Jump to content

Recommended Posts

Posted

hei

 

er det riktig at et sierra cosworth karosseri har dobbelt så mange sveise punkt som et vanlig sierra karosseri eller er stivere en et vanlig sierra karosseri?

Ford Escort 1.8 si

Ford Escort 2.0i 4x4 "Cosworth"

Guest TA-Racing
Posted

Mener 4x4 sedan har noen flere sveisepunkter etc? ;)

Posted

hehe

om det er mer eller mindre på sedan, så får du i hvertfall godkjent

karosseri bytte på en cosworth sedan, til vanlig sedan...

 

så kan ikke være noe kritiske mye mer i hvertfall

Cosworth 88 sedan prosjekt-klar 05-06-07-08 jaja
Sierra med scorpio cosworth motor 90 mod

Guest Ford Gnomen
Posted

Galvanisert er de vertfall ikke.

Vinge har mange flere sveisepunkter.

4x4 har noen plater i kofferten.

2wd er jeg ikke sikker på, men noe var det.

Mener å ha sett/lest at noen hadde skumfylte A eller B stolper.

Posted
:ph34r: Vingebilen har også en stiver i kanalen som ikke er på 85-86 mod 3 dørs
Posted
Galvanisert er de vertfall ikke.

Vinge har mange flere sveisepunkter.

4x4 har noen plater i kofferten.

2wd er jeg ikke sikker på, men noe var det.

Mener å ha sett/lest at noen hadde skumfylte A eller B stolper.

på dele filmen er det ikke noen extra plater på 4x4

Posted
hei

 

er det riktig at et sierra cosworth karosseri har dobbelt så mange sveise punkt som et vanlig sierra karosseri eller er stivere en et vanlig sierra karosseri?

etter en del undersøkelser har jeg dette svar . MOTOR SPORT carosseri kjøpt hos fordmotorsport i england , hadde flere sveise punkter og andre oppstivelser .

Posted

okai, så et vanlig cosworth karosseri (4x4), ikkje wolf eller motorsport er helt likt et for eksempel sierra 2.0i karosseri altså?

Ford Escort 1.8 si

Ford Escort 2.0i 4x4 "Cosworth"

Guest ykarlsen
Posted
okai, så et vanlig cosworth karosseri (4x4), ikkje wolf eller motorsport er helt likt et for eksempel sierra 2.0i karosseri altså?

Ligger en ekstra plate bak på 4x4. Ikke store jobben å sveise fast. Får flere sveisepunkter av sånt.... Men om den er helt nødvendig kan vel kanskje diskuteres.......

Posted
okai, så et vanlig cosworth karosseri (4x4), ikkje wolf eller motorsport er helt likt et for eksempel sierra 2.0i karosseri altså?

Ligger en ekstra plate bak på 4x4. Ikke store jobben å sveise fast. Får flere sveisepunkter av sånt.... Men om den er helt nødvendig kan vel kanskje diskuteres.......

hei det kunne være morro og få hvite hvor denne platen er og hvilket nr den har hos ford .

Da jeg kommer til og bruke det MOT dele lager sjefen på ford norge og cd plata som ikke viser noen extra plate er og få kjøpt .

Posted

Sedanen har også mange sveisepunter både foran og bak.tror det er det samme både for vinge som sedan. min har ihvertfall jæv med punktsveis.

2006 mondeo sedan st220

1970 mustang mach 1 351 c 4 v

Posted

fikk nettop en film fra kollevold, Historien om sierra cosworth, der fikk du se oppbygningen av et vanlig sierra karosseri, som så ble levert til cosworth for nye modifikasjoner, med andre ord samme karroseri..... :blink:

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Posted

Ja kasoriet er sikkert ligt men oppbygningen er helt forskjeligt.og ikkje for å glemma understellet.dette er ikke en sierra.

2006 mondeo sedan st220

1970 mustang mach 1 351 c 4 v

  • 1 month later...
Posted

er det noen som har bilder av disse extra platene bak i 4x4 cossien da???

legg gjerne ut bilder der det ikke er plater

2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk

X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue

X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3

X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk

X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800)

X 88 sierra 2,0 sedan

X 90 sierra 2,0i combi

Guest mountune
Posted

xtra plate,ka **** blir jo mer vekt :ph34r:

Posted
fikk nettop en film fra kollevold, Historien om sierra cosworth, der fikk du se oppbygningen av et vanlig sierra karosseri, som så ble levert til cosworth for nye modifikasjoner, med andre ord samme karroseri..... :blink:

Skaffer du flere av den filmen?

Guest Ford Gnomen
Posted

Ikke så mye å se igrunnen. Noen fete klipp av banekjøring og rally, ellers 80-talls synthmusikk, dude som snakker, altfor mye bass på hele filmen, noen klipp av standard sierra på testbane og litt anna grums.

Men om du absolutt vil ha den så finner du den her:

http://www.dukevideo.com/products/3365.htm

Posted

har bygd om en del sierra til cosworth både 2wd og 4 wd..det er forskjeller på karroseriet...i bagasjerommet på 4*4,fra støtdemper tårnet på begge sider er det en vinkel som går ut i bagasjerommet..er vel sirka 20 cm lang og 10 cm brei...foran 4*4 er ramme vangene litt annerledes med tanke på at driv akslingene skal ha plass (utsparing)..+ at på 4*4 biler er gulvet også litt annerledes ved girkasse feste..ekstra utsparing til ...

noe utover det vet jeg ikke om :ph34r:

Posted
har bygd om en del sierra til cosworth både 2wd og 4 wd..det er forskjeller på karroseriet...i bagasjerommet på 4*4,fra støtdemper tårnet på begge sider er det en vinkel som går ut i bagasjerommet..er vel sirka 20 cm lang og 10 cm brei...foran 4*4 er ramme vangene litt annerledes med tanke på at driv akslingene skal ha plass (utsparing)..+ at på 4*4 biler er gulvet også litt annerledes ved girkasse feste..ekstra utsparing til ...

noe utover det vet jeg ikke om :ph34r:

så da er det ingen forskjell på DOHC 4x4 og cosw 4x4 . ............

Guest mfafa
Posted

Vil bare si at jeg også har hørt dette med at man må kjøpe forsterkede plater fra Ford og sveise inn i bagasjerommet på sedanen! Til bige; hvorfor tror du DOHC 4x4 har samme forsterkning i bagasjerommet som Cosworth 4x4? Spørsmålet er jo om platen er der fordi det er Cosworth, eller fordi det er 4x4.

Posted

platene er der for de det er 4 hjulstrekker...ford har bestandig hatt en polesi om å lage bilene på samme gulv å chassis for kostnadene sin del...en firefire cosw og en firefire doch er identisk når det kommer til chassiet...når det gjelder ombygging til cosworth,så er tipset å holde kjeft til biltilsynet og ford,for de har faktisk ikke peiling på dette...at platene ikke er der har ingen praktisk betydning..å hvis man alikevell ikke skulle føle seg komfertabel med det så finnes det mye fint i stabstag... B)

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...