nightking Posted March 5, 2009 Share Posted March 5, 2009 (edited) Heisann, har ett par spørsmål. Ang turbo, jeg monterer en nyoverhalt cosworth motor i escortn min (mk2). Portet klar for steg 3 oppsett, men planer om å kjøre den inn originalt, også på grunn av godkjenning, må ha bremsepapirer mest sannsynlig. Vil da kjøre org blå dyser og ikke chippet hjerne Så jeg har en t3 turbo liggende, men jeg har også en t34 turbo liggende, tenkte først å bruke t3, deretter bytte til t34 når jeg skulle chippe den. Men funker det å bare sette på t34 med en gang? får jeg bremset motorn så den vil fremstå som "original"? Så når det gjelder oljekjøler, så er det SINNSYKT trangt om plassen i escortn. Men har klart å finne ett lite rom foran intercoolern.. Men den er nødt til å være maks 40 mm tykk, og kan være opp til 100mm høy, og over 300mm lang. Og helst begge uttakene til olje på ene siden. Noen som veit om dette er mulig å få taki.Usikker på hvor tykk en vanlig olkekjøler er ? Og hva slags sandwich må jeg ha for å at den skal passe på cosworth, 4wd? Hvor finner jeg dette? Noe sånt tenkte jeg meg: Edited March 5, 2009 by nightking Ford Escort mk2 Cosworth (SOLGT) Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeH Posted March 5, 2009 Share Posted March 5, 2009 www.thinkauto.com har godt utvalg av kjølere, uttaksplater og filter "relocation" sett. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nightking Posted March 5, 2009 Author Share Posted March 5, 2009 Ok, får se litt på det. men har sett litt på denne, kan muligens få til denne, men noen som aner hvor brei denne er ? Det som er viktig... SE HER Ingen som har en lignende som kan måle? MVH bjørnar Ford Escort mk2 Cosworth (SOLGT) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronny Posted March 7, 2009 Share Posted March 7, 2009 Ok, får se litt på det. men har sett litt på denne, kan muligens få til denne, men noen som aner hvor brei denne er ? Det som er viktig... SE HER Ingen som har en lignende som kan måle? MVH bjørnar Bredde 235mm,Høyde 53mm,51mm front to back, står det vel. Er ikke det tykkelsen? -Om jeg skjønnte det riktig dær! 287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc). Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted March 7, 2009 Share Posted March 7, 2009 (edited) Ser på siden til Kollevold at alle oljekjølerene de har er 50 mm tykk. De selger forøvrig sandwich platen også. Har kjøpt alt sammen til bilen min hos de.. http://www.mamut.net/kollevold/shop/ Klikk på "Oljekjølere" litt lengre nede på siden til venstre. Edited March 7, 2009 by Cosworth Racing1 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossy_4x4 Posted March 7, 2009 Share Posted March 7, 2009 BMW e30-325 har noen som vil passe perfekt tror jeg. tror også noen fler bmw'er har noen som er i den str Link to comment Share on other sites More sharing options...
nightking Posted March 7, 2009 Author Share Posted March 7, 2009 Fant en som er 484mm lang, 61mm høy (pluss 30mm banjobolt) og 40 tykk. Tror den passer perfekt. Da alle de andre som er å få taki er 50mm tykk.. Ford Escort mk2 Cosworth (SOLGT) Link to comment Share on other sites More sharing options...
xr4ti Posted March 8, 2009 Share Posted March 8, 2009 Heisann, har ett par spørsmål. Ang turbo, jeg monterer en nyoverhalt cosworth motor i escortn min (mk2). Portet klar for steg 3 oppsett, men planer om å kjøre den inn originalt, også på grunn av godkjenning, må ha bremsepapirer mest sannsynlig. Vil da kjøre org blå dyser og ikke chippet hjerne Så jeg har en t3 turbo liggende, men jeg har også en t34 turbo liggende, tenkte først å bruke t3, deretter bytte til t34 når jeg skulle chippe den. Men funker det å bare sette på t34 med en gang? får jeg bremset motorn så den vil fremstå som "original"?Går ut fra at du bruker den orginale ladetrykkstyringen(Amalventilen) og orginal L6 chip! Ville brukt en T3 til visning/bremsing for å få "riktige" tall på bremsingen. Du skriver ikke om det er A/R 48 eller fks 63 eksosdel på den T34en, men uansett så KAN du få en momentkurve som "tilsynet" ikke liker på bremsepapirene med den turboen! En annen ting ved visning er at en kontrollør KAN, hvis han er litt oppdatert, underkjenne pga "ikke orginal turbo".Så jeg ville gjort følgende:-orginalt L6 sprut med Amalventilen innkoblet-orginale dyser-orginal 2 bar MAP-sensor-orginal T3 turbo-ikke åpent luftfilter(pga lyd)Dette bør gi deg et bremsepapir som du henge i glass og ramme! Link to comment Share on other sites More sharing options...
nightking Posted March 8, 2009 Author Share Posted March 8, 2009 Ok.. Kanskje ikke så dumt det. Men å få plass til luftfilter boks fra sierra i escort mk2, er jeg litt usikker på om går.. Aner ikke hvordan det ser ut.. men du snakker om amalventil? Hva er dette fornoe? er dette altså noe jeg burde å ha? På t3 turboen er det AR48, og det samme skal jeg bruke på t34 turboen! Ford Escort mk2 Cosworth (SOLGT) Link to comment Share on other sites More sharing options...
xr4ti Posted March 9, 2009 Share Posted March 9, 2009 Ok.. Kanskje ikke så dumt det. Men å få plass til luftfilter boks fra sierra i escort mk2, er jeg litt usikker på om går.. Aner ikke hvordan det ser ut.. men du snakker om amalventil? Hva er dette fornoe? er dette altså noe jeg burde å ha? På t3 turboen er det AR48, og det samme skal jeg bruke på t34 turboen!http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtop...p;hl=amalventil Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now