EvenAas Posted March 18, 2009 Posted March 18, 2009 Hei. Oppdaget idag at ledningene på lambdaføleren min var gått av inne i følerenBilen er chipet og er det da sånn at den ikke bruker signalet ifra føleren da?Noen som vet av hvor man gåt kjøpt ny føler? kostet flesk hos ford... Og er det mulig å montere en bredbåndslambda med innstrument og koble den inn på motorstyringa? Even Ford Escort Cosworth 93mod Ford Sierra Cosworth 4x4 92mod, selges
PukkelRygg Posted March 18, 2009 Posted March 18, 2009 Hei. Oppdaget idag at ledningene på lambdaføleren min var gått av inne i følerenBilen er chipet og er det da sånn at den ikke bruker signalet ifra føleren da?Noen som vet av hvor man gåt kjøpt ny føler? kostet flesk hos ford... Og er det mulig å montere en bredbåndslambda med innstrument og koble den inn på motorstyringa? Even Sender du meg bilder på oppgitt e-post adresse som jeg sendte deg på pm, så kan jeg bekrefte 100% at du har en L1 eller L6 ecu og ikke en L8 (dersom chipen du hadde virkelig er til ecu du har).Har du L1/L6 så kan ikke de styre lambda eller bankesensor, som ble levert orginalt på bilen din.Så avvent å kjøpe ny føler til du har fått bekreftet ecu type, og da bestemmer deg for hva du vil gjøre. Det er ikke mulig pr.dags dato å bruke bredbåndslambda som innput på std. ecu. Kjetil Escort MK1 Broadspeed Escort MK1 Cosworth 609hk Escort MK1 RS1600(BDA) LHD Orginal
Helge Posted March 18, 2009 Posted March 18, 2009 Dersom du hadde hatt datasprut kunne du benyttet samme føler for BBL og ECU WOLF!!!
grcossie Posted March 18, 2009 Posted March 18, 2009 Dersom du hadde hatt datasprut kunne du benyttet samme føler for BBL og ECU Det kan du med Innovate sin bredbåndslambda og, er to programerbare analoge utganger på den. Har prøvd det, funker helt fint
tomnsr Posted March 18, 2009 Posted March 18, 2009 Sikkert mulig å bruke føler fra annen ford, sierra,scorpio osv...
grcossie Posted March 18, 2009 Posted March 18, 2009 Sikkert mulig å bruke føler fra annen ford, sierra,scorpio osv... Desverre så går ikke det, på Cosworth står lambda føleren i turboen, og er mye tynnere enn de vanlige
Guest Dre Racing@ Posted March 18, 2009 Posted March 18, 2009 la lambdaen i turboen sitte og sette den nye etter turbo
grcossie Posted March 18, 2009 Posted March 18, 2009 la lambdaen i turboen sitte og sette den nye etter turbo Det har jeg gått for og
Fezworth Posted March 18, 2009 Posted March 18, 2009 Sikkert mulig å bruke føler fra annen ford, sierra,scorpio osv... Hehe, vi prøvde det etter Even fikk bakoversveis, men det passer ikke overens. Er vist en føler som kun er levert med Weber-Marelli motorstyringa.
Tore_TJ Posted March 18, 2009 Posted March 18, 2009 kjøp til sierra cosworth fra ggr. eneste forskjell er at ledninga er litt kortere men ellers er det samme sensor. koster ikke stort heller..
EvenAas Posted March 18, 2009 Author Posted March 18, 2009 Okei, takker for alle svar folkens Skal først finne ut om chipen bruker lambdasonden før jeg bestiller en ny en Ford Escort Cosworth 93mod Ford Sierra Cosworth 4x4 92mod, selges
EvenAas Posted April 1, 2009 Author Posted April 1, 2009 Hei.Har da undersøkt litt og funnet ut at L8 og P8 bruker en spesiel type lambda føler med titan element istede for zirconia som de fleste bruker og har et annet måleområde, så derfor går det ikke an å bruke de om hverandre. The operating principle of a titania lambda sensor is entirely different from that of a zirconia lambda sensor. A titania lambda sensor works like a coolant sensor. It changes resistance as the air/fuel ratio goes from rich to lean; but instead of a gradual change, it switches very quickly from low resistance (less than 1000 ohms) when the mixture is rich to high resistance (over 20,000 ohms) when the mixture is lean. The input end of the titania sensor is fed from a fixed 1-volt supply, and the output end is pulled towards 0 volts by a fixed resistor. As the resistance of the titania sensor varies, so does the voltage at its output. When the fuel mixture is rich, the resistance of the sensor is low and so its output voltage is high. When the fuel mixture is lean, resistance shoots up and the voltage signal drops. Even Ford Escort Cosworth 93mod Ford Sierra Cosworth 4x4 92mod, selges
Corradon Posted May 23, 2016 Posted May 23, 2016 (edited) Beklager å mase på en gammel tråd, men sliter med å finne info om dette temaet. Jeg vurderer å bruke en Innovate LC-1 og prøver å finne ut hva slags område jeg skal sette opp "output" til, lar dette seg i det hele tatt gjøres? Er snakk om til en -92 Escort Cosworth... Edited May 23, 2016 by Corradon
grcossie Posted May 24, 2016 Posted May 24, 2016 Beklager å mase på en gammel tråd, men sliter med å finne info om dette temaet. Jeg vurderer å bruke en Innovate LC-1 og prøver å finne ut hva slags område jeg skal sette opp "output" til, lar dette seg i det hele tatt gjøres? Er snakk om til en -92 Escort Cosworth...Den er ferdig oppsatt, er bare de analoge utgangene du kan justere, ved evt bruk til motorstyring
Corradon Posted May 25, 2016 Posted May 25, 2016 Den er ferdig oppsatt, er bare de analoge utgangene du kan justere, ved evt bruk til motorstyringVar det jeg tenkte, koble til originale nettet, men da usikker på hvilke signaler P8 forventer.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now