Jump to content

Recommended Posts

Posted
nokken som har ein tegning på korleis hjulene skal stå ?, meiner å ha sett det her inne før men fant ikkje ....

 

B)

12343.jpg

Ford Escort Cosworth 93mod :)

Ford Sierra Cosworth 4x4 92mod, selges :)

  • 3 weeks later...
Posted

Det er vel 50% sjanse for at det blir feil alikevel når en bare ser på merkene ? Siden veiva går 2 runder for hver runde kammene gjør..

Har aldri helt skjønt hva som blir feil men... Mulig fordeleren kan stå 180grader feil i fohold til veiva ?

 

Eller er jeg helt på jordet ?

Posted

Siden reimhjulet på veiva er halvparten så stort som kamdrevene,

må veiva gå 2 ganger rundt for hver gang kammene går en gang rundt.

Drevet på fordeler er akkurat like stort som kamdrevene.

 

Viss du skjønner prinsippet med de 4 arbeidstaktene skjønner du det nok skal du se.

 

Setter du hjulene på merkene kan du ikke få noen av drevene 180grader feil.

Siden veiva går akkurat likt begge gangene er det ikke noen problem det heller.

For stempelet på syl1 er på topp uansett, så sant den står på merket.

 

Sikkert vanskelig forklart, må bare si ifra om du ikke skjønner helt hva jeg mener.

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Posted

Er jo noen som har hatt problem med motoren etter reg.reim skifte og funnet ut at de har satt kammen 180 grader feil. Men da er det altså noe annet de har funnet ut? :P

Posted

enkelt forklart så treffer veiven overrensmerket 2 ganger mens kammene (og det andre hjulet) treffer en gang.

Skal en klare å få kammene 180grader feil må en sette de feil ved å ha pilen utover, men det blir bare iforhold til fordeleren og dermed sensoren i fordeleren. I forhold til veiven vil de stå likt

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

  • 1 year later...
Posted (edited)

må ta denne opp igjen. Har strammet registerreimen opp igjen 1 gang da den var for slakk etter første oppstart og no ser det ut som den tar litt borte igjen etter litt kjøring,mellom veiv og strammehjul da den pisker ved litt turtall..Er det normalt å gjerne måtte stramme denne 2-3ganger??har strammet den til 90grader på langstrekket hver gang

Edited by Cosworth_ftw
Posted

Skal ikke trenge å stramme reima flere ganger nei. Hvis du strammer reima med strammehjulet feil vei, så kan den subbe. Skal strammes med klokka. Altså, du skal ikke dytte reima utover mot fordelerdrevet når du strammer, men oppover mot kammene.

Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler

Posted

må ta denne opp igjen. Har strammet registerreimen opp igjen 1 gang da den var for slakk etter første oppstart og no ser det ut som den tar litt borte igjen etter litt kjøring,mellom veiv og strammehjul da den pisker ved litt turtall..Er det normalt å gjerne måtte stramme denne 2-3ganger??har strammet den til 90grader på langstrekket hver gang

 

Merkelig.. Men reimen skal være såpass stram at du klarer kun å vri den 90 grader cirka. Dvs at du får kanten på reimen til å peke mot vanntanken.

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...