OleK Posted April 14, 2009 Share Posted April 14, 2009 200 escos-block with 0.5mm overbore4x4 fully ported by jenspeedstd compressionrewelded intake manifold2wd exhaust manifoldrs500 ic, kn-filter, moongoose ++autronic sm4 with 4 msd coils and 1200cc injectorsbp320ht cams with vernier pulleysgarret gt3071R with 0.63A/R exhaust, internal wastegate, -34 actuator.1.8 bar boost en kompis sin 2wd sedan. målt på nava med Rototest hos Christer neste mod blir nok grenrør og ekstern waste. intern waste begynte virkelig å vise sine svakheter her. Cosworth! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted April 14, 2009 Share Posted April 14, 2009 (edited) Litt mismatch med kammene kanskje? Ikke vet jeg Ser ut som han har max moment ganske sent, i forhold til hva han kanskje kunne fått med andre kammer.For ser jo ut som et veldig greit oppsett ellers da Sikkert en sjefs bil å kjøre da Hvordan oppfører den seg på veien mtp. trykk etc.? Er det effekt på navene papiret viser? Edited April 14, 2009 by Escort RST WRC Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
etakle Posted April 14, 2009 Share Posted April 14, 2009 Er på nava ja, står nederst i posten til OleK Link to comment Share on other sites More sharing options...
OleK Posted April 14, 2009 Author Share Posted April 14, 2009 nav-hester det her ja. Christer på PBC regnet ca 490hk i motor med 8-12% effektap. han hadde aldri bremset en Cosworth med så langt register noengang. artig. kammene er kanskje noe overkill ja, men de funker. har ikke fått testet den noe veldig enda, da vi bare har hatt dårlige dekk. men hjulspinn på 4. i 150 km/t sier sitt. Cosworth! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted April 14, 2009 Share Posted April 14, 2009 Er på nava ja, står nederst i posten til OleK Stod at det var målt på nava, ikke hva papiret viste nav-hester det her ja. Christer på PBC regnet ca 490hk i motor med 8-12% effektap. han hadde aldri bremset en Cosworth med så langt register noengang. artig. kammene er kanskje noe overkill ja, men de funker. har ikke fått testet den noe veldig enda, da vi bare har hatt dårlige dekk. men hjulspinn på 4. i 150 km/t sier sitt. Høres bra ut Ja, for all del, funker de. Var ikke det jeg mente, at de ikke gjorde det Hehe, sier sitt det ja Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stianwang Posted April 15, 2009 Share Posted April 15, 2009 (edited) Hadde jeg hatt sånn en kurve og sånne tall med mitt oppsett hadde jeg blitt glad ! Men det er jo drømming på høyt plan ! Hehe Edited April 15, 2009 by Stianwang Link to comment Share on other sites More sharing options...
joe Posted April 15, 2009 Share Posted April 15, 2009 (edited) Kordan ser ein svakheten til intern WG ?....(nysgjerrig..for lurer på å skifte sjøl...)Er det kamvalg så gjør at momentet kommer så seint ? Edited April 15, 2009 by joe Link to comment Share on other sites More sharing options...
OleK Posted April 15, 2009 Author Share Posted April 15, 2009 med et slikt oppsett med "stor" turbo og vasse kammer blir hullet i den interne wastegaten rett og slett for lite og klarer ikke å blø unna nok eksos til å holde trykket nede ved høyt turtall/belastning. selv om vi har portet opp både eksoshus og baklokk det som er mulig. personlig så tror jeg denne motoren hadde hatt godt av et sett med bp300ht-kammer, men eieren vil ha rallytomgang så, hehe planen på lengre sikt er også å fylle på e85 på tanken (derav 1200cc dysene), da vil nok kanskje kammene stå mer i stil til oppsettet/effekten. Cosworth! Link to comment Share on other sites More sharing options...
RsMuffe Posted April 15, 2009 Share Posted April 15, 2009 rolf sin? Link to comment Share on other sites More sharing options...
joe Posted April 15, 2009 Share Posted April 15, 2009 med et slikt oppsett med "stor" turbo og vasse kammer blir hullet i den interne wastegaten rett og slett for lite og klarer ikke å blø unna nok eksos til å holde trykket nede ved høyt turtall/belastning. selv om vi har portet opp både eksoshus og baklokk det som er mulig. personlig så tror jeg denne motoren hadde hatt godt av et sett med bp300ht-kammer, men eieren vil ha rallytomgang så, hehe planen på lengre sikt er også å fylle på e85 på tanken (derav 1200cc dysene), da vil nok kanskje kammene stå mer i stil til oppsettet/effekten. Håper det kommer ein liten "update" når E85 er på plass... for de tankene har eg og hatt *he-he*..Fikk jo greie resultater av det Ovar her på forumet Ellers så syns eg tallene va fine...flytter nok greit på seg den der Link to comment Share on other sites More sharing options...
eeerolf Posted April 15, 2009 Share Posted April 15, 2009 med et slikt oppsett med "stor" turbo og vasse kammer blir hullet i den interne wastegaten rett og slett for lite og klarer ikke å blø unna nok eksos til å holde trykket nede ved høyt turtall/belastning. selv om vi har portet opp både eksoshus og baklokk det som er mulig. Er også at wg ble for slapp og klarte ikke holde igjen når turbotrykksventilen ville det, derfor ble det også litt dårlig med moment og at det kom litt sent mente christer. med ekstern fungerer turbotrykkstyringa i sprutet mye bedre. christer mente at med ekstern wg hadde jeg hatt ca 100nm til på hjulene. så neste prosjekt nå blir ekstern wg og e85 Ford Sierra Cosworth 2wd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted April 15, 2009 Share Posted April 15, 2009 christer mente at med ekstern wg hadde jeg hatt ca 100nm til på hjulene. så neste prosjekt nå blir ekstern wg og e85 Såpass mye ja, spennende. Ja, er oftest en grunn til alt Lykke til da, og hold oss oppdatert på hvordan det går Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
OleK Posted April 15, 2009 Author Share Posted April 15, 2009 legg merke til hvor vanvittig udramatisk en bremsing med Roto-test er, ikke noe behov for masse stropper på kryss og tvers, aldri hjulspinn, og ingen risiko for at bilen drar seg av rullene e.l. Christer er også en kar med utrolig mye kunnskap, anbefalles på det beste! Cosworth! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Åshøgda-raceway Posted April 15, 2009 Share Posted April 15, 2009 ser bre ut detta.tenkte jeg sku ned dit å bremse min også,siden tef er konk. har hørt mye positivt om christer ihvertfall,greit m nav-rulle da. Link to comment Share on other sites More sharing options...
joe Posted April 15, 2009 Share Posted April 15, 2009 Er dette ett generelt problem for intern WG....eller har du bare hatt ekstra slapp actuator ?.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
eeerolf Posted April 15, 2009 Share Posted April 15, 2009 Er dette ett generelt problem for intern WG....eller har du bare hatt ekstra slapp actuator ?.... det vet jeg ikke...kjøpte helt ny -34 actuator i fjor. så den skal være bra den. er iaf sinnsykt hard å dra på så Ford Sierra Cosworth 2wd Link to comment Share on other sites More sharing options...
OleK Posted April 17, 2009 Author Share Posted April 17, 2009 da fikk vi testet enda litt mer i går kveld. noe av problemet med den interne waste'n har vært at ladetrykksstyringa har ladet rett opp til 1.3 bar ca, for så å gå saktere opp mot 1.8 bar. vi satt på ei ekstra hjelpefjær som var rimelig stram, mellom actuatorbraketten og selve wastegatearmen. å fy steike helsike som det hjalp!!! spretter rett opp på 1.8 bar nå, og vi har merkbare flyttet momentkurva mer til venstre på tabellen ovenfor. ble virkelig en helt vanvittig forandring, og på litt ujevn vei er bilen direkte farlig å kjøre fort med. men fyyyy som den synger nå!! ikke mange biler som kommer til å ta denne på langsiden 10 mai..... Cosworth! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted April 17, 2009 Share Posted April 17, 2009 Høres meget bra ut Noen formening om når fullt trykk oppnås? En film hadde vel vært på sin plass her Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
joe Posted April 17, 2009 Share Posted April 17, 2009 (edited) da fikk vi testet enda litt mer i går kveld. noe av problemet med den interne waste'n har vært at ladetrykksstyringa har ladet rett opp til 1.3 bar ca, for så å gå saktere opp mot 1.8 bar. vi satt på ei ekstra hjelpefjær som var rimelig stram, mellom actuatorbraketten og selve wastegatearmen. å fy steike helsike som det hjalp!!! spretter rett opp på 1.8 bar nå, og vi har merkbare flyttet momentkurva mer til venstre på tabellen ovenfor. ble virkelig en helt vanvittig forandring, og på litt ujevn vei er bilen direkte farlig å kjøre fort med. men fyyyy som den synger nå!! ikke mange biler som kommer til å ta denne på langsiden 10 mai..... Får legge ut ei ny kurve - for min 3071 har fullt moment ved ca 4200 Edited April 17, 2009 by joe Link to comment Share on other sites More sharing options...
OleK Posted April 17, 2009 Author Share Posted April 17, 2009 hadde vært gøy å bremset den på nytt igjen nå ja, men vi gidder ikke ta oss bryet med ny bremsing før grenrør, ekstern waste og en tank full av etanol er på plass. får noen nye dekk en av dagene nå, skal få testet litt mer da, kanskje også en liten filmsnutt Cosworth! Link to comment Share on other sites More sharing options...
joe Posted April 17, 2009 Share Posted April 17, 2009 hadde vært gøy å bremset den på nytt igjen nå ja, men vi gidder ikke ta oss bryet med ny bremsing før grenrør, ekstern waste og en tank full av etanol er på plass. får noen nye dekk en av dagene nå, skal få testet litt mer da, kanskje også en liten filmsnutt Blir spennende å se slutttresultatet der Men mener han så mapper at det fortsatt går an å hente 100Nm på å skifte WG ?.... eller er ekstern "brukende" når du får den til å funke.... ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
OleK Posted April 17, 2009 Author Share Posted April 17, 2009 har ikke snakket med christer ang den fjør-modden vår, men vil nok tro at vi er mye nærmere "ekstern wastegate-moment" nå. vi får se Cosworth! Link to comment Share on other sites More sharing options...
eeerolf Posted April 17, 2009 Share Posted April 17, 2009 (edited) Får legge ut ei ny kurve - for min 3071 har fullt moment ved ca 4200 har ikke helt tittet når jeg har fullt trøkk enda. nokk med å se på veien men på bremsingen hadde jeg iaf 0.8bar ved 3000 sa christer. hvilke kammer har du? min er kanskje litt treng i forhold til litt mindre kammer, men fungerer knallbra nå så blir morro å få ratta litt den 10ende nå Edited April 17, 2009 by eeerolf Ford Sierra Cosworth 2wd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted April 17, 2009 Share Posted April 17, 2009 Rått! men skulle ikke christer flytte til alnabru? detta var gamle lokalet eller? '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
joe Posted April 17, 2009 Share Posted April 17, 2009 har ikke helt tittet når jeg har fullt trøkk enda. nokk med å se på veien men på bremsingen hadde jeg iaf 0.8bar ved 3000 sa christer. hvilke kammer har du? min er kanskje litt treng i forhold til litt mindre kammer, men fungerer knallbra nå så blir morro å få ratta litt den 10ende nå Tryggest å kikke på trykket på kurvene fra dynoen ja *he-he*... Kjører originalkammer for tiden - holder greit nok det. Sånn utenom porting av topp så er motor original - kun alt mikket rundt så e gjort noe med...funker for det Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now