granadaforallepenga Posted April 5, 2009 Share Posted April 5, 2009 rådeboltene som er svake. man får tak APR bolter som tåler mer juling Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zykotec Posted April 5, 2009 Share Posted April 5, 2009 Er vel egentli blokka som er veik,( i tilleg til de overnevnte) den begynner å flekse på turtall og da flekser veiva slik at råde og bærelagre får juling, capri 2,8i v6 er vel oppgitt til å tåle 6500 som maks, og alle etter den (1981) burde vel tåle det samme. 7000 er vel maksgrensa for hva blokka tåler. '84 Sierra 2.3 GL Sjølpustende V6 prosjekt. '03 Honda CR-V If I could get back all the money I've ever spent on cars...I'd spend it ALL on cars!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomnsr Posted April 7, 2009 Author Share Posted April 7, 2009 (edited) et spjeld til: Edited April 7, 2009 by tomnsr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Olav Posted April 10, 2009 Share Posted April 10, 2009 Da må jeg si jeg er nyskjerrig på hvordan du har tenkt å løse det med gasswiere.. 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a> Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted June 17, 2009 Share Posted June 17, 2009 (edited) Mye masse som skal flyttes, og rådene er vel ikke så glad i mye turtall på disse motorene I "gamle dager" ble det skrevet trimbøker og denne type motorer. Disse bøken er utgått, men enkelte finns likevel rundtom. Motorene beskrives som "renraset" (som i hund ) små og kvalitetsmessig gode. Det som er områder som trenger litt oppmerksomhet på Fords V6 motorer er rådebolter , ventilfjærer og ikke minst vipptøyet som er en slitedel som skal byttes ved behov. Forgasseren og forgasseren manifolden er elendig på samme måte som eksosmanifoldene. Bortsett fra dette og den ekstra vekten pga V4 arven er det meste gode greier. En amerikaner som heter Jerry Spotts bygde haugevis av disse motorene og opplevde ikke ett eneste problem med bunndelene til tross for ganske så høye turtall i autoslalom osv. Man må ikke glemme at det er en enorm forskjell på høye turtall og KONTINUERLIG høye turtall som i Nascar, powerboat og slikt. Se nå; hvor mange er f.eks klar over at ventiler med 3 spor for låsene ikke er anbefalt for turtall over 6700 o/min?. Hvor mange er det som har problemer med, eller har hørt om andre som har problemer med dette i praksis?Se bort fra ettermarkeds rustfrie ventiler. Her ser man hvordan ett seriøst innsug ser ut: Det ser man også på prisen:http://ollav.com/naturalaspiration/bxr/index.htm Edited June 23, 2009 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomnsr Posted October 12, 2009 Author Share Posted October 12, 2009 endelig en liten update på innsuget til v6`n Har tilpasse et K/N filter, så snudde jeg spjelda og sveisa akslingen på midten. snart ferdig Mangler bare å fikse Taunusen slik at jeg får prøvd det... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Olav Posted October 12, 2009 Share Posted October 12, 2009 Ikke for å være kritisk... Men er ikke det filteret litt i minste laget? Og dessuten burde det vel sitte ett sted der det suger kald luft. 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a> Link to comment Share on other sites More sharing options...
HIFIUBBEN Posted November 21, 2009 Share Posted November 21, 2009 (edited) liker planene og framgangen med insuget.ser bra ut! ps: Har sett mange v8 med tilsvarende avstivning. det tar opp mye av flexingen i blokka.http://s710.photobucket.com/albums/ww110/a...nt=IMAG0065.jpg Edited November 21, 2009 by HIFIUBBEN Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now