Jump to content

4x4 drivverk


Recommended Posts

Guest Hovden Racing
Posted

Heisann. Er dritt lei 2wd å ha bestemt meg for att jeg skal kjøre mellom 6 å 700+-hk og 4x4.... 7-800nm.

 

Hvilken kasse og fremdiff lønner det seg da å bruke? Bak har jeg tenkt å kjøre 2wd diff med gripper sperre og Gr.A lokk festa rett i karosseriet. Problem er drivaksler foran, girkasse og fremdiff. Jeg vil ha noe som er solid, skuddsikkert blir det aldri med den effekta, men så holdbart det kan bli!

Posted

Kommer jo litt an på hvilket budsjett du har. Den Bara kassa fra england skal være rimeli bra. Ellers er det jo fixit men der sliter man hvis noe ryker..

Posted
  Tore_TJ said:
Kommer jo litt an på hvilket budsjett du har. Den Bara kassa fra england skal være rimeli bra. Ellers er det jo fixit men der sliter man hvis noe ryker..

 

viss han ska ha 7-800nm kan han vel glømme bara og fixit.. men r&d er vel rimlegaste alternative da=)

eller så skal vel os giken kassa til reyland tåle endel, men den er jo endel dyrere og litt meir ombygginger må til=)

Ford Escort RS Cosworth 92'

Nissan Skyline R32 GT-R V-specII

Ford Escort Rs Turbo 86' "død"

Ford Scorpio 2.5 TD 90' "spiker"

Posted
  Finken said:
viss han ska ha 7-800nm kan han vel glømme bara og fixit.. men r&d er vel rimlegaste alternative da=)

eller så skal vel os giken kassa til reyland tåle endel, men den er jo endel dyrere og litt meir ombygginger må til=)

 

Nåh.. Lundkvist Escorten har nå 750nm med fixitkasse..

Posted
  Tore_TJ said:
Nåh.. Lundkvist Escorten har nå 750nm med fixitkasse..

 

Ja såg de nå, fant no bremsepapir på den, og han hadde jo faktisk 740nm i 2003.. sikkert ikkje blitt mindre med åra i den heller, men har han brukt fixit nå siste åra a? når han var på rudskogen feks? kjørte ganske friskt han da=)

Ford Escort RS Cosworth 92'

Nissan Skyline R32 GT-R V-specII

Ford Escort Rs Turbo 86' "død"

Ford Scorpio 2.5 TD 90' "spiker"

Posted
  Finken said:
Ja såg de nå, fant no bremsepapir på den, og han hadde jo faktisk 740nm i 2003.. sikkert ikkje blitt mindre med åra i den heller, men har han brukt fixit nå siste åra a? når han var på rudskogen feks? kjørte ganske friskt han da=)

 

ja, han har brukt fixit hele tiden på bilen. han har for det meste kjørt standard differ også, bare med forsterkningsplate. men mener han ordna ny sperre bak.

 

  Hovden Racing said:
Heisann. Er dritt lei 2wd å ha bestemt meg for att jeg skal kjøre mellom 6 å 700+-hk og 4x4.... 7-800nm.

 

Hvilken kasse og fremdiff lønner det seg da å bruke? Bak har jeg tenkt å kjøre 2wd diff med gripper sperre og Gr.A lokk festa rett i karosseriet. Problem er drivaksler foran, girkasse og fremdiff. Jeg vil ha noe som er solid, skuddsikkert blir det aldri med den effekta, men så holdbart det kan bli!

 

kjør 2wd bak og få tak i 7" R&D diff forran, samma som martin hadland "reyland" bruker.

 

  Escossie said:
ja, han har brukt fixit hele tiden på bilen. han har for det meste kjørt standard differ også, bare med forsterkningsplate. men mener han ordna ny sperre bak.

 

 

 

kjør 2wd bak og få tak i 7" R&D diff forran, samma som martin hadland "reyland" bruker. jeg så forresten en gang noen i finnland tror jeg som hadde lagd til noe greier så man kunne kjøre bakdiffen forran bolt on....

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...