Guest robnyl Posted April 16, 2009 Posted April 16, 2009 va må till for å få ca 160hk+ av en sierra IS motor?
Zykotec Posted April 16, 2009 Posted April 16, 2009 (edited) Lettvint og billig hvis du kan sveise er å slenge en liten turbo på den, kanskje med et tillegssprut, vanskelige dyre metoden men grei hvis du kan frese og ikke sveise er å plane toppen litt, porte litt, få trevinklet ventiljobb, råere kam, og bytte til to doble 45 gassere skikkeli grenrør og litt åpnere eksos.. Originalinnsprutet klarer vel å levere luft og bensin til 140 hk. Edited April 16, 2009 by Zykotec '84 Sierra 2.3 GL Sjølpustende V6 prosjekt. '03 Honda CR-V If I could get back all the money I've ever spent on cars...I'd spend it ALL on cars!!!!
Guest robnyl Posted April 19, 2009 Posted April 19, 2009 va må till for å få ca 160hk+ av en sierra IS motor? (utn turbo) sugehester!
bart Posted April 20, 2009 Posted April 20, 2009 (edited) 2dobble 45, større ventiler, kam med doble fjærer, porting/planing, letting av svinghjul, helst ballansering, stort grenrør 4-2-1 justerbart kamdrev eller fiksing av det orginale, enklere visst du sier 140-150 hk da sparer du ca 10000 i modifisering til store ventiler Edited April 20, 2009 by bart
sonmic Posted April 20, 2009 Posted April 20, 2009 2dobble 45, større ventiler, kam med doble fjærer, porting/planing, letting av svinghjul, helst ballansering, stort grenrør 4-2-1 justerbart kamdrev eller fiksing av det orginale, enklere visst du sier 140-150 hk da sparer du ca 10000 i modifisering til store ventilerHva med oppborring av blokk det funker jo bra på mange biler. Har ikke peiling om det går på OHC Ford Escort RS turbo S2 1986Link til bilen:Min RSTTheli (bandet mitt. Prog rock)
bart Posted April 20, 2009 Posted April 20, 2009 (edited) man kan borre en 205 blokk til 93 ved bruk av 2,8v6 stempler men da må blokka planes en del evt man kan bruke cosworth råder, de er litt lengre, men da må man mekke litt med krysspinne osv, da cosworth er beregnet for flytende pinne og vg har presset krysspinne.... men over 150-155 hk må nok ventiler byttes til større uansett borring...... Edited April 20, 2009 by bart
sierraracing Posted April 20, 2009 Posted April 20, 2009 Joda, funker bra det. Borrer du opp blokka kan du bruke stempler fra 2.8 motoren og få 2.1l. Prat om å få 2.2l ved å bytte råder.Men 2.8 stempla er 1mm lavere enn OHC stemplene. Så burde plane blokka i tillegg. Ford Sierra bilcrossbil ´89 Ford Escort MK2 Zakspeed ´76 Peugeot 406 2.0TD Stv ´02
bart Posted April 20, 2009 Posted April 20, 2009 (edited) har prøvd 96 borring med volvo stempler i bilcross det gikk ikkje........ blokka sprakk i sylinderveggen etter ca 2løp.... har en motor som eg har bygd sammen nå den har 93,5 stempler (2,8v6+0,5mm) som skal i en mk1 gatebil, denne har cosworth råder da passer det omtrent akkurat med høgda på blokka, Joda, funker bra det. Borrer du opp blokka kan du bruke stempler fra 2.8 motoren og få 2.1l. Prat om å få 2.2l ved å bytte råder.Men 2.8 stempla er 1mm lavere enn OHC stemplene. Så burde plane blokka i tillegg. man endrer ikkje volum med å bytte råder da må du i tilfelle gjøre noe med slaget, du kan vel feks eksenterslipe veiva for å kompensere for det som v6 stemplene er lavere slik de kommer helt opp istedet for å planslipe blokka.... men da snakker vi kr og ører.... Edited April 20, 2009 by bart
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now