Jump to content

Recommended Posts

Posted

Og de aller fleste biler fra samme tid er mye værre. Volvo har alltid vært av de bedre på sikkerhet.

'78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist

 

eb00ad32.jpg

Posted

Husk å unngå å treffe nye biler, de er livsfarlige

'84 Sierra 2.3 GL Sjølpustende V6 prosjekt.

'03 Honda CR-V

 

If I could get back all the money I've ever spent on cars...I'd spend it ALL on cars!!!!

Posted

er igrunn utrolig å di småe bilene greier å ta imot, produsenten sier jo att di er stiva opp no ******, tror e skal gjøre d med min bil også :P

Enten du tror du får det til eller ikke, har du som regel rett.



- 1993 Ford sierra Cosworth sleeper

- 1976 Ford Taunus 2l automat

Posted

Skal si utviklingen innen sikkerhet har gått fremover siden 80 tallet.

De nye småbilene bruker de store gamle til å bremse mot.

Bilprodusentene har nok en litt annen fokus på deformasjonssoner og avleding av krefter enn tidligere, men en ser jo alikevel at folk omkommer i trafikken. Selv med nye biler. Kanskje på tide å skifte ut Mondeoen med siste årsmodell...

Mvh. GeirS

Granada 1976, MkI 2.6 GL
Hyundai i40 2011 mod.

Volvo V90 T6 2021

Posted (edited)

de gamle bilene hadde hatt mer kjangs hvis dem traff rett på. pga måten dem er konstruert på. hadde nokk vært mindre dramatisk også.

 

1237197750664_424.jpg

arti bilde. er beina som det går utover hos volvoen mens brystet er utsatt i yarisen

Edited by RScab

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...