Flinkis Posted March 8, 2009 Share Posted March 8, 2009 Hei, Lurte på om Shortshift kitet fra T5 Box passer på Doch girboks. Se link så skjønner dere hva jeg mener=) http://cgi.ebay.com/ebaymotors/SHORT-SHIFT...sQ5fAccessories F O R D Føck'd On Race Day Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted March 8, 2009 Share Posted March 8, 2009 nei, dohc bruker mt75denne passer http://cgi.ebay.co.uk/Cosworth-XR4x4-quick...%3A1|240%3A1318 Link to comment Share on other sites More sharing options...
k3nn37 Posted March 8, 2009 Share Posted March 8, 2009 er veldig enkelt å lage en selv å.. laget en "how to" om dette.. her er link Link Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.cosworth Posted March 8, 2009 Share Posted March 8, 2009 Hvorfor stresse å lage noe halvveis når man får ferdige til et slikk og ingenting Har hørt en gang at det kan slite sync. ringer ved en slik, om dette stemmer eller ikke vet kan jeg ikke si noe om.Jeg liker shortshift godt på mt75 (bruksmessig), men har ikke montert det på denne kassen, enda ihvertfall. -Arne '03 Silverado, Duramax'11 VW transporter'06 Land Cruiser konebilX'86 Sierra Cos 2wd X'Sierra cos 4x4 X'SVT LightningX...osv... Link to comment Share on other sites More sharing options...
k3nn37 Posted March 8, 2009 Share Posted March 8, 2009 vil ikke akkurat påstå at det blir noe halvveis greier, vil heller si at det blir fullført i motsettning til kittet.. når jeg sveiset om min så sveiset jeg om feste å.. noe som gjør at vinkelen på "armen" bort til kassa for samme vinkel som org og den blir bedre å gire med.. når man bare forlenger selve stanga kan kassa bli rar å gire og sliter ut den du sette "armen" ned i ganske fort.. det er min erfaring ivertfall.. shortshift eller normal shift som jeg liker å kalle det er virkelig å anbefale.. greit å slippe bryet med å spørre pasasjeren om å flytte beinet hver gang man skal legge inn 5 giret Link to comment Share on other sites More sharing options...
SierraCos2wd Posted March 8, 2009 Share Posted March 8, 2009 hvorfor stresse med shortshift lars når det står på shortshift på den kassen du kjøpte av meg..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flinkis Posted March 8, 2009 Author Share Posted March 8, 2009 Hehe, Daså=p Problem løst^^ F O R D Føck'd On Race Day Link to comment Share on other sites More sharing options...
joe Posted March 10, 2009 Share Posted March 10, 2009 Finnes det flere produsenter av shortshift ?.... noen som eventuelt er bedre enn andre ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.cosworth Posted March 10, 2009 Share Posted March 10, 2009 B&M skal jo være kvalitet, vet woodford har disse, ellers vet jeg kun om disse "forlengerene" på ebay f.eks -Arne '03 Silverado, Duramax'11 VW transporter'06 Land Cruiser konebilX'86 Sierra Cos 2wd X'Sierra cos 4x4 X'SVT LightningX...osv... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted March 10, 2009 Share Posted March 10, 2009 Hører mye dårlig om B&M desverre.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted March 10, 2009 Share Posted March 10, 2009 (edited) Jeg kjører B&M, og har gjort det i maaange år nå etterhvert. Er en stor svakhet på de. Både på min og Alexander P. sin, så knakk jeg begge to, litt nedpå stangen. Satt plutselig med hele spaken i hånden.. hehe.. Disse to er blitt sveiset, og det har aldri vært noen problemer med dette i etterkant.Men siden dette har skjedd med to stykker på samme stedet, gjør jeg regning med at dette er en stor svakhet, men kan fikses.. Edited March 10, 2009 by Cosworth Racing1 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
armani Posted March 10, 2009 Share Posted March 10, 2009 Problemet med shortshift er der fordi vandringen på spaken føles kortere oppe, men er lengere nede. Det presser synkroene på gira uten at drevene er bremset skikkelig noe som fører til raste synkroringer og tannløse drev. Dette skjer kun dersom man bruker spaken som en orginal spak og girer fort som et helvete, men ellers er den helt fin. Dette sammen med en f.eks en T5-kasse som ikke er den raskeste i verden funker ikke. Det er lettere å gire kjapt med en shortshifter hvis man bruker hue, dessuten føles det veldig tight og fint med B&M shortshift. Nå ser jeg at det er mt75 det er snakk om og mine erfaringer er kun med T5. 2wd sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now