Jump to content

Ulyder fra forstillingen


Reaktor

Recommended Posts

Jeg hører en ulyd fra venstre side når jeg svinger til venstre og når jeg bremser. Lyden er helt borte når jeg svinger til høyre eller kjører rett frem. Er litt vanskelig å beskrive lyden, men den øker og minsker med farten.

 

Jeg satte bilen på bukker idag og kjente på hjulet. Det virker som om det er 1mm slakk når jeg drar i hjulet.

 

Min erfaring fra tidligere er at dette kunne vært hjullageret. Men hvorfor kommer da lyden når jeg svinger til venstre? Er det drivleddet mitt som begynner å ta kvelden? Begge mansjetene er hele på drivakslingen.

Ford Mondeo 2.0 1995 sedan

Ford Mondeo 1.8 2000 stv

BMW 316i 1991 (solgt)

Link to comment
Share on other sites

Vært i garasjen og tittet litt til. Når jeg rotert hjulet hører jeg en "gnisning" og da spesielt hvis hjulet er svingt til venstre. Dette skulle vel utelukke styreleddet? Noen forslag om hvordan jeg kan bli sikker på hva som er galt?

Ford Mondeo 2.0 1995 sedan

Ford Mondeo 1.8 2000 stv

BMW 316i 1991 (solgt)

Link to comment
Share on other sites

tipper hjullager. det lager en slags summelyd når man kjører. og kan forsvinne når man svinger til 1 side, og komme sterkere tilbake ved å svinge motsatt. og økes ved hastighet.. siden du har slark i hjulet, er det nok det ja. bytt før det er forseint, og da må du bytte mer..

Link to comment
Share on other sites

Takker for svar.

 

Har vært borti hjullager lyd før. Og da ble lyden verre når man svingte til motsatt side av det dårlige lageret. Her blir lyden verre når jeg svinger til samme side. Er derfor jeg er usikker.

 

Vil det bli slark i hjulet hvis drivleddet er dårlig??

Edited by Reaktor

Ford Mondeo 2.0 1995 sedan

Ford Mondeo 1.8 2000 stv

BMW 316i 1991 (solgt)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest xmartinix

Sjekket om bremseslange til hjulet på den side har løsnet fra brakett, slik at det "gnisser" mot hjulet?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...