Jump to content

Hvordan ser dette ut? bra eller bare søppel? :)


OleK

Recommended Posts

brems1.jpg

 

200 escos-block with 0.5mm overbore

4x4 fully ported by jenspeed

std compression

rewelded intake manifold

2wd exhaust manifold

rs500 ic, kn-filter, moongoose ++

autronic sm4 with 4 msd coils and 1200cc injectors

bp320ht cams with vernier pulleys

garret gt3071R with 0.63A/R exhaust, internal wastegate, -34 actuator.

1.8 bar boost

 

en kompis sin 2wd sedan.

 

målt på nava med Rototest hos Christer :)

 

neste mod blir nok grenrør og ekstern waste. intern waste begynte virkelig å vise sine svakheter her.

Cosworth!

Link to comment
Share on other sites

Litt mismatch med kammene kanskje? Ikke vet jeg :)

Ser ut som han har max moment ganske sent, i forhold til hva han kanskje kunne fått med andre kammer.

For ser jo ut som et veldig greit oppsett ellers da :)

 

Sikkert en sjefs bil å kjøre da :)

Hvordan oppfører den seg på veien mtp. trykk etc.?

 

Er det effekt på navene papiret viser?

Edited by Escort RST WRC

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

nav-hester det her ja.

 

Christer på PBC regnet ca 490hk i motor med 8-12% effektap. han hadde aldri bremset en Cosworth med så langt register noengang. artig.

 

kammene er kanskje noe overkill ja, men de funker.

 

har ikke fått testet den noe veldig enda, da vi bare har hatt dårlige dekk. men hjulspinn på 4. i 150 km/t sier sitt.

Cosworth!

Link to comment
Share on other sites

Er på nava ja, står nederst i posten til OleK

 

Stod at det var målt på nava, ikke hva papiret viste ;)

 

nav-hester det her ja.

 

Christer på PBC regnet ca 490hk i motor med 8-12% effektap. han hadde aldri bremset en Cosworth med så langt register noengang. artig.

 

kammene er kanskje noe overkill ja, men de funker.

 

har ikke fått testet den noe veldig enda, da vi bare har hatt dårlige dekk. men hjulspinn på 4. i 150 km/t sier sitt.

 

Høres bra ut :)

 

Ja, for all del, funker de. Var ikke det jeg mente, at de ikke gjorde det :)

 

Hehe, sier sitt det ja :)

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

med et slikt oppsett med "stor" turbo og vasse kammer blir hullet i den interne wastegaten rett og slett for lite og klarer ikke å blø unna nok eksos til å holde trykket nede ved høyt turtall/belastning. selv om vi har portet opp både eksoshus og baklokk det som er mulig.

 

personlig så tror jeg denne motoren hadde hatt godt av et sett med bp300ht-kammer, men eieren vil ha rallytomgang så, hehe :)

 

planen på lengre sikt er også å fylle på e85 på tanken (derav 1200cc dysene), da vil nok kanskje kammene stå mer i stil til oppsettet/effekten.

Cosworth!

Link to comment
Share on other sites

med et slikt oppsett med "stor" turbo og vasse kammer blir hullet i den interne wastegaten rett og slett for lite og klarer ikke å blø unna nok eksos til å holde trykket nede ved høyt turtall/belastning. selv om vi har portet opp både eksoshus og baklokk det som er mulig.

 

personlig så tror jeg denne motoren hadde hatt godt av et sett med bp300ht-kammer, men eieren vil ha rallytomgang så, hehe :)

 

planen på lengre sikt er også å fylle på e85 på tanken (derav 1200cc dysene), da vil nok kanskje kammene stå mer i stil til oppsettet/effekten.

 

Håper det kommer ein liten "update" når E85 er på plass... for de tankene har eg og hatt *he-he*..

Fikk jo greie resultater av det Ovar her på forumet ;)

 

Ellers så syns eg tallene va fine...flytter nok greit på seg den der :)

Link to comment
Share on other sites

med et slikt oppsett med "stor" turbo og vasse kammer blir hullet i den interne wastegaten rett og slett for lite og klarer ikke å blø unna nok eksos til å holde trykket nede ved høyt turtall/belastning. selv om vi har portet opp både eksoshus og baklokk det som er mulig.

 

Er også at wg ble for slapp og klarte ikke holde igjen når turbotrykksventilen ville det, derfor ble det også litt dårlig med moment og at det kom litt sent mente christer. med ekstern fungerer turbotrykkstyringa i sprutet mye bedre. christer mente at med ekstern wg hadde jeg hatt ca 100nm til på hjulene. :)

så neste prosjekt nå blir ekstern wg og e85 :)

Ford Sierra Cosworth 2wd

Link to comment
Share on other sites

christer mente at med ekstern wg hadde jeg hatt ca 100nm til på hjulene. :)

så neste prosjekt nå blir ekstern wg og e85 :)

 

Såpass mye ja, spennende. Ja, er oftest en grunn til alt :)

 

Lykke til da, og hold oss oppdatert på hvordan det går :)

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

 

 

legg merke til hvor vanvittig udramatisk en bremsing med Roto-test er, ikke noe behov for masse stropper på kryss og tvers, aldri hjulspinn, og ingen risiko for at bilen drar seg av rullene e.l.

 

Christer er også en kar med utrolig mye kunnskap, anbefalles på det beste!

Cosworth!

Link to comment
Share on other sites

Er dette ett generelt problem for intern WG....eller har du bare hatt ekstra slapp actuator ?....

 

det vet jeg ikke...kjøpte helt ny -34 actuator i fjor. så den skal være bra den.

er iaf sinnsykt hard å dra på så :)

Ford Sierra Cosworth 2wd

Link to comment
Share on other sites

da fikk vi testet enda litt mer i går kveld.

 

noe av problemet med den interne waste'n har vært at ladetrykksstyringa har ladet rett opp til 1.3 bar ca, for så å gå saktere opp mot 1.8 bar.

 

vi satt på ei ekstra hjelpefjær som var rimelig stram, mellom actuatorbraketten og selve wastegatearmen.

 

å fy steike helsike som det hjalp!!! spretter rett opp på 1.8 bar nå, og vi har merkbare flyttet momentkurva mer til venstre på tabellen ovenfor.

 

ble virkelig en helt vanvittig forandring, og på litt ujevn vei er bilen direkte farlig å kjøre fort med.

 

men fyyyy som den synger nå!! :D ikke mange biler som kommer til å ta denne på langsiden 10 mai.....:P

Cosworth!

Link to comment
Share on other sites

da fikk vi testet enda litt mer i går kveld.

 

noe av problemet med den interne waste'n har vært at ladetrykksstyringa har ladet rett opp til 1.3 bar ca, for så å gå saktere opp mot 1.8 bar.

 

vi satt på ei ekstra hjelpefjær som var rimelig stram, mellom actuatorbraketten og selve wastegatearmen.

 

å fy steike helsike som det hjalp!!! spretter rett opp på 1.8 bar nå, og vi har merkbare flyttet momentkurva mer til venstre på tabellen ovenfor.

 

ble virkelig en helt vanvittig forandring, og på litt ujevn vei er bilen direkte farlig å kjøre fort med.

 

men fyyyy som den synger nå!! :D ikke mange biler som kommer til å ta denne på langsiden 10 mai.....:P

 

Får legge ut ei ny kurve - for min 3071 har fullt moment ved ca 4200 :)

Edited by joe
Link to comment
Share on other sites

hadde vært gøy å bremset den på nytt igjen nå ja, men vi gidder ikke ta oss bryet med ny bremsing før grenrør, ekstern waste og en tank full av etanol er på plass.

 

får noen nye dekk en av dagene nå, skal få testet litt mer da, kanskje også en liten filmsnutt :)

Cosworth!

Link to comment
Share on other sites

hadde vært gøy å bremset den på nytt igjen nå ja, men vi gidder ikke ta oss bryet med ny bremsing før grenrør, ekstern waste og en tank full av etanol er på plass.

 

får noen nye dekk en av dagene nå, skal få testet litt mer da, kanskje også en liten filmsnutt :)

 

Blir spennende å se slutttresultatet der :)

 

Men mener han så mapper at det fortsatt går an å hente 100Nm på å skifte WG ?.... eller er ekstern "brukende" når du får den til å funke.... ?

Link to comment
Share on other sites

Får legge ut ei ny kurve - for min 3071 har fullt moment ved ca 4200 :)

 

 

har ikke helt tittet når jeg har fullt trøkk enda. nokk med å se på veien :D

men på bremsingen hadde jeg iaf 0.8bar ved 3000 sa christer.

 

hvilke kammer har du? min er kanskje litt treng i forhold til litt mindre kammer, men fungerer knallbra nå så blir morro å få ratta litt den 10ende nå :D

Edited by eeerolf

Ford Sierra Cosworth 2wd

Link to comment
Share on other sites

har ikke helt tittet når jeg har fullt trøkk enda. nokk med å se på veien :D

men på bremsingen hadde jeg iaf 0.8bar ved 3000 sa christer.

 

hvilke kammer har du? min er kanskje litt treng i forhold til litt mindre kammer, men fungerer knallbra nå så blir morro å få ratta litt den 10ende nå :D

 

Tryggest å kikke på trykket på kurvene fra dynoen ja *he-he*...

 

Kjører originalkammer for tiden - holder greit nok det. Sånn utenom porting av topp så er motor original - kun alt mikket rundt så e gjort noe med...funker for det :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...