Guest hoem2k Posted March 6, 2009 Posted March 6, 2009 Tåler en orginal 1985'mod Sierra IS motor å brukes som turbomotor? Hva må gjøres for at den skal tåle turbo? Trenger hjelp, så er glad for svar! Felix
Kverna Posted March 6, 2009 Posted March 6, 2009 (edited) Hvor lang er en fisk ? BM Racing her på forumet fikk jo ut drøyt 400hk på orginal innmat, kun bytta topplokksbolter. Danny på forumet(hvis jeg ikke husker feil) tok ut 406hk på cosworth innmat. Motorene tåler mye, bare de får riktig tenning og mengde bensin. Datasprut er alfa og bravo, og fuckings omega hvis du skal ha en brukbar motor. Hva er budsjettet ditt ? Personlig ville jeg gått for ett oppsett ikke alt for langt unna mitt eget. Orginal blokk og veiv, cosworth stempler og råder. Cosworth/gr.a toppakning, 12.9 topplokksbolter, porta eksos- og innsugskanaler, high torque kamsett, "voldenracing/turbokongen" grenrør, rs500-intercooler, megasquirt eller annen datasprut, cosworth eller bosch 044 bensinpumpe, cosworth bensinreg., 3" Rustfri eksos og downpipe, T3 turbo med 360lager og cutback-blader ~300hk Sikkert mye jeg har glemt EDIT: Sitter på jobben så kan utdype svaret når jeg kommer hjem Edited March 6, 2009 by Anders Kverneng Min fotoblogg
Guest hoem2k Posted March 6, 2009 Posted March 6, 2009 Eneste jeg har skaffet ennda er : *Garrett T3, fra en saab 900 Turbo. *En IC fra en saab 900 Turbo.*Oljekjøler*Wastegate
Kverna Posted March 6, 2009 Posted March 6, 2009 Eneste jeg har skaffet ennda er : *Garrett T3, fra en saab 900 Turbo. *En IC fra en saab 900 Turbo.*Oljekjøler*Wastegate Har ikke Saab 900 turboen innebygd wastegate ? Min fotoblogg
Guest hoem2k Posted March 6, 2009 Posted March 6, 2009 (edited) Har ikke Saab 900 turboen innebygd wastegate ? Jo, det har den: ))Men ikke min. På de nyere 900 så er det med wastegate.Plukka utstyret mitt fra en 86' 900T8. Edited March 6, 2009 by hoem2k
Gridset Posted March 6, 2009 Posted March 6, 2009 sierran min gikk vel 60km eller noe sånt med turbo før stempelringene la inn årene
Guest hoem2k Posted March 6, 2009 Posted March 6, 2009 sierran min gikk vel 60km eller noe sånt med turbo før stempelringene la inn årene Hmm, det er akkurat det jeg er redd for skal skje med bilen min ... : /
Gridset Posted March 6, 2009 Posted March 6, 2009 jeg ville ikke satset på et slikt prosjekt med mindre du har mulighet til å bytte motor og slik selv
D.Toft Posted March 6, 2009 Posted March 6, 2009 SØK... ligger mangen poster her på forumet. spes under sierra kategorien.... overst på den siden ligger det noen tråder..
Zykotec Posted March 6, 2009 Posted March 6, 2009 Kan vel nevnes at det er ikke sikkert en IS motor med f.eks 250.000 kilometer på målern liker mye overtrykk, men at det går an å sette turbo på IS er det vel liten tvil om '84 Sierra 2.3 GL Sjølpustende V6 prosjekt. '03 Honda CR-V If I could get back all the money I've ever spent on cars...I'd spend it ALL on cars!!!!
Ronny Posted March 7, 2009 Posted March 7, 2009 (edited) sierran min gikk vel 60km eller noe sånt med turbo før stempelringene la inn årene Er jo nettopp Dette med høy temperatur i sylindrene pga for MAGER blanding som er den direkte Fare, med slike prosjekter hvor man skal "spare" ved å IKKE kjøpe Datasprut, dessverre! -med brente ringer / stempler / blåst toppakning som resultat.. Kan vel nevnes at det er ikke sikkert en IS motor med f.eks 250.000 kilometer på målern liker mye overtrykk, men at det går an å sette turbo på IS er det vel liten tvil om Bare for å gi en kommentar på dette, så var motoren MIN passert 200.000 når jeg bygde'n. Kjørte hona ett par runder opp og ned bare, før det ble montert nye stempelringer og nye lager(di gamle var ikke slitt) og toppakning.. -Resten var forsåvidt brukte deler! Har gått noen år utn problemer den nå, så å bare se på km-stand trenger ikke å si ALT. Kan jo være Rasskjørt den motoren som har gått bare 160.000 også!... Holder en finger eller to på oppskrifta til Anders lengre oppe hær, da den er rimelig skuddsikker! -Flere på forumet hær som har ærfart dette! ;-) Edited March 7, 2009 by Ronny 287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc). Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++
adapTECH Posted March 8, 2009 Posted March 8, 2009 sierran min gikk vel 60km eller noe sånt med turbo før stempelringene la inn årene Med bare en trykkbryter og ei dyse som tilleggssprut så er det vel ikke rart det ryker fort http://i.imgur.com/TGmL57L.jpg
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now