Jump to content

Drømmebilen på plass:)


turbodude

Recommended Posts

Vibratech motor og girkassefester. Og noen skikkelig harde foringer i bakstillinga. Du har vel allerede alu diff feste ikkesant? Er vel et under om dette ikke knekt hvis du ikke har alu eller nylon i de store foringene i traversen også.

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde det samme problemet på Wolf'en, da med oppgr. motorfester, girkassefeste og diffoppheng. Hadde polyforinger overalt også.

Men jeg tror det var pga. at jeg hadde for myke fjærer bak, for de var veldig myke.

Så siden du har coilovers vil jeg anbefale at du prøver å justere de litt hardere først :)

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde det samme problemet på Wolf'en, da med oppgr. motorfester, girkassefeste og diffoppheng. Hadde polyforinger overalt også.

Men jeg tror det var pga. at jeg hadde for myke fjærer bak, for de var veldig myke.

Så siden du har coilovers vil jeg anbefale at du prøver å justere de litt hardere først :)

 

takk for tipset :) har prøvd men ble ikke noen forskjell...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 7 months later...
  • 2 months later...

Nå skal jeg endelig oppgradere diffen ^_^

Da blir det en Eaton diff,men hvilken av typene skal jeg velge?

Denne?

Eaton Clutch-Type Limited Slip Differential

 

eller denne?

Detroit TrueTrac Helical Limited Slip Differential

 

 

Bestiller også med et sånn kit:Differential Install Parts Kit

 

Noen som har meninger/erfaringer med de forskjellige diff typene?

 

mvh Per Egil

Link to comment
Share on other sites

Ja da var diffen bestilt :D

Ble en sånn Detroit truetrac + et full parts kit.

Så nå er det bare å lete etter annen utveksling ^_^

Truetrack er vell ganske lik ATB diffen.. Å den passer dårlig til sladding utifra det eg har lest/sett..

 

Eg har den LSD diffen, å den føles som ein sveise diff (veldig presis å fin å drifte med)

Litt køddi å komme seg ut av piruett slurring men det er bare kos B)

 

Ergo, du har valgt feil diff :P

de52342a-1-1.jpg

The Golden era.. 1986-1987-1988

Link to comment
Share on other sites

jeg har en 4,27 Uveksling du kan få kjøpe ;)

Selv så kjørte jeg den LSD eton sperra, knall fornøyd! Ble med i 2 biler over 3 år, før den ble solgt i sammen me siste bilen, ikke et feil slag!

 

Skall bestille et par stk til uka som kommer :)

Link to comment
Share on other sites

Truetrack er vell ganske lik ATB diffen.. Å den passer dårlig til sladding utifra det eg har lest/sett..

 

Eg har den LSD diffen, å den føles som ein sveise diff (veldig presis å fin å drifte med)

Litt køddi å komme seg ut av piruett slurring men det er bare kos B)

 

Ergo, du har valgt feil diff :P

 

Hehe blir nok bra tenker jeg, er ikke den som sladder å herjer mest så...

 

Da var scorpio diff med 3.91 utveksling i boks:)

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Nå skal jeg endelig få byttet ut den gode gamle t5 kassa.

Da ble det en G-force dogbox.

 

Blir veldig spennende å få prøvd denne B)

Støyer sikkert en del,men det får være hvis jeg kan denge på uten å måtte tenke på kassa...

 

Noen som har eller har prøvd sånn kasse?

Edited by turbodude
Link to comment
Share on other sites

Bilen ser bra ut!:) Alt fungerer som det ske? Åssen coilover er det? :)

Og hvor mye måtte du ut med i toll og frakt for diffen? :)

Takk takk :)

Alt fungerer helt fint.

Det er LEDA coilovere.

Diffen med full parts kit kom på ca 633USD,som den gang var ca 3500NOK.

Ble ingen toll,mc2 racing merker pakken som gave.

 

 

Var det .63 hus på 3071 turboen?

 

Hvis du støyisolerer geartunnelen merker du nok ikke så mye til kassa. Gjorde det med escorten og ble mye bedre (fixit kasse)

Takk,da skal jeg gjøre det først som sist.

Hva brukte du å isolere med?

 

Det er .78 divided på turboen.

 

 

Grattis med ny kasse :)

Takk takk :)

Gleder meg veldig til sommeren nå ^_^

Link to comment
Share on other sites

Takk takk :)

Alt fungerer helt fint.

Det er LEDA coilovere.

Diffen med full parts kit kom på ca 633USD,som den gang var ca 3500NOK.

Ble ingen toll,mc2 racing merker pakken som gave.

 

 

 

Takk,da skal jeg gjøre det først som sist.

Hva brukte du å isolere med?

 

Det er .78 divided på turboen.

 

 

 

Takk takk :)

Gleder meg veldig til sommeren nå ^_^

 

Jeg brukte såkalte bitumen matter. Kanskje like greit med dynamat vil jeg tro.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Liten oppdatering på oppgraderingen i år :)

 

G-force dogboxen

DSC02872.jpg

bilde2.jpg

 

 

Mellom aksel fra GKN

DSC02873.jpg

 

Nytt breather kit

08_-2792561021.jpg

 

Nye clutch lameller

DSC02871.jpg

 

Spesial lagd utløserlager

DSC02874.jpg

 

 

 

 

Har igjen bare no småtteri,så da blir det prøvekjøring ikveld ^_^ gleder meg B)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...