er budsjettet? Jo høyere mål og budsjett du har jo større blir fordelene med en EFI motor.2,8 MFI sprutet har dyse kapasitet til ca. 240 hk originalt, EFI ca. 200 hk. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now