Jump to content

Bytte fjærer og hjullager foran


Guest dieseldyret

Recommended Posts

Guest dieseldyret

Har fått pris på bytte av fjærer foran, 6600 på merkeverksted. Et mekonomenverksted i nærheten skulle ha ca 6000 for dette pluss at de bytta hjullager begge sider foran..

 

Rimer den prisen fra Ford? Synes det var litt i overkant dyrt..

Link to comment
Share on other sites

Nå har vi noen Ford mekanikere innpå her som sikkert kan svar på om det er en grei pris.. Men hvis Mekonomen gjør dette for 6000 kr synes jeg det høres billig ut. Hjullager til Cosworth f.eks koster jo 1000 kr pr side, og i tillegg fjærer og arbeid, så Mekonomen høres billig ut ja..

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

ta med deg et skriftlig tilbud fra mekonomen, og vi dette til ford... de vil da utføre samme arbeidet til samme, eller mindre pris.

dette kommer av at de gikk ut med en sånn kampanje om at de skulle være billigere enn alle andre osv. for at folk skulle bruker merkeverksted...

- 91 Audi 100 2.3E quattro Avant (bruksbil)

- 05 Mondeo Mk3 115hk TDCI Trend Stv. (fattern sin)

- 97 Mondeo Mk2 1,8 Ghia ST-look (solgt)

- 93 Escort Mk5 1,8 CLX ST-look (prosjekt) (solgt)

Link to comment
Share on other sites

Har fått pris på bytte av fjærer foran, 6600 på merkeverksted. Et mekonomenverksted i nærheten skulle ha ca 6000 for dette pluss at de bytta hjullager begge sider foran..

 

Rimer den prisen fra Ford? Synes det var litt i overkant dyrt..

Mondeo regner jeg med ? Hvilken type/årsmodell ?

Link to comment
Share on other sites

ta med deg et skriftlig tilbud fra mekonomen, og vi dette til ford... de vil da utføre samme arbeidet til samme, eller mindre pris.

dette kommer av at de gikk ut med en sånn kampanje om at de skulle være billigere enn alle andre osv. for at folk skulle bruker merkeverksted...

 

Gjelder dette alle Ford verskted?

2004 mod. | Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia X | 5-tronic automat | 115hk | stasjonsvogn

2000 mod. | Volkswagen Passat 1.6i | 5-trinn manuell | 100hk | stasjonsvogn

1990 mod. | Opel Vectra 2.0i | 5-trinn manuell | 90hk | sedan

1981 mod. | VW Passat 1.6 | 5-trinn Formel-E | 75hk | combicoupe

Link to comment
Share on other sites

Dette tilbudet om pristilbud til lik pris som hvilket som helst annet verksted gjelder Ford'er som er eldre enn 8år.

Og tilbudet må komme fra et verksted innen 10mil, og være nyere enn 6uker.

 

Hvor står disse kravene?

2004 mod. | Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia X | 5-tronic automat | 115hk | stasjonsvogn

2000 mod. | Volkswagen Passat 1.6i | 5-trinn manuell | 100hk | stasjonsvogn

1990 mod. | Opel Vectra 2.0i | 5-trinn manuell | 90hk | sedan

1981 mod. | VW Passat 1.6 | 5-trinn Formel-E | 75hk | combicoupe

Link to comment
Share on other sites

For min del vil ikke dette gjelde før 2012, bilen min er en -04 mod..

 

Nei, det er det samme for min del også.. kjører en -04 modell selv. Men har heldigvis hatt en utmerket sjef på jobben som har brukt mange mange timer på å hjelpe meg med bilen.. helt gratis. 6000 er nok en pris en må regne med når de tar 850 kroner timen + mva + deler..

2004 mod. | Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia X | 5-tronic automat | 115hk | stasjonsvogn

2000 mod. | Volkswagen Passat 1.6i | 5-trinn manuell | 100hk | stasjonsvogn

1990 mod. | Opel Vectra 2.0i | 5-trinn manuell | 90hk | sedan

1981 mod. | VW Passat 1.6 | 5-trinn Formel-E | 75hk | combicoupe

Link to comment
Share on other sites

Guest dieseldyret

Kan jo spørre om å få en hyggelig pris hvis jeg tar 120` km service der også:) Denne ligger vel på 5-6`mener jeg å ha hørt?

Link to comment
Share on other sites

Kan jo spørre om å få en hyggelig pris hvis jeg tar 120` km service der også:) Denne ligger vel på 5-6`mener jeg å ha hørt?

 

5 - 6000 for en 120km service på Ford?

 

Jeg betalte under 3000 for min 120000km service hos ford, det var untatt olje skift.

2004 mod. | Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia X | 5-tronic automat | 115hk | stasjonsvogn

2000 mod. | Volkswagen Passat 1.6i | 5-trinn manuell | 100hk | stasjonsvogn

1990 mod. | Opel Vectra 2.0i | 5-trinn manuell | 90hk | sedan

1981 mod. | VW Passat 1.6 | 5-trinn Formel-E | 75hk | combicoupe

Link to comment
Share on other sites

Guest dieseldyret

Hmm, fikk beskjed om at det var hovedservice og at denne kostet et par tre tusen mer. Spurte om dette da jeg hadde 100` service. Men jeg kan jo ha hørt feil..(dette var i sverige)

Link to comment
Share on other sites

Hmm, fikk beskjed om at det var hovedservice og at denne kostet et par tre tusen mer. Spurte om dette da jeg hadde 100` service. Men jeg kan jo ha hørt feil..(dette var i sverige)

 

Har du Diesel motor? Da har du sikkert kjede på registeret også. Dermed trengs ikke det å byttes.

2004 mod. | Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia X | 5-tronic automat | 115hk | stasjonsvogn

2000 mod. | Volkswagen Passat 1.6i | 5-trinn manuell | 100hk | stasjonsvogn

1990 mod. | Opel Vectra 2.0i | 5-trinn manuell | 90hk | sedan

1981 mod. | VW Passat 1.6 | 5-trinn Formel-E | 75hk | combicoupe

Link to comment
Share on other sites

Har du Diesel motor? Da har du sikkert kjede på registeret også. Dermed trengs ikke det å byttes.

 

 

Det er kjede på bensin / diesel MK3

 

60 - 120- 180 osv er hoved service

 

Byttes blant annet:

 

TDCI

 

- 6 liter olje

- oljefilter

- dieselfilter

- luftfilter

- pollenfilter

 

Bremsevæske hvert 2 år.

 

Bare olja koster 1000kr + det andre så blir det en ganske dyr service.

Link to comment
Share on other sites

Ok, jeg skiftet olje selv, dieselfilteret skiftet jeg også selv tildigere pga feil på glødelampen. Men ellers var det en vanlig service. Så mulig det er fryktelig dyrt å skifte olje og dieselfilter. Filteret koster vel rundt 4-500 kroner + jobben, oljen koster vel under 1000 lappen + arbeid (850,- + mva pr time) og oljefilter koster godt under 200,-. Så kanskje jeg kom godt ut av det?! Oljen kostet meg en slikk og ingenting (royal purple) og filter koster under 100 lappen. Diesel filteret kjøpte jeg orginalt, så det ble rundt 500,-. Jobben ble gratis ettersom jeg gjorde det selv...

2004 mod. | Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia X | 5-tronic automat | 115hk | stasjonsvogn

2000 mod. | Volkswagen Passat 1.6i | 5-trinn manuell | 100hk | stasjonsvogn

1990 mod. | Opel Vectra 2.0i | 5-trinn manuell | 90hk | sedan

1981 mod. | VW Passat 1.6 | 5-trinn Formel-E | 75hk | combicoupe

Link to comment
Share on other sites

Og da har du smurt og kontrollert dørhengsler og låser, sjekket vindusviskere, kontrollert og justert lys, sjekket alle innvendige målere og lys, målt mønsterdybden og lufttrykket i dekkene, inkl reservehjulet, kontrollert alle bremser, og håndbremsmekanisme med hjulene (og i enkelte tilfeller bremsetromlene) av, sjekket hjullager, sjekket for slakk og slitasje på alle foringer og ledd i for og bakstilling, sjekket dempere og fjærer, sjekket batteriet, målt, ev skiftet frostvæske, kontrollert alle væskenivåer i motorrom, prøvekjørt for å avdekke ulyder og sist men ikke minst kontrollert karosseriet for rust og skader????

 

For en service er nemlig ikke, som enkelte later til og tro, bare å skifte de nødvendige deler. Det er minst like viktig at alle andre komponenter blir sjekket for å sikre at bileieren kan kjøre trygt til neste service. Og slike ting tar også litt tid, og all den tid slaveri er forbudt i Norge, må verkstedene desverre ta betalt for den jobben de utfører.

Dere jobber vel ikke gratis dere heller???

Over til fienden...

Link to comment
Share on other sites

Det er en selvfølge at alt som du nevner er med i den prisen ja.. jeg vet jo at det ikke er bare bremseveske, olje og filter som skiftes på en service. Jeg sa bare at en del av tingene hadde jeg gjort selv, derfor ble prisen redusert tilsvarende. Dessuten tror jeg at mye av dette blir sjekket veldig dårlig.. ettersom mange har vært på service og etterpå har de funnet feil/mangler på f.eks NAF rett etter. Jeg hadde f.eks bilen min på service før jeg kjøpte den.. da ble det funnet bare små feil. Hadde den på NAF etterpå og fant slitte dempere, bremseskiver og klosser osv osv..

2004 mod. | Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia X | 5-tronic automat | 115hk | stasjonsvogn

2000 mod. | Volkswagen Passat 1.6i | 5-trinn manuell | 100hk | stasjonsvogn

1990 mod. | Opel Vectra 2.0i | 5-trinn manuell | 90hk | sedan

1981 mod. | VW Passat 1.6 | 5-trinn Formel-E | 75hk | combicoupe

Link to comment
Share on other sites

Selvfølgelig har også mekanikere dårlige dager akkurat som alle andre, og selvfølgelig finnes de som gir f i dette yrket som i alle andre. Og selvfølgelig gjør de feil som alle andre.

 

Noe som i høy grad også gjelder for NAF

Slitte bremseskiver og klosser er standard fra NAF hvis det ikke er helt nytt. Hvis skiver og klosser går til neste service blir ikke dette tatt med der og da. Men NAF skriver mangel på det

 

Selvfølgelig er det slitt, var ikke bilen brukt? Alt som ikke er nytt er slitt, utslitt er noe helt annet.

Edited by focusst

Over til fienden...

Link to comment
Share on other sites

Selvfølgelig har også mekanikere dårlige dager akkurat som alle andre, og selvfølgelig finnes de som gir f i dette yrket som i alle andre. Og selvfølgelig gjør de feil som alle andre.

 

Noe som i høy grad også gjelder for NAF

Slitte bremseskiver og klosser er standard fra NAF hvis det ikke er helt nytt. Hvis skiver og klosser går til neste service blir ikke dette tatt med der og da. Men NAF skriver mangel på det

 

Selvfølgelig er det slitt, var ikke bilen brukt? Alt som ikke er nytt er slitt, utslitt er noe helt annet.

 

Nei, nå skal jeg ikke ødelegge denne tråden, men faktisk var demperen helt gåen og skivene var under minimums kravet.. denne gangen.. jeg kritiserer ikke alle verksteder, men jeg sier at man kan ikke til en hver tid stole på at alt blir gjort 100% grundig.. Så lar vi denne tråden gå videre med det den begynte med.

2004 mod. | Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia X | 5-tronic automat | 115hk | stasjonsvogn

2000 mod. | Volkswagen Passat 1.6i | 5-trinn manuell | 100hk | stasjonsvogn

1990 mod. | Opel Vectra 2.0i | 5-trinn manuell | 90hk | sedan

1981 mod. | VW Passat 1.6 | 5-trinn Formel-E | 75hk | combicoupe

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...