Laukenmk2 Posted April 11, 2009 Share Posted April 11, 2009 Hei,Har en cosworth motor som alt fungerer utmerket med, bortsett fra 1 ting, den vil ikke starte etter å ha varmkjørt motoren. Må la motoren kjøle seg alt fra 10 min til 40 min, før den starter igjen. Det kommer ingen gnist til pluggene. Hva kan dette være? Ganske irriterende problem. Takker for hjelp.MvhFrank Link to comment Share on other sites More sharing options...
Åshøgda-raceway Posted April 11, 2009 Share Posted April 11, 2009 det er halv giveren nedi fordeleren som er gåen. phase sensor kalles den. Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted April 11, 2009 Share Posted April 11, 2009 Hadde akkurat samme problem med Sierraen min, skiftet ect føler (vann temp føler, den blå) og allt i orden. Det ble brudd i føleren, ved en viss temp. Dette var med L6 modul. Fikk feilkode på den, og det stemte Link to comment Share on other sites More sharing options...
Laukenmk2 Posted April 12, 2009 Author Share Posted April 12, 2009 Både phase sensoren og vanntemp føleren er ny.Noe jeg kan gjøre for å sjekke hvilke av dem som ikke er i orden? MvhFrank Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ørjan G Posted April 12, 2009 Share Posted April 12, 2009 Hei,Har en cosworth motor som alt fungerer utmerket med, bortsett fra 1 ting, den vil ikke starte etter å ha varmkjørt motoren. Må la motoren kjøle seg alt fra 10 min til 40 min, før den starter igjen. Det kommer ingen gnist til pluggene. Hva kan dette være? Ganske irriterende problem. Takker for hjelp.MvhFrankTesta med ei prøvelampa fra minus på coilen te + på batterie. sjå om da blinka når du prøva starta. Om da blinka e da coilen øydelagd og om da ikkje blinka e da noko anna gale so te dømes tenningsmodul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Laukenmk2 Posted April 12, 2009 Author Share Posted April 12, 2009 Testa med ei prøvelampa fra minus på coilen te + på batterie. sjå om da blinka når du prøva starta. Om da blinka e da coilen øydelagd og om da ikkje blinka e da noko anna gale so te dømes tenningsmodul. Coilen er også helt ny.(Grp a)Flere forslag? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest btn_racing Posted April 12, 2009 Share Posted April 12, 2009 Har samme prob på min (fiesta_xr2i her ) ,eneste jeg ikke har bytta på er den blå føler'n Må vell mote seg opp å bytte denne........ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Laukenmk2 Posted April 14, 2009 Author Share Posted April 14, 2009 (edited) Noen som veit om vanntempføleren har noe med gnisten til pluggene og gjøre? Eller kan jeg utelukke tempfølern(den blå)? Edited April 14, 2009 by Laukenmk2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fakeworth Posted April 14, 2009 Share Posted April 14, 2009 Hadde samme problem på lillebror sin.. Veldig rart problem, her prøvde jeg å bytte vanntemp phase og coil.. Ingenting hjalp.. Det fungerte greit en stund etter jeg fjernet "motstanden" før coil'n, men ble dårlig igjen.. Slet med rødglødende eksosmaifoil på samme tidspungt.. Har du det etter normal kjøring? -93 Sierra Cosworth STV 4x4 X: -94 Escort Cosworth HTT, -94 Escort cosworth T-25, -94 Escort cosworth T-34, 4x -90 Sierra 4x4 Cosworth, -91 Sierra Cosworth 2wd, - 89 Sierra Cosworth 2wd, -88 Sierra Cosworth 2wd -91 Scorpio Cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Laukenmk2 Posted April 14, 2009 Author Share Posted April 14, 2009 Har ikke kjørt så mye med motoren, kun hatt prøveskilt en dag. Men kan ikke si jeg har sett at den er rødglødende. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Laukenmk2 Posted April 17, 2009 Author Share Posted April 17, 2009 Har vanntempsensoren noe med tenning å gjøre? Eller kun bensinmengde? Link to comment Share on other sites More sharing options...
superzonic Posted April 18, 2009 Share Posted April 18, 2009 Hadde dette problemet for ett år siden på min cosworth, bytta sikringsboks, men ingen ting hjalp. sendte den til face og det viste seg at det var sikringsboksen alikevell. Var kobla noe galt i det pinnene du setter inn i boksen. så det kan være sikringsboksen din. 1993 Ford escort cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janna Posted April 18, 2009 Share Posted April 18, 2009 Noen som veit om vanntempføleren har noe med gnisten til pluggene og gjøre? Eller kan jeg utelukke tempfølern(den blå)? Den git vel signat til hjernen hvor mye bensin motor får. Mener det var den som gjorde at min ikke startet når motor var varm. Bilder av mine tidligere cosworth http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/12870-alle-mine-biler/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
nightking Posted April 18, 2009 Share Posted April 18, 2009 Men nå står denne motoren i en escort mk2, så tviler vel egentlig på at sikringsboksen er problemet her Prøv en annen hjerne Kan få låne min, men den er uchippa Ford Escort mk2 Cosworth (SOLGT) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now