cossi91 Posted March 5, 2009 Posted March 5, 2009 Holder på med å bygge en lekebil! is turbo. Så har jeg lyst å sette radiator baki, pga trangt med ic, og bruke alu rør hele veien, og el vifter på den, men klarer org vannpumpa di mengdene ? og sirkle rundt på alt vannet.. Hvordan er det å sette den bak setene feks? kan det stride mot noen regler ? skal bruke den på bane, tenkte å ha el vifter å luftinntak.. 1988 Ford Sierra RS Cosworth WOLF Powered by RS MotorGuardsystems.no
Ronny Posted March 7, 2009 Posted March 7, 2009 Er ikke noe behov for å flytte radiator pga turbo på is..!! Tipper at ALLE vi på forumet hær med is-turbo har radiss'n på std plassering!Tipper det bli myye mere jobb å trekke di vannrørene enn å trekke ic-rørene! Så slipper du ekstraJobb med tanke på lufting av kjølevæska også! 287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc). Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++
Guest AndreasWetrhus Posted March 7, 2009 Posted March 7, 2009 Tror han over her har rett. tenkt over varmeutvikling? 80 grader i kupeen er ikke noe særlig:) du må lage skillevegg eventuellt. dessuten for å få kjøling til radiatoren bør nesten gulvet kappes ut under den og hull i bakluka/vinduet for å få ut varmen. Har en kamerat som har dette i Sierra mk2 rallycross bil. han har skillevegg men blir like forbanna varmt inni der pga røra går inne i bilen. Funker også dårlig med kun original vann pumpe, og er et sannt hel**** å få lufta. som han over her skriver: ha begge deler forran.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now