Jump to content

forslag til montering av tåkelys

Recommended Posts

Posted

har investert i ett sett tåkelys til sierran. men lurte på om noen har noen forslag til montering. hadde noe store firkanta før, som satt rett i fangeren, men de stakk for mye ut og vibrerte en god del, så ønsker å bygge disse litt mer inn. De er av typen hella micro DE, sånne små runde, ser nesten ut som lommelykter. Men hvis noen har noen forslag til hvordan lage brakketter og hvor jeg burde feste de så hadde jeg blitt kjempeglad:)Tenker på å plassere de i de små sprekkene ytterst nede på fangern. mulgi det blir hullsag elelr lignende?

Takker for svar:D

Posted

Ja, bilde kommer, må bare få orden på kameraet mitt...

Posted

har ikke noe kamera for hånden men fant et bilde på wikipedia. jeg kunne tenke meg tåkelysa her nede:

tkelysplassering.jpg

ved den rød sirkelen. må vel ut med hullsaga eller noe, men blir ett mindre inngrep de er ganske små. men tenker på braketter og sånn, er jo ganske langt opp til noe godt å feste i. noen som har erfaring, ideer med hva jeg burde lage de av, eller hvordan de bør lages?

takker for alle tips;)

sånne tåkelys har jeg skaffa:

Posted

Ja ekstra hjelpelys er ingen dum idè :D Har det på min også. Kan godt legge ut bilder av hvordan jeg har laget fester og slikt, men må bli i morgen for nå er det jo mørkt.

Men her ser du hvor jeg har bryteren. (venstre). :D

362880.jpeg

362878.jpeg

Ford Sierra 2,0 CL 1987 :)

Ford Sierra 2.0L 1986 is-lookalike

Ford Sierra XR4i 1985

Ford Anglia 1959

Ford Mondeo 2013..

Tempo Corvette 1981 og 1967

Posted

Takk for bilder og innspill. kjempeflott om du kan legge inn bilder av hvordan du lagde fester... er litt lite kreativ så trenger litt inspirasjon. :P

Posted
Takk for bilder og innspill. kjempeflott om du kan legge inn bilder av hvordan du lagde fester... er litt lite kreativ så trenger litt inspirasjon. :P

Bare hyggelig! Fant ett gammelt bilde hvor festene er laget og hullet er skjært til, men skal ta nye i morgen som sagt :D

362877.jpeg

Ford Sierra XR4i 1985

Ford Anglia 1959

Ford Mondeo 2013..

Posted

skjønner. men hva er braketten festa i? i vangen eller noe? bare skjært og bøyd til en litt tjukk plate bit da eller?

Posted

Heisann :D

Her har jeg laget en illustrasjon og tatt bilder til deg :D

375371.jpeg

375375.jpeg

375376.jpeg

Håper du forstod dette :D Så får du komme med tilbakemeldig på hvordan det gikk!

Ford Sierra XR4i 1985

Ford Anglia 1959

Ford Mondeo 2013..

Posted
Heisann :D

Her har jeg laget en illustrasjon og tatt bilder til deg :D

375371.jpeg

375375.jpeg

375376.jpeg

Håper du forstod dette :D Så får du komme med tilbakemeldig på hvordan det gikk!

tusen hjertelig takk for bilder. Forstod de jeg vet du ^_^ skal nok få til noe lignende i løpet av helga. gir tilbakemelding når jeg er ferdig.

Posted

Hei! Jo bare hyggelig :D Kjekt å være til hjelp vet du. bildene ble litt uklare men.. Du får legge ut bilder av resultatet ditt ja :D

Ford Sierra XR4i 1985

Ford Anglia 1959

Ford Mondeo 2013..

Posted

Hei. ble bare jobb hele forrige helg og skal til usa i påsken, men får se på tåkelysa etter ferien. god påske!

Posted

Har koblet til mine nå :D Er lenge siden jeg kjøpte de, men har bare ikke koblet de til hehe :D

381595.jpeg

Og ja, jeg vet at slik lysene er nå så er det ulovling hehe :D Skal koble dem sammen med fjernlysene så slipper jeg 2000kr i bot :lol:

Ford Sierra XR4i 1985

Ford Anglia 1959

Ford Mondeo 2013..

Posted

hehe :D Nei. Ekstra lysene mine er fjernlys. De kan kun brukes sammen med fullt fjernlys. Men grøftelys som ikke er så sterke kan brukes sammen med park. lys :P

Ford Sierra XR4i 1985

Ford Anglia 1959

Ford Mondeo 2013..

• 1 month later...
Guest Roko
Posted (edited)

Hei. da har jeg endelig fått tatt noen bidler av lysene mine. lagde noen fester som ligner dine, men fikk litt hjelp av en kompis av meg da. lagde de for noen uker siden, men har ikke fått tatt bilder før nå, beklager sen tilbakemelding.

Her er bilde av selve braketten; 1mm plate som er knekt 90 grader, og deretter avstivet ved å lage to renner i den og sveise en bit på skrått. De er skrudd rett i rammevangen, som du ser på bilde:

Photo-0002.jpg

Her er resultatet etter at vi skjærte til fangeren og monterte:

Photo-0006red.jpg

Edited by Roko
Posted

Ja det så jo veldig bra ut det :D

Ford Sierra XR4i 1985

Ford Anglia 1959

Ford Mondeo 2013..