eivi91 Posted March 10, 2009 Share Posted March 10, 2009 Merket idag at det lå olje under bilen, åpna panseret og såg at væskenivået i servooljebeholderen hadde sunket betraktelig. Kikka under bilen, og det så også ut som at det kom fra servoen. Hva er mest sannsynlig galt? Er dette noe jeg kan fikse selv, eller bør jeg sette bilen på verksted? Har dårlig tilgang på bukk og lignende. Mvh.Eivind '09 BMW X5 3.0D '13 Subaru Forester 2.0i x - '86 Sierra 2.0i S x - '08 Fiesta ST150 x - '92 Sierra DOHC Link to comment Share on other sites More sharing options...
etakle Posted March 10, 2009 Share Posted March 10, 2009 Finner du lekkasjen? Hvor eksakt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
eivi91 Posted March 10, 2009 Author Share Posted March 10, 2009 Har ikke kikka så nøye på det enda, kom nettopp hjem, har ikke vært hjemme siden 6 idag, så nå er det på tide å legge seg. '09 BMW X5 3.0D '13 Subaru Forester 2.0i x - '86 Sierra 2.0i S x - '08 Fiesta ST150 x - '92 Sierra DOHC Link to comment Share on other sites More sharing options...
Minibønna Posted March 11, 2009 Share Posted March 11, 2009 For å kunne svare her må en vel vite hvor lakkasjen kommer ifra, holder ikke bare si servoen.Kommer den fra pumpen, tannstang osv? Motor uten turbo SUGER! Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted March 11, 2009 Share Posted March 11, 2009 Merket idag at det lå olje under bilen, åpna panseret og såg at væskenivået i servooljebeholderen hadde sunket betraktelig. Kikka under bilen, og det så også ut som at det kom fra servoen. Hva er mest sannsynlig galt? Er dette noe jeg kan fikse selv, eller bør jeg sette bilen på verksted? Har dårlig tilgang på bukk og lignende. Mvh.Eivind tipper det er fra tannstang. og du får kjøpt rep kit, men du får det ikke tett, det ble eg fortalt når min lakk olje ut mansjettene... koplet bare av servo og kjørte har du dohc motor, så har eg tannstang liggendes Link to comment Share on other sites More sharing options...
eivi91 Posted March 11, 2009 Author Share Posted March 11, 2009 (edited) Prøvde å ta noen bilder istad. EDIT:Kan også legge til at det har vært ulyder fra servoen når jeg svinger fullt helt til venstre eller høyre siden bilen kom i mitt eie. Edited March 11, 2009 by eivi91 '09 BMW X5 3.0D '13 Subaru Forester 2.0i x - '86 Sierra 2.0i S x - '08 Fiesta ST150 x - '92 Sierra DOHC Link to comment Share on other sites More sharing options...
etakle Posted March 11, 2009 Share Posted March 11, 2009 Game over for servoen da. Burde evt. kjøpe tannstang av Combatkit, servopumpen lever vel enda. Link to comment Share on other sites More sharing options...
eivi91 Posted March 11, 2009 Author Share Posted March 11, 2009 Er det skadelig om jeg bruker bilen nå? Tenker type til og fra skole i morgen f.eks.? '09 BMW X5 3.0D '13 Subaru Forester 2.0i x - '86 Sierra 2.0i S x - '08 Fiesta ST150 x - '92 Sierra DOHC Link to comment Share on other sites More sharing options...
etakle Posted March 11, 2009 Share Posted March 11, 2009 Går vel bra rekner jeg med, du burde fylle servoolje om det er helt tomt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
eivi91 Posted March 12, 2009 Author Share Posted March 12, 2009 Så jeg må bytte tannstang også? Hvor mye skal du ha for den da? '09 BMW X5 3.0D '13 Subaru Forester 2.0i x - '86 Sierra 2.0i S x - '08 Fiesta ST150 x - '92 Sierra DOHC Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted March 12, 2009 Share Posted March 12, 2009 det beste er å bytte ja, om den legger ved mansjettene...eg skal ned i dag og plukke den av, så kan se tilstand på den da... men 600 + frakt? forskuddsbetalt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
eivi91 Posted March 12, 2009 Author Share Posted March 12, 2009 Har fått tilbud om en god servo til 500,- og 1000,- med tannstanga. Men skal få en bilsakkyndig til å se på det i morgen, og se hva jeg trenger å bytte ut. '09 BMW X5 3.0D '13 Subaru Forester 2.0i x - '86 Sierra 2.0i S x - '08 Fiesta ST150 x - '92 Sierra DOHC Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted March 12, 2009 Share Posted March 12, 2009 fant ut min hadde slark i ene leddet, så den skal rett i bosset Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted March 15, 2009 Share Posted March 15, 2009 Comatkit: Ville ikke kastet tannstanga så lenge den er tett. De er dyr ny. Tror det er ca 6000,- mekonomen skal ha for ei byttetannstang Er det bare indre eller ytre endeledd som er ødelagt er det en smal sak å fikse. Litt slakke i opplagringa inni tannstanga på høyre side er normalt. Noe som også kan kjennes ut som slakke i indre endeledd. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now