Jump to content

S: 1985 Ford Sierra XR4X4 SOLGT

Kverna

Recommended Posts

Da har jeg akkurat fått xr'en hjem, også dukker drømmebilen opp. Da må man selge

1985 Ford Sierra xr4x4 2.8L v6

Solgt ny i nord 23.10.1985. Ut i fra hukommelsen hadde en eier bilen til 1999, så har sønnen hans hatt den, dochboy her på forumet kjøpte den og overhalte motor + eu-godkjente bilen, og nå selger jeg. (Her må du rette meg Even, husker ikke så godt)

Nyoverhalt 2.8L V6 mekanisk innsprut

greenfilter

T9 4x4 kasse

Is 3eika ratt

Lite/Ingen rust. Funnet en liten flekk under bakrutelista. Litt matt i lakken på bakskjermen(e)

Dette er en sinnsykt behagelig bil, med krefter i massevis. Motoren går stille som bare det, helt til man gir full gass og overstiger 3000rpm, da har man det herlige 6'er brølet. Anbefaler å sette på 4" japsepotte for enda bedre lyd ;)

BILEN ER NÅ EUGODKJENT OG STÅR PÅ SKILT :)

Negativt:

Mangler taktrekk

Litt vibrasjoner i driverket, bytte kryss på mellomakselen forover så skulle det bli bra. Merker det kun mellom 100-140km/t, og det var ikke noe problem å kjøre tr.heim drammen med dette.

Løs lufteventil i midtkonsollen. Brekt ene festet på ventilen tenker jeg.

Liten lekkasje fra girkasse

Noen rustflekker rundt gummilista på bakruta

Litt vanskelig å starte

Dårlig innslag på starter

Ellers kan det følge med 2 sett 15" felger med BRA dekk og ett sett 14" stålfelger med avpigga piggdekk hvis jeg får solgt den fort.

Har masse deler som kan følge med ved salg, bare å spørre.

Utropspris: 21000kr ferdig omregga ved rask avgjørelse + 2sett 15" felg & 1sett 14"felg.

Gratis omreg, så her er det muligheter.

IMAG0005.jpg

IMAG0008.jpg

IMAG0013.jpg

Restaureringen kan sees her: http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=47072

Anders Kverneng

Drammen/Buskerud

92 64 33 23

kverna @ gmail.com

pm

tråden

Edited by Anders Kverneng

joda stemmer nok d :)

få hør hva da slag ny bil da :P

http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=49757

EDIT: Hvis noen vil ha før neste uke kan jeg legge ved 2stk 12" bassere, monoforsterker og dobbel eller singel 12" kasse i prisen. Verdi ca 4000kr

EDIT2: Polert og 16 nye hjulbolter.

Edited by Anders Kverneng

kan jo sette opp en bil til meg om det hjelper deg. er plass inne på det kalde rommet. ingen som er der heller ;)

1983 5dørs sierra: død

1985 3dørs sierra: ist prosjekt

alt går, det er bare babyer som ikke går ;)

Jeg har seriøst lyst å gjøre nordlænning av denne bilen igjen :D Men må få bort en delebil før det kan bli aktuelt...

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

• 2 weeks later...
Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Create New...