TurboX Posted March 11, 2009 Share Posted March 11, 2009 Hei! Vurderer nå å selge ene MegaSquirt-sprutet mitt, da jeg har to stykker og ikke har bruk for begge. Grunnen til at jeg har to er at jeg hadde et i backup hvis jeg ikke fikk det ene til å virke, noe som det gjør. Sprutet er IKKE prøvd i bil, men fungerer helt som det skal i MegaTune med simulator. Dette sprutet har 2,5bar map-sensor innebygd, og for de som ikke vet det fra før kan det brukes opp til 1,5bars ladetrykk. Sprutet er satt opp for å bli styrt av hallsensor/triggersignal som sitter originalt i fordeleren på Sierra IS, som dette var tiltenkt til. Det som følger med er:- Sprutet (komplett, sammensatt)- Serialkabel for bruk med data- USB til serial adapter for de som ikke har serialutgang på maskinen sin- CD med nødvendig programvare EEC-IV adapter kan også følge med, da kan man bruke sprutet på alle biler som har Ford's 60-pin kontakt på hjernen. Eneste man da trenger å gjøre er å bytte hjerne og koble map-sensor på innsuget. Hjernen er lastet med MS2-extra koden. Sprutet og tilbehør ligger i Sør-Trøndelag fylke, mellom Trondheim og Røros.Telefonnummer gies evt. på PM! Prisantydning: 3600 norske kronerDette er priser hentet fra DIYautotune sine sider, og du vil da spare 35? dollar i frakt samt nesten tusen kroner i mva. Ikke vær redd for å spørre om det er noe, biter ikke MvhBernt Glemte å si at det er med kontakt for å lage ledningsnett for motor selv, da trenger man vel en loddebolt og noen ledninger. Legger også ved noen bilder. -TurboX- '91 Sierra IS Turbo *prosjekt* '79 Capri 2.8 *prosjekt* '86 BMW E30 320i *kommende prosjekt* '86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil* Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flinkis Posted March 11, 2009 Share Posted March 11, 2009 Mye ombygging som må til her å få det til å funke på Cosworth? F O R D Føck'd On Race Day Link to comment Share on other sites More sharing options...
TurboX Posted March 11, 2009 Author Share Posted March 11, 2009 Mye ombygging som må til her å få det til å funke på Cosworth? Om kontakten er des samme som på IS hjerne så skal det vel være bolt on. Om det er samme kontakt på cosworth som på andre hjerner vet jeg ikke. Anbefales å bruke bredbåndslamda til for justerig og korrigering. -TurboX- '91 Sierra IS Turbo *prosjekt* '79 Capri 2.8 *prosjekt* '86 BMW E30 320i *kommende prosjekt* '86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil* Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted March 11, 2009 Share Posted March 11, 2009 Passer ikke rett over på Weber Marelli motorstyring nei. Bernt har ikke montert VR kretsen på MS, noe som treng for å bruke den orginale veivtriggern. Ecc-iv adapteret passer da heller ikke. Men med VR krets støtter MS2 faktisk Weber Marelli motorstyring direkte, vist du bruker MS2extra 2.0.1 kode. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
TurboX Posted March 11, 2009 Author Share Posted March 11, 2009 VR-krets er ikke loddet på nei. Men jeg kan alltids fikse det om ønskelig. Det er forøvrig extra 2.0.1 koden som er lastet inn. -TurboX- '91 Sierra IS Turbo *prosjekt* '79 Capri 2.8 *prosjekt* '86 BMW E30 320i *kommende prosjekt* '86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil* Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flinkis Posted March 12, 2009 Share Posted March 12, 2009 Passer ikke rett over på Weber Marelli motorstyring nei. Bernt har ikke montert VR kretsen på MS, noe som treng for å bruke den orginale veivtriggern. Ecc-iv adapteret passer da heller ikke. Men med VR krets støtter MS2 faktisk Weber Marelli motorstyring direkte, vist du bruker MS2extra 2.0.1 kode. Hva er Ecc-iv? F O R D Føck'd On Race Day Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fakeworth Posted March 12, 2009 Share Posted March 12, 2009 Hmm, åssen ville dette virket på en t-25 escort? -93 Sierra Cosworth STV 4x4 X: -94 Escort Cosworth HTT, -94 Escort cosworth T-25, -94 Escort cosworth T-34, 4x -90 Sierra 4x4 Cosworth, -91 Sierra Cosworth 2wd, - 89 Sierra Cosworth 2wd, -88 Sierra Cosworth 2wd -91 Scorpio Cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
TurboX Posted March 12, 2009 Author Share Posted March 12, 2009 Hva er Ecc-iv? EEC-IV er standardhjernen på bla. 2.0ohc, 2,4v6, 2.8v6 og 2,9v6. Muligens dohc også, standard Ford 60pin kontakt. Hmm, åssen ville dette virket på en t-25 escort? Som et hvilket som helst annet datasprut. -TurboX- '91 Sierra IS Turbo *prosjekt* '79 Capri 2.8 *prosjekt* '86 BMW E30 320i *kommende prosjekt* '86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil* Link to comment Share on other sites More sharing options...
joe Posted March 12, 2009 Share Posted March 12, 2009 EEC-IV er standardhjernen på bla. 2.0ohc, 2,4v6, 2.8v6 og 2,9v6. Muligens dohc også, standard Ford 60pin kontakt. Som et hvilket som helst annet datasprut. EEC-IV er jo og standardhjerne på nye esc-cos Link to comment Share on other sites More sharing options...
TurboX Posted March 12, 2009 Author Share Posted March 12, 2009 EEC-IV er jo og standardhjerne på nye esc-cos Det er mulig, det vet jeg ikke så mye om. Er vel også mulig det er litt forskjell på hva som går på de forskjellige pin'ene i selve hjernen, men tenker nok truckdriver dukker opp her og svarer på det snart... -TurboX- '91 Sierra IS Turbo *prosjekt* '79 Capri 2.8 *prosjekt* '86 BMW E30 320i *kommende prosjekt* '86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil* Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted March 12, 2009 Share Posted March 12, 2009 Hmm, åssen ville dette virket på en t-25 escort? Ecc-iv adapteret støtter Edis direkte ja. Alt som trengs er å bytte ei motstand, slik at Edis modulen får 5 volt signal, og ikke 12 volt som tfi har. Men har alldri sett et koblingskjema til t-25. Så vet ikke om alle pinnene er de samme. Og vist jeg husker rett brukte Bernt en standard Is hjerne som ikke har alle 60 pinnene. Men skal du kunn kjøre bensin og tenning med MS, og t25 bruker standard ecc-iv pinner, skal adapteret passe rett på. Men du vil da ikke bruke orginal map sensor(er vel map på t-25?), og kunn bruke lufttempsensor i lmm( er vel lmm på t-25?). - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
k3nn37 Posted March 12, 2009 Share Posted March 12, 2009 EEC-IV er standardhjernen på bla. 2.0ohc, 2,4v6, 2.8v6 og 2,9v6. Muligens dohc også, standard Ford 60pin kontakt. dohc har det den å ja.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SIERRA DoCh Posted February 16, 2010 Share Posted February 16, 2010 er sprutet fortsatt til salg?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts