Jump to content

Lekker olje fra servo

eivi91

Recommended Posts

Merket idag at det lå olje under bilen, åpna panseret og såg at væskenivået i servooljebeholderen hadde sunket betraktelig. Kikka under bilen, og det så også ut som at det kom fra servoen.

Hva er mest sannsynlig galt? Er dette noe jeg kan fikse selv, eller bør jeg sette bilen på verksted? Har dårlig tilgang på bukk og lignende.

Mvh.

Eivind

'09 BMW X5 3.0D
'13 Subaru Forester 2.0i
x - '86 Sierra 2.0i S
x - '08 Fiesta ST150
x - '92 Sierra DOHC

Har ikke kikka så nøye på det enda, kom nettopp hjem, har ikke vært hjemme siden 6 idag, så nå er det på tide å legge seg. ;)

'09 BMW X5 3.0D
'13 Subaru Forester 2.0i
x - '86 Sierra 2.0i S
x - '08 Fiesta ST150
x - '92 Sierra DOHC

Merket idag at det lå olje under bilen, åpna panseret og såg at væskenivået i servooljebeholderen hadde sunket betraktelig. Kikka under bilen, og det så også ut som at det kom fra servoen.

Hva er mest sannsynlig galt? Er dette noe jeg kan fikse selv, eller bør jeg sette bilen på verksted? Har dårlig tilgang på bukk og lignende.

Mvh.

Eivind

tipper det er fra tannstang. og du får kjøpt rep kit, men du får det ikke tett, det ble eg fortalt når min lakk olje ut mansjettene... koplet bare av servo og kjørte :P

har du dohc motor, så har eg tannstang liggendes ;)

Prøvde å ta noen bilder istad.

P110309_160901.jpg

P110309_1610.jpg

EDIT:

Kan også legge til at det har vært ulyder fra servoen når jeg svinger fullt helt til venstre eller høyre siden bilen kom i mitt eie.

Edited by eivi91

'09 BMW X5 3.0D
'13 Subaru Forester 2.0i
x - '86 Sierra 2.0i S
x - '08 Fiesta ST150
x - '92 Sierra DOHC

Er det skadelig om jeg bruker bilen nå? Tenker type til og fra skole i morgen f.eks.?

'09 BMW X5 3.0D
'13 Subaru Forester 2.0i
x - '86 Sierra 2.0i S
x - '08 Fiesta ST150
x - '92 Sierra DOHC

Har fått tilbud om en god servo til 500,- og 1000,- med tannstanga. Men skal få en bilsakkyndig til å se på det i morgen, og se hva jeg trenger å bytte ut.

'09 BMW X5 3.0D
'13 Subaru Forester 2.0i
x - '86 Sierra 2.0i S
x - '08 Fiesta ST150
x - '92 Sierra DOHC

Comatkit: Ville ikke kastet tannstanga så lenge den er tett. De er dyr ny. Tror det er ca 6000,- mekonomen skal ha for ei byttetannstang :wacko: Er det bare indre eller ytre endeledd som er ødelagt er det en smal sak å fikse. Litt slakke i opplagringa inni tannstanga på høyre side er normalt. Noe som også kan kjennes ut som slakke i indre endeledd.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal