Jump to content

Forskjell på 2.8 v6 EFI og MFI ?


IceTurbo

Recommended Posts

Hei

skal kjøpe meg en 2.8 v6 ;)

 

Hva er forskjellen på efi og mfi, fordeler ulemper, effekt ?

 

Hvilken bør e velge?

 

Takker for svar :)

Enten du tror du får det til eller ikke, har du som regel rett.



- 1993 Ford sierra Cosworth sleeper

- 1976 Ford Taunus 2l automat

Link to comment
Share on other sites

Mfi, bosch (K-jetronic) mekanisk innsprut, ble også brukt i golf gti ,porscher, audi 80-90-100 til et stykke ut på nittitallet, betyr mer eller mindre at det er sikkert som klokka, og like komplisert og trøtt og. lite problemer med det, men lufta skal passere en haug med dilldall før det når motoren, så responsen er vel litt 3-2-1-GÅ! når du trøkker ned gassen. Glad i bensin, bra effekt på høyere turtall.

Efi (også Bosvh. L-jetronic?)til 2,8 har jeg ikke så mye erfaring med (kun til Sierra IS), er elektronisk , dette i kombinasjon med Ford's økonomer gir litt problemer i seg selv (dårlig kontakter, svake ledninger, døde sensorer) så kan være veldig trøblete, responsen og effekten bør egentlig være bedre, jevnere drag på alle turtall, men EFI har 'slappere' kam så vidt jeg vet. Letter å modifisere og gjøre om til datasprut, færre deler, og lavere bensinforbruk er fordeler.

Begge er vel oppgitt til å ha samme effekt og moment, men er så vidt jeg vet to ganske forskjellige motorer i bruk.

'84 Sierra 2.3 GL Sjølpustende V6 prosjekt.

'03 Honda CR-V

 

If I could get back all the money I've ever spent on cars...I'd spend it ALL on cars!!!!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Hei

skal kjøpe meg en 2.8 v6 ;)

 

Hva er forskjellen på efi og mfi, fordeler ulemper, effekt ?

 

Hvilken bør e velge?

 

Takker for svar :)

Hva er poenget og målet med prosjektet, og ikke minst, hvor høyt er budsjettet?

Jo høyere mål og budsjett du har jo større blir fordelene med en EFI motor.

2,8 MFI sprutet har dyse kapasitet til ca. 240 hk originalt, EFI ca. 200 hk.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...