Jump to content

Recommended Posts

Posted

Holder på med å bygge en lekebil! is turbo.

 

Så har jeg lyst å sette radiator baki, pga trangt med ic, og bruke alu rør hele veien, og el vifter på den, men klarer org vannpumpa di mengdene ? og sirkle rundt på alt vannet..

 

Hvordan er det å sette den bak setene feks? kan det stride mot noen regler ? skal bruke den på bane, tenkte å ha el vifter å luftinntak..

1988 Ford Sierra RS Cosworth WOLF Powered by RS Motor

Guardsystems.no

Posted

Er ikke noe behov for å flytte radiator pga turbo på is..!! Tipper at ALLE vi på forumet hær med is-turbo har radiss'n på std plassering!

Tipper det bli myye mere jobb å trekke di vannrørene enn å trekke ic-rørene! Så slipper du ekstraJobb med tanke på lufting av kjølevæska også! ;)

287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc).

Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++

Guest AndreasWetrhus
Posted

Tror han over her har rett. tenkt over varmeutvikling? 80 grader i kupeen er ikke noe særlig:) du må lage skillevegg eventuellt. dessuten for å få kjøling til radiatoren bør nesten gulvet kappes ut under den og hull i bakluka/vinduet for å få ut varmen. Har en kamerat som har dette i Sierra mk2 rallycross bil. han har skillevegg men blir like forbanna varmt inni der pga røra går inne i bilen. Funker også dårlig med kun original vann pumpe, og er et sannt hel**** å få lufta. som han over her skriver: ha begge deler forran.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...