Per Olav Posted August 18, 2010 Share Posted August 18, 2010 Vibratech motor og girkassefester. Og noen skikkelig harde foringer i bakstillinga. Du har vel allerede alu diff feste ikkesant? Er vel et under om dette ikke knekt hvis du ikke har alu eller nylon i de store foringene i traversen også. 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a> Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.nilsen Posted August 18, 2010 Share Posted August 18, 2010 Jeg ble kvitt den "steppinga" etter å ha bytta de store foringene i bakstillinga og vibratec diff feste. Motorfestene var fra før Vibratec. '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist Link to comment Share on other sites More sharing options...
turbodude Posted August 19, 2010 Author Share Posted August 19, 2010 Takker for svar Jeg har svarte nylon foringer i traversen + alu diff feste og coilovers.Sa dere mener at motor og girkasse feste har no a si for "steppinga"?Det er vel igrunn det eneste jeg ikke har byttet ut enna... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted August 19, 2010 Share Posted August 19, 2010 Jeg hadde det samme problemet på Wolf'en, da med oppgr. motorfester, girkassefeste og diffoppheng. Hadde polyforinger overalt også.Men jeg tror det var pga. at jeg hadde for myke fjærer bak, for de var veldig myke.Så siden du har coilovers vil jeg anbefale at du prøver å justere de litt hardere først Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
turbodude Posted August 19, 2010 Author Share Posted August 19, 2010 Jeg hadde det samme problemet på Wolf'en, da med oppgr. motorfester, girkassefeste og diffoppheng. Hadde polyforinger overalt også.Men jeg tror det var pga. at jeg hadde for myke fjærer bak, for de var veldig myke.Så siden du har coilovers vil jeg anbefale at du prøver å justere de litt hardere først takk for tipset har prøvd men ble ikke noen forskjell... Link to comment Share on other sites More sharing options...
møffe Posted August 21, 2010 Share Posted August 21, 2010 takk takk Ble kledelig ja... Begynner faktisk å bli lei felgene selv.Har veldig lyst på koksgrå Monte felger eller BBS RS kopier men koster litt...kik lige her http://www.keratech.dk/product.asp?product=5905 Link to comment Share on other sites More sharing options...
turbodude Posted August 21, 2010 Author Share Posted August 21, 2010 kik lige her http://www.keratech.dk/product.asp?product=5905 se der ja Dette må da være VELDIG billig... Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.nilsen Posted August 21, 2010 Share Posted August 21, 2010 Så veldigbillig ut, men har aldri hørt om merket før.. Noen som veit noe om kvaliteten på disse? '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist Link to comment Share on other sites More sharing options...
møffe Posted August 31, 2010 Share Posted August 31, 2010 kender ikke kvaliteten. men der er en del der køre med sådanne fælge her i dk efterhånden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted August 31, 2010 Share Posted August 31, 2010 De der så ikke ille ut. Spørs om de hadde vært feit på escorten.. sku hatt 18 da men.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
turbodude Posted April 7, 2011 Author Share Posted April 7, 2011 Idag har jeg lufta bilen for første gang i år...Det var jaggu artig å kjenne draget igjen Link to comment Share on other sites More sharing options...
turbodude Posted July 1, 2011 Author Share Posted July 1, 2011 Nå skal jeg endelig oppgradere diffen Da blir det en Eaton diff,men hvilken av typene skal jeg velge?Denne?Eaton Clutch-Type Limited Slip Differential eller denne?Detroit TrueTrac Helical Limited Slip Differential Bestiller også med et sånn kit:Differential Install Parts Kit Noen som har meninger/erfaringer med de forskjellige diff typene? mvh Per Egil Link to comment Share on other sites More sharing options...
RsMuffe Posted July 4, 2011 Share Posted July 4, 2011 sånn veldig kort forklart, den clutch typen er fin til sladde med og den truetrac er mere til rundetid kjøring. Link to comment Share on other sites More sharing options...
turbodude Posted July 7, 2011 Author Share Posted July 7, 2011 Ja da var diffen bestilt Ble en sånn Detroit truetrac + et full parts kit.Så nå er det bare å lete etter annen utveksling Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommen Posted July 10, 2011 Share Posted July 10, 2011 Ja da var diffen bestilt Ble en sånn Detroit truetrac + et full parts kit.Så nå er det bare å lete etter annen utveksling Truetrack er vell ganske lik ATB diffen.. Å den passer dårlig til sladding utifra det eg har lest/sett.. Eg har den LSD diffen, å den føles som ein sveise diff (veldig presis å fin å drifte med) Litt køddi å komme seg ut av piruett slurring men det er bare kos Ergo, du har valgt feil diff The Golden era.. 1986-1987-1988 Link to comment Share on other sites More sharing options...
hår ball Posted July 10, 2011 Share Posted July 10, 2011 jeg har en 4,27 Uveksling du kan få kjøpe Selv så kjørte jeg den LSD eton sperra, knall fornøyd! Ble med i 2 biler over 3 år, før den ble solgt i sammen me siste bilen, ikke et feil slag! Skall bestille et par stk til uka som kommer Link to comment Share on other sites More sharing options...
turbodude Posted July 15, 2011 Author Share Posted July 15, 2011 Truetrack er vell ganske lik ATB diffen.. Å den passer dårlig til sladding utifra det eg har lest/sett.. Eg har den LSD diffen, å den føles som ein sveise diff (veldig presis å fin å drifte med) Litt køddi å komme seg ut av piruett slurring men det er bare kos Ergo, du har valgt feil diff Hehe blir nok bra tenker jeg, er ikke den som sladder å herjer mest så... Da var scorpio diff med 3.91 utveksling i boks:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
turbodude Posted January 14, 2012 Author Share Posted January 14, 2012 (edited) Nå skal jeg endelig få byttet ut den gode gamle t5 kassa.Da ble det en G-force dogbox. Blir veldig spennende å få prøvd denne Støyer sikkert en del,men det får være hvis jeg kan denge på uten å måtte tenke på kassa... Noen som har eller har prøvd sånn kasse? Edited January 15, 2012 by turbodude Link to comment Share on other sites More sharing options...
S.Nikolaisen Posted January 16, 2012 Share Posted January 16, 2012 Bilen ser bra ut! Alt fungerer som det ske? Åssen coilover er det? Og hvor mye måtte du ut med i toll og frakt for diffen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted January 16, 2012 Share Posted January 16, 2012 Var det .63 hus på 3071 turboen? Hvis du støyisolerer geartunnelen merker du nok ikke så mye til kassa. Gjorde det med escorten og ble mye bedre (fixit kasse) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted January 16, 2012 Share Posted January 16, 2012 Grattis med ny kasse Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
turbodude Posted January 16, 2012 Author Share Posted January 16, 2012 Bilen ser bra ut! Alt fungerer som det ske? Åssen coilover er det? Og hvor mye måtte du ut med i toll og frakt for diffen? Takk takk Alt fungerer helt fint.Det er LEDA coilovere.Diffen med full parts kit kom på ca 633USD,som den gang var ca 3500NOK.Ble ingen toll,mc2 racing merker pakken som gave. Var det .63 hus på 3071 turboen? Hvis du støyisolerer geartunnelen merker du nok ikke så mye til kassa. Gjorde det med escorten og ble mye bedre (fixit kasse)Takk,da skal jeg gjøre det først som sist.Hva brukte du å isolere med? Det er .78 divided på turboen. Grattis med ny kasse Takk takk Gleder meg veldig til sommeren nå Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted January 16, 2012 Share Posted January 16, 2012 Takk takk Alt fungerer helt fint.Det er LEDA coilovere.Diffen med full parts kit kom på ca 633USD,som den gang var ca 3500NOK.Ble ingen toll,mc2 racing merker pakken som gave. Takk,da skal jeg gjøre det først som sist.Hva brukte du å isolere med? Det er .78 divided på turboen. Takk takk Gleder meg veldig til sommeren nå Jeg brukte såkalte bitumen matter. Kanskje like greit med dynamat vil jeg tro. Link to comment Share on other sites More sharing options...
turbodude Posted January 16, 2012 Author Share Posted January 16, 2012 Jeg brukte såkalte bitumen matter. Kanskje like greit med dynamat vil jeg tro.Okay,da skal jeg sjekke litt.Takk Link to comment Share on other sites More sharing options...
turbodude Posted March 24, 2012 Author Share Posted March 24, 2012 Liten oppdatering på oppgraderingen i år G-force dogboxen Mellom aksel fra GKN Nytt breather kit Nye clutch lameller Spesial lagd utløserlager Har igjen bare no småtteri,så da blir det prøvekjøring ikveld gleder meg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now