turbodude Posted March 29, 2010 Author Share Posted March 29, 2010 Okay her kommer ihvertfall tallene 3100rpm - 413 nm3600rpm - 502 nm4500rpm - 603 nm 4000rpm - 311 hk mak hk 450/max nm 614 Link to comment Share on other sites More sharing options...
grandisjohn Posted March 29, 2010 Share Posted March 29, 2010 Okay her kommer ihvertfall tallene 3100rpm - 413 nm3600rpm - 502 nm4500rpm - 603 nm 4000rpm - 311 hk mak hk 450/max nm 614 Pokker.. og jeg som skulle til å tippe ca 449,5 hk.. Det er ikke en ting jeg kan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.nilsen Posted March 29, 2010 Share Posted March 29, 2010 Oj.. Det fårn si... Gratulerer! Var bedre enn jeg hadde turt å gjette. '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stianwang Posted March 29, 2010 Share Posted March 29, 2010 Hadde jeg fått sånne tall med mitt oppsett så hadde jeg vært strålende fornøyd Link to comment Share on other sites More sharing options...
carbon Posted March 29, 2010 Share Posted March 29, 2010 grattis med fine tall er dette på hjul eller i motor? 4x4 cosworthE46 Touring Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted March 30, 2010 Share Posted March 30, 2010 Gratulerer så mye med fine tall Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted March 30, 2010 Share Posted March 30, 2010 Får vi bremsepapirene også ? morro å se kurver Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted March 30, 2010 Share Posted March 30, 2010 Okay her kommer ihvertfall tallene 3100rpm - 413 nm3600rpm - 502 nm4500rpm - 603 nm 4000rpm - 311 hk mak hk 450/max nm 614Selv om resultatet ikke er overraskende så ser det "merkelig" ut. Maks effekt og moment på ca. 5300 o/min. mens kurvene peker oppover??? Hva gikk galt? Hva med ladetrykk-KURVEN? En kulelagerturbo som går tom 5300 o/min blir interessant? Får vi bremsepapirene også ? morro å se kurverI mellomtiden kan du lage dine egne kurver. o/min Nm hk3100 413 1793600 502 2534000 555 3114500 603 3805235 614 450 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PukkelRygg Posted March 30, 2010 Share Posted March 30, 2010 Selv om resultatet ikke er overraskende så ser det "merkelig" ut. Maks effekt og moment på ca. 5300 o/min. mens kurvene peker oppover??? Hva gikk galt? Hva med ladetrykk-KURVEN? En kulelagerturbo som går tom 5300 o/min blir interessant? I mellomtiden kan du lage dine egne kurver. o/min Nm hk3100 413 1793600 502 2534000 555 3114500 603 3805235 614 450 Her er dataen slik det faktisk var ved bremsing:o/min Nm hk bar3100 413 186 1.443600 502 258 1.584000 547 311 1.654500 603 386 1.874700 614 411 1.86 -> Maks nm.5200 587 434 1.846000 527 450 1.82 -> Maks hk.6500 477 441 1.807000 425 423 1.76 Dette er bremset med Dynapac (på nav), inkl. estimert 11% effekt tap. Escort MK1 Broadspeed Escort MK1 Cosworth 609hk Escort MK1 RS1600(BDA) LHD Orginal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted March 30, 2010 Share Posted March 30, 2010 Helt rått mr. rygg. Virker som om den er veldig kjørbar den bilen der Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted March 30, 2010 Share Posted March 30, 2010 gode tall med 3071. Ligner veldi MADevelopments sine resultater med samme turbo, dog standard innsugskanaler, kammer og 2,4 bar(!) Røper dere hvilke kammer det er brukt her? Vil tippe en mild(ish) eksoskam? edit: cw2 kammer i følge tidligere i tråden.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted March 30, 2010 Share Posted March 30, 2010 (edited) Her er dataen slik det faktisk var ved bremsing:o/min Nm hk bar3100 413 186 1.443600 502 258 1.584000 547 311 1.654500 603 386 1.874700 614 411 1.86 -> Maks nm.5200 587 434 1.846000 527 450 1.82 -> Maks hk.6500 477 441 1.807000 425 423 1.76 Dette er bremset med Dynapac (på nav), inkl. estimert 11% effekt tap.Selv om tallene som oppgis her da er 11% høyere enn det som ble målt på navene, så ser det bra ut for øyeblikket Massevis med ladetrykk fra 3100 o/min og ca. samme dreiemoment på 3100 o/min som på 7100 o/min er kuppet.Lettkjørt og kan short-shiftes. Dette var flotte kurver, grattis. (lite forbehold). Har du / dere en forklaring på hvorfor K (som skal være konstant) varierer fra turtall til turtall? Edited March 30, 2010 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.nilsen Posted March 30, 2010 Share Posted March 30, 2010 (edited) Ser ut omtrent som det jeg drømmer om og!!! Spørs vel om det går uten budsjettsprekk men... Edited March 30, 2010 by a.nilsen '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted March 30, 2010 Share Posted March 30, 2010 Ser ut omtrent som det jeg drømmer om og!!! Spørs vel om det går uten budsjettsprekk men... Hehe, da er vi to Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted March 30, 2010 Share Posted March 30, 2010 Hehe, da er vi to Har ikke budsjett jeg! Hehe 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted March 31, 2010 Share Posted March 31, 2010 Har ikke budsjett jeg! Hehe Må bare male og male for å bilen klar du nå hehe Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.nilsen Posted March 31, 2010 Share Posted March 31, 2010 Maler byen svart.... '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted March 31, 2010 Share Posted March 31, 2010 Maler byen svart.... Ja jett om han gjør, bruker billig maling, som regner vekk i Bergen, så de må male ofte hehe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted March 31, 2010 Share Posted March 31, 2010 Ja jett om han gjør, bruker billig maling, som regner vekk i Bergen, så de må male ofte hehe Hmm... Kanskje jeg kunne gjort butikk av det? 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
turbodude Posted April 1, 2010 Author Share Posted April 1, 2010 Har fått prøvd bilen litt nå og det flytter på seg kan man si Helt rått drag fra bunn og gir seg heller ikke med det første... Jeg er ihvertfall strålende fornøyd En stor takk til pukkelrygg og Ringstad for mapping/justering Får vi bremsepapirene også ? morro å se kurver Selv om tallene som oppgis her da er 11% høyere enn det som ble målt på navene, så ser det bra ut for øyeblikket Massevis med ladetrykk fra 3100 o/min og ca. samme dreiemoment på 3100 o/min som på 7100 o/min er kuppet.Lettkjørt og kan short-shiftes. Dette var flotte kurver, grattis. (lite forbehold). Har du / dere en forklaring på hvorfor K (som skal være konstant) varierer fra turtall til turtall? Hva mener du med K? Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted April 1, 2010 Share Posted April 1, 2010 Har fått prøvd bilen litt nå og det flytter på seg kan man si Helt rått drag fra bunn og gir seg heller ikke med det første... Jeg er ihvertfall strålende fornøyd Hva mener du med K?Det tror jeg på da du har en virkelig fin ladetrykk-kurve. (Og derfor dreiemomentkurve!).Det er slik at effekt (HK / HP) er ett produkt av turtall og dreiemomentet på dette turtallet. Hvis du f.eks ganger sammen 555 Nm med 4000 o/min så får du 2220000 og hva i alle dager er dette for noe??? For at dette skal bli ett tall i en størrelse som vi er vant til, så må kan bruke en konstant. Denne konstanten skal selvsagt være konstant da formelen selvsagt alltid skal være den samme på alle turtall, for alle folk i alle land og på alle motorbremser, effektruller osv. Din k verdi varierer fra turtall til turtall, men ta det med ro, dette ser jeg stadig her til lands så sånn er det bare, tydeligvis.Som sagt, flott ladetrykk - kurve og 401 hk så her er det bare å smile å kjøre og kose seg. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spN Posted May 21, 2010 Share Posted May 21, 2010 Hva syns girkasse og drivverk generelt om disse kurvene med såpass effekt..? Holder det godt enda, eller burde det oppgraderes heretter? Link to comment Share on other sites More sharing options...
turbodude Posted May 21, 2010 Author Share Posted May 21, 2010 Hva syns girkasse og drivverk generelt om disse kurvene med såpass effekt..? Holder det godt enda, eller burde det oppgraderes heretter? Det henger da med ennå men no langvarig blir det sikkert ikke.Får kjøre så lenge det holder og oppgradere ettersom ting ryker.Bare motor holder så er det liksom greit... Link to comment Share on other sites More sharing options...
grandisjohn Posted May 21, 2010 Share Posted May 21, 2010 Takk takk Bilen er nok fortsatt like fin. Kan du sende meg noen bilder? litt artig å haEr nok ikke småskilt på nå,forrige eier hadde avskiltet den.Da jeg skulle ha skilt på den igjen så fikk jeg ikke tilbake lite skilt Men de skreiv at den er godkjent med lite skilt foran i det nye vognkortet Lite skilt er det vel mulig å få lagd. Med gyldig oblat og "godkjent med lite skilt" i vognkort bør det vel ikke bli problemer. Det er ikke en ting jeg kan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
turbodude Posted May 27, 2010 Author Share Posted May 27, 2010 Lite skilt er det vel mulig å få lagd. Med gyldig oblat og "godkjent med lite skilt" i vognkort bør det vel ikke bli problemer. Ja hadde vært en mulighet men de lagde en sak på det... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now