vingebil_ Posted April 10, 2009 Share Posted April 10, 2009 (edited) Jeg har et spørsmål, hva er det beste? Sveise eksosen fra den externe innpå eksosen fra turbo'n, eller bare lage et rør rett ned? Edited April 10, 2009 by vingebil_ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mark1 Posted April 10, 2009 Share Posted April 10, 2009 om du ikke vil ha skilter eller kjøre på banetreff lag ett rør rett ned WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted April 10, 2009 Share Posted April 10, 2009 Sveis den inn på downpipen.. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
torpecossie Posted April 10, 2009 Share Posted April 10, 2009 sveis den in nå.. ****. 99 Passat Tdi92 Pajero på 35"86 Vingebil11 Focus73 Taunus 2dr84 Superfin dame04 Julie70 Ford 300007 Arctic cat F1000 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stianwang Posted April 10, 2009 Share Posted April 10, 2009 rør rett ned bråker noe voldsomt.. og du ber om å bli stoppa i kontoll og kan glemme å få kjørt på bane Så ville lagd den inn i eksosen igjen ja Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted April 10, 2009 Share Posted April 10, 2009 går utifra at åpen og ekstern er samma greia? '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted April 11, 2009 Share Posted April 11, 2009 Sveis den inn på downpipen igjen.Viss ikke får du frieksoslyd fra wg når wg begynner å blø ut eksos.Høres ikke ut. Søk på screamer pipe på youtube så får du bedømme selv. Sierra_2.9: Hva mener du? Ekstern wastegate: Egen wastegate som får eksos fra grenrøret før turbo, istede for spjeld inni eksoshuset på turbo. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted April 11, 2009 Share Posted April 11, 2009 er jo noe som kalles åpen wastegate også. masse på youtube hvis du søker på open wastegate. lurte på om det var samma greia '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted April 11, 2009 Share Posted April 11, 2009 Åpen wg vil si det samme som å ha "screamer pipe".Ut fra wg går eksosen rett i friluft. Så åpen wg og ekstern wg er ikke det samme Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted April 11, 2009 Share Posted April 11, 2009 da var jeg med igjen..men mener at asil racing ikke fikk kjøre på rudskogen hvis han kjørte med extern wastegate? eller var det hvis han kjøre screamer pipe? '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted April 11, 2009 Share Posted April 11, 2009 Det var viss han skulle kjøre med screamer pipe Ekstern wg er ikke noe problem mtp. lyd etc. viss man har eksosen fra den inn igjen i eksosen. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted April 11, 2009 Share Posted April 11, 2009 noe lydforskjell i det hele tatt med ekstern? '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted April 11, 2009 Share Posted April 11, 2009 Ikke merkbart. Kommer an på hvilke rør man bruker til og fra wg. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hovden Racing Posted April 11, 2009 Share Posted April 11, 2009 Her var det mange eksperter som snakker ja... Er da for **** ingen som hører om du kjører ekstern rett ut viss du ikke tråkker på skikkelig. Jeg kjører rett ut å er godt fornøyd med det! Link to comment Share on other sites More sharing options...
JHS Posted April 11, 2009 Share Posted April 11, 2009 Her var det mange eksperter som snakker ja... Er da for **** ingen som hører om du kjører ekstern rett ut viss du ikke tråkker på skikkelig. Jeg kjører rett ut å er godt fornøyd med det!Selvfølgelig må man tråkke på for og høre det... Men da hører man også ganske godt forskjell på åpen rett ut og en som går inn på eksos igjen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted April 12, 2009 Share Posted April 12, 2009 (edited) Vet nå godt hvordan en wg fungerer, og ja selvfølgelig må du gi såpass mye gass at wg begynner å bløfor at du skal høre det.Så sant du ikke gjør det lager det jo ikke noe lyd utenom normalt, da det er ingen eksos som går forbi wg. Og da bråker det rimelig mye mener nå jeg.Det er jo tross alt fri eksos rett i friluft! Og om noen hører forskjell på kjøring med ekstern wg, svarte jeg på om man hører forskjell om man har wg eksos tilbake til downpipen, altså ikke screamer pipe. Godt eksempel på eksos fra wg rett ut i friluft, bråker ikke dette ? Edited April 12, 2009 by Escort RST WRC Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stianwang Posted April 13, 2009 Share Posted April 13, 2009 Her var det mange eksperter som snakker ja... Er da for **** ingen som hører om du kjører ekstern rett ut viss du ikke tråkker på skikkelig. Jeg kjører rett ut å er godt fornøyd med det! Er jo det vi mener her ! nei det bråker selvfølgelig ikke før du gir full gass ! men da bråker det godt også ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
vingebil_ Posted April 15, 2009 Author Share Posted April 15, 2009 Min ble no hvertfall sveist innatpå Slipper jeg å ha noe trøbbel med det Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort94 Posted April 15, 2009 Share Posted April 15, 2009 Er dette en prinsippsak når det gjelder kjøring på f. eks Rudskogen, eller er det det at det bråker for mye uansett med wg i fri luft? I tilfelle må eg frem med sveiseapparatet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dre Racing@ Posted April 15, 2009 Share Posted April 15, 2009 i prinsipp bråker det fælt med åpen WG ja Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort94 Posted April 15, 2009 Share Posted April 15, 2009 Jo, ja på fullt øs er det vel litt lyd:-) Kjører med åpen eg da. Blir dette problem på Rudskogen eller? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted April 16, 2009 Share Posted April 16, 2009 gjør visst det ja, overgår vel db grensa '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now