Morti89 Posted March 17, 2009 Share Posted March 17, 2009 Er det mulig og eloksere kalipere? Da tenker jeg på hvordan det gjøres med sylinderen til stempelet? Elokserer de det også? Eller må dette til dekkes på noe måte under prosesen? Morten 87' Ford Escort RS Turbo S2 http://www.fordclubn...scort-rs-turbo/ 87' Volvo 740 16v Turbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Minibønna Posted March 17, 2009 Share Posted March 17, 2009 (edited) Du må nok demontere de for å få et så bra resultat som mulig!En annen sak er vel at støpejern ikke lar seg eloksere så lett, er vel mest brukt på aluminium det!? Regner med det er gamlebremsene mine du driver på med.Korriger meg hvis jeg tar feil. Edited March 17, 2009 by Minibønna Motor uten turbo SUGER! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morti89 Posted March 18, 2009 Author Share Posted March 18, 2009 Snakket med en som elokserer. Han sa at det ikke var noe problem, så nå blir det flotte bremser også Jepp, er di jeg kjøpte av deg. 87' Ford Escort RS Turbo S2 http://www.fordclubn...scort-rs-turbo/ 87' Volvo 740 16v Turbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Loezor Posted March 19, 2009 Share Posted March 19, 2009 hvor mye må du betale for det da? hørtes intressant ut Link to comment Share on other sites More sharing options...
KNAa Racing Posted March 20, 2009 Share Posted March 20, 2009 har også tenkt på dette,men snakket med et firma som elokserer,de sa det gikk kun på alu? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morti89 Posted March 20, 2009 Author Share Posted March 20, 2009 Ikke mange hundre lappene jeg må betale. Det er kilo pris. Var bortom en kompis igår som nettopp hadde fått sine Cossie kalipere igjen fra eloksering. Dæven hvor porno det var, så det er fullt mulig på støpejern For de som ikke tror det 87' Ford Escort RS Turbo S2 http://www.fordclubn...scort-rs-turbo/ 87' Volvo 740 16v Turbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Minibønna Posted March 20, 2009 Share Posted March 20, 2009 Ikke mange hundre lappene jeg må betale. Det er kilo pris. Var bortom en kompis igår som nettopp hadde fått sine Cossie kalipere igjen fra eloksering. Dæven hvor porno det var, så det er fullt mulig på støpejern For de som ikke tror det Bilder sier mer enn 1000 ord! Motor uten turbo SUGER! Link to comment Share on other sites More sharing options...
cosworth540 Posted March 20, 2009 Share Posted March 20, 2009 har også tenkt på dette,men snakket med et firma som elokserer,de sa det gikk kun på alu? Eloksering er kun på aluminium som du sier.På stål eller støpegods er det kromatisering som gjelder http://www.anoform.no/eloksering1.htmlhttp://www.snl.no/elokseringhttp://www.beco.as/prosess.htm Link to comment Share on other sites More sharing options...
NSmotorsport Posted March 20, 2009 Share Posted March 20, 2009 Eloksering er som de sier kun til alu. Men får og få den gulfargen på kalipterne er det noe som kalles el forsinking.Har gjort det på en del skruer og slikt.. Ring og hør med de som driver med dette(eks Rosenborg Krom) om det kan gjøres på kalipterne.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS|Stian Posted March 20, 2009 Share Posted March 20, 2009 Her er et bilde av mine nyoverhalte calipere i såkalt 'gold electroplate', ser bra ut i denne gullfargen ja FordClubNorway.no Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now