mr_scorpio Posted April 3, 2009 Posted April 3, 2009 Jeg lurer på om det er mulig å søke om karosseri bytte hvis en bil er meget rusten? eller må man da søke om ombygging på det andre karosseriet man evt får tak i 1968 Mercury Montego MX wagon 390,1969 Mercury Cyclone Fastback 351w 1977 Ford Granada 2,3L Automatic 1986 Ford Scorpio 2,9i GL,1993 Ford Scorpio 2,9i Ghia Estate, 1993 Ford Scorpio 2,0 GLX, 1994 Ford Scorpio 2,0i , 1998 Ford Scorpio 2,5 TD 1998 Ford Explorer 4,0
Cosworth Racing1 Posted April 3, 2009 Posted April 3, 2009 Karosseribytte er ikke mulig så sant bilen ikke er kondemnert. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4
ksveggen Posted April 3, 2009 Posted April 3, 2009 Karosseribytte er ikke mulig så sant bilen ikke er kondemnert. Dette stemmer vel ikke helt, har du dette skriftlig? Har fått godkjent karrosseribytte på en Opel monza 3.0e p.g.a. rust jeg. Dro til tyskland å hentet en som var dønn strøken og byttet 3 hovedkomponenter, ikke noe problem hos det lokale biltilsyn det.
janbanan Posted April 3, 2009 Posted April 3, 2009 Det et riktig som ksveggen sier, man kan fint få godkjent karosseribytte pga rust.Flytte over motor, bremser og drivverk.
Cosworth Racing1 Posted April 3, 2009 Posted April 3, 2009 (edited) Sakset fra Opelkluben: "Har foretatt fleire karosseribytter både på jobb og til meg sjøl og holder no på med en volvo 940...Det kom nye regler for et år eller fire siden og som eg skreiv må bilen vere trafikkskadet for å få det godkjent, det må også utføres av godkjent opprettingsverksted og du MÅ ha bekreftelse frå politi eller forsikringsselskap..940`en eg tar no holdt på å gå i vasken pga. politi ikkje haddde rykket ut på kollisjonen so dei kunne ikkje skrive bekreftelse og forsikringsselskap hadde ikkje sak på den til å begynne med, (det ordna seg då tidligare eigar skreiv skademelding for å få dekka autovernet han hadde kjaurt ned) og sjøl om vi hadde takst og masse bilder som tydelig viste at skadene ikkje kunne komme frå nåke anna en kollisjon seie saksbehandler berre "ja eg ser den er kresja, men kan ikkje godkjenne uten bekreftelse" Korleis det er med biler som har ramme er eg usikker på....rustskade,brann,hærverk osv er ikkje tilstrekkelig til å få godkjent karr.bytte" Dette ble skrevet i 2006.Hehe.. Hvor mange hadde ikke tatt korosseribytte idag hvis de kunne bytte ut sin gamle rsutne bil med et karosseri som var strøkent, og spart masse penger?? Nei SÅ lett er det ikke nå lengre.. Kanskje det var sånn ,men ikke nå. Les på side 54 her: http://www.toll.no/upload/aarsrundskriv/20...avgift%20II.pdf Edited April 3, 2009 by Cosworth Racing1 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4
ksveggen Posted April 4, 2009 Posted April 4, 2009 "Tollregionene kan gi fritak for oppbyggingsavgift.Bakgrunnen for fritaksregelen er at det skal væremulig å sette i stand et tidligere norskregistrertkjøretøy uten å betale ny engangsavgift selv om detmå gjøres svært store utskiftninger på motorvognen.Istandsetting forutsetter imidlertid at det benytteskomponenter fra den opprinnelige norskregistrertemotorvognen." Tror nok kansje dette går litt på trynefaktor.... sånn som ved alt annet på BT.
Recommended Posts