Jump to content

Turbo / Oljekjøler spørsmål


nightking

Recommended Posts

Heisann, har ett par spørsmål.

 

Ang turbo, jeg monterer en nyoverhalt cosworth motor i escortn min (mk2). Portet klar for steg 3 oppsett, men planer om å kjøre den inn originalt, også på grunn av godkjenning, må ha bremsepapirer mest sannsynlig. Vil da kjøre org blå dyser og ikke chippet hjerne Så jeg har en t3 turbo liggende, men jeg har også en t34 turbo liggende, tenkte først å bruke t3, deretter bytte til t34 når jeg skulle chippe den. Men funker det å bare sette på t34 med en gang? får jeg bremset motorn så den vil fremstå som "original"?

 

Så når det gjelder oljekjøler, så er det SINNSYKT trangt om plassen i escortn. Men har klart å finne ett lite rom foran intercoolern.. Men den er nødt til å være maks 40 mm tykk, og kan være opp til 100mm høy, og over 300mm lang. Og helst begge uttakene til olje på ene siden. Noen som veit om dette er mulig å få taki.

Usikker på hvor tykk en vanlig olkekjøler er ?

 

Og hva slags sandwich må jeg ha for å at den skal passe på cosworth, 4wd? Hvor finner jeg dette?

 

Noe sånt tenkte jeg meg:

post-352-1236286489.jpg

post-352-1236286501.jpg

Edited by nightking
Link to comment
Share on other sites

Ok, får se litt på det.

 

men har sett litt på denne, kan muligens få til denne, men noen som aner hvor brei denne er ? Det som er viktig...

 

SE HER

 

Ingen som har en lignende som kan måle?

 

MVH bjørnar

 

Bredde 235mm,

Høyde 53mm,

51mm front to back, står det vel. Er ikke det tykkelsen? -Om jeg skjønnte det riktig dær! :unsure:

287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc).

Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++

Link to comment
Share on other sites

Ser på siden til Kollevold at alle oljekjølerene de har er 50 mm tykk.

De selger forøvrig sandwich platen også. Har kjøpt alt sammen til bilen min hos de..

 

http://www.mamut.net/kollevold/shop/

 

Klikk på "Oljekjølere" litt lengre nede på siden til venstre.

Edited by Cosworth Racing1

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Heisann, har ett par spørsmål.

 

Ang turbo, jeg monterer en nyoverhalt cosworth motor i escortn min (mk2). Portet klar for steg 3 oppsett, men planer om å kjøre den inn originalt, også på grunn av godkjenning, må ha bremsepapirer mest sannsynlig. Vil da kjøre org blå dyser og ikke chippet hjerne Så jeg har en t3 turbo liggende, men jeg har også en t34 turbo liggende, tenkte først å bruke t3, deretter bytte til t34 når jeg skulle chippe den. Men funker det å bare sette på t34 med en gang? får jeg bremset motorn så den vil fremstå som "original"?

Går ut fra at du bruker den orginale ladetrykkstyringen(Amalventilen) og orginal L6 chip! Ville brukt en T3 til visning/bremsing for å få "riktige" tall på bremsingen. Du skriver ikke om det er A/R 48 eller fks 63 eksosdel på den T34en, men uansett så KAN du få en momentkurve som "tilsynet" ikke liker på bremsepapirene med den turboen! En annen ting ved visning er at en kontrollør KAN, hvis han er litt oppdatert, underkjenne pga "ikke orginal turbo".

Så jeg ville gjort følgende:

-orginalt L6 sprut med Amalventilen innkoblet

-orginale dyser

-orginal 2 bar MAP-sensor

-orginal T3 turbo

-ikke åpent luftfilter(pga lyd)

Dette bør gi deg et bremsepapir som du henge i glass og ramme!

Link to comment
Share on other sites

Ok.. Kanskje ikke så dumt det. Men å få plass til luftfilter boks fra sierra i escort mk2, er jeg litt usikker på om går.. Aner ikke hvordan det ser ut..

men du snakker om amalventil? Hva er dette fornoe? er dette altså noe jeg burde å ha?

 

På t3 turboen er det AR48, og det samme skal jeg bruke på t34 turboen!

Link to comment
Share on other sites

Ok.. Kanskje ikke så dumt det. Men å få plass til luftfilter boks fra sierra i escort mk2, er jeg litt usikker på om går.. Aner ikke hvordan det ser ut..

men du snakker om amalventil? Hva er dette fornoe? er dette altså noe jeg burde å ha?

 

På t3 turboen er det AR48, og det samme skal jeg bruke på t34 turboen!

http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtop...p;hl=amalventil

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...