Guest strs2000 Posted March 5, 2009 Share Posted March 5, 2009 (edited) må vell til med og ovehale motoren snart pga noen slitne stempelringer det jeg kommer på er wrc toppakning(pga 330 oppsett)arp studsvannpumperegreimviftereimoljefilterløperullestrammehjul viftereimventiltetningerstempelringerpakningsett til bunnen(inkl simringer)pakningsett til toppen(inkl simringer)oljepumpelager veivlager råder noe mere? er ikke intrisert i og bytte stemper og råder.og håper det klarer seg med honing i allefall Edit: forhastet meg litt, fant jo masse tråder med litt søking. heh. Edited March 5, 2009 by strs2000 Link to comment Share on other sites More sharing options...
to far gone Posted March 5, 2009 Share Posted March 5, 2009 må vell til med og ovehale motoren snart pga noen slitne stempelringer det jeg kommer på er wrc toppakning(pga oppsett)arp studsvannpumperegreimviftereimoljefilterløperullestrammehjul viftereimventiltetningerstempelringerpakningsett til bunnen(inkl simringer)pakningsett til toppen(inkl simringer) noe mere? overdim stempler og oppboring av blokk HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest strs2000 Posted March 5, 2009 Share Posted March 5, 2009 overdim stempler og oppboring av blokk og det er helt nødvendig? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted March 5, 2009 Share Posted March 5, 2009 kommer jo litt an på tilstanden på blokka di da. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest strs2000 Posted March 5, 2009 Share Posted March 5, 2009 veit ikke det enda, men finner det vell ut snart. krysser fingrene i allefall. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helge Posted March 5, 2009 Share Posted March 5, 2009 Ny oljepumpe må du ha WOLF!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.nilsen Posted March 5, 2009 Share Posted March 5, 2009 Hva er grunnen til at du må overhale da. Siden du skriver som du gjør antar jeg det ikke er bare for å gjøre det.. Nye lager ville jeg iallefall bytta uansett og se an lagerbanene på veiv, råder osv. Mulig det er lurt å linjeborre og slipe veiv i samme slengen. "Overmaling" er sjeldent lønnsomt i lengden. Hone ville jeg kun gjort om sylindrene er helt fine fra før og bare holde de vedlike. Stempelringer kan du uansett legge på. '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist Link to comment Share on other sites More sharing options...
armani Posted March 5, 2009 Share Posted March 5, 2009 (edited) Mangler nye lagre i hele bunndelen, samt sliping av ventiler og fresing av ventilseter. Skjønner ikke hva du skal med wrc toppakning.. Edited March 5, 2009 by armani 2wd sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest strs2000 Posted March 5, 2009 Share Posted March 5, 2009 (edited) wrc toppakning er pga 330oppsett som jeg skreiv.. såklart, lager glemte jeg i farten. skal plusse de på overhaling er pga gjennomslag i motoren, syl 2 har 40% gjennomslag. så det er noe blårøyk Edited March 5, 2009 by strs2000 Link to comment Share on other sites More sharing options...
kh turbo Posted March 5, 2009 Share Posted March 5, 2009 Du må 99% sikkert hone opp blokk og ha overdim stempler for å få den fin og tett etter et langt liv.Du må også mest sannsynlig bytte ventilstyringer og slipe opp seter/ventiler. 1986 sierra cosworth "gpa"1980 escort 1600 sport2006 BMW e60 520d2000 Transporter t4 2,5 tdi2002 Subaru wrx sti prodrive1999 Honda Cbr 600f2008 mitsubishi L200 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helge Posted March 5, 2009 Share Posted March 5, 2009 Balansering? WOLF!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.nilsen Posted March 5, 2009 Share Posted March 5, 2009 Konklusjon: Åpne motoren og gjør det som trengs, og gjør det skikkelig! Kan garantere at det blir billigst i lengden. '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist Link to comment Share on other sites More sharing options...
to far gone Posted March 5, 2009 Share Posted March 5, 2009 Du må 99% sikkert hone opp blokk og ha overdim stempler for å få den fin og tett etter et langt liv.Du må også mest sannsynlig bytte ventilstyringer og slipe opp seter/ventiler. 100 prosent enig du skriver ikke om det er en 205 blokk eller 200 blokk ?? uansett har den passert 180 tusen er det ikke noe bønn blir boring skal det bli bra . Er det 205 blokk så må du bore uannsett siden den blir fort oval . motor vil kunne gå greit med kun nye fjærer men du risikerer skjørtebank gjennomslag pluss oljeforbruk HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL Link to comment Share on other sites More sharing options...
EvenAas Posted March 5, 2009 Share Posted March 5, 2009 Ville droppet wrc pakning og kjøpt grA pakning istede, skal du ha wrc må du plane topp og muligens blokk osv..Arp er heller ikke et must på et 330 oppsett...Ville også ha vektballansert råder og ballansert veiv vis jeg var deg.. Ford Escort Cosworth 93mod Ford Sierra Cosworth 4x4 92mod, selges Link to comment Share on other sites More sharing options...
carbon Posted March 5, 2009 Share Posted March 5, 2009 ville borret og brukt overdim stempler, olje pumpe e vel ganske viktig og 4x4 cosworthE46 Touring Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cossyman85 Posted March 5, 2009 Share Posted March 5, 2009 hvorfor d, borren du den tåler blocka mindre, og d koster masse, jeg ville heller sett ossen den ser ut, og fått målt om den er oval,, men bytt oljepumpe jeg hadde oxo gått for gr'a pakning, er ikke noe vits med studs med mindere bloka har sprekt i skru hullene ikke når du kjører så lite effekt ville plana toppen og slipt ventiler oxo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted March 6, 2009 Share Posted March 6, 2009 han skriver arp studs så tror nok ikke han mener longstuds.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hovden Racing Posted March 6, 2009 Share Posted March 6, 2009 Hvorfor skal du overhale viss du er så blå att du ikke har råd til overhaling? Borring og nye stempler er et must i en cosworth motor som bruker olje.alle som skal overhale en cosworth motor for første gang mener det er nok å bytte ringer. Det kan jeg bekrefte att det ikke er. Send den f.eks til Sarpsborg Motorverksted eller noen lignende å få full overhaling av motor. Fort gjort å ikke allverdens dyrt.Knekker det da en stempelring eller noe annet tragisk ved oppstart har du en viss garanti. Du greier deg med Gr.A pakning og originale toppbolter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest strs2000 Posted March 6, 2009 Share Posted March 6, 2009 har da råd, men er ikke ute etter noe unødvendig:) men da er vell de meste deler bestilt tror jeg:)får lage den tråd om det når delene starter og komme inn. passerte i allefall 10.000 i første rekke. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nightking Posted March 6, 2009 Share Posted March 6, 2009 bare ett spørsmål, hvorfor sier alle at du må bytte oljepumpe? Er det sjuka på motorene eller? jeg tok med oljepumpa mi til svein kristiansen, da jeg syns den så noe ripete ut inni, men han så på den, og den var fin som bare det. Men han bytta ei fjær så jeg fikk opp trykket. Også sa han at jeg MÅTTE sette inn ny pinne (den umbrako forma). MVH Bjørnar Ford Escort mk2 Cosworth (SOLGT) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruudsengen Posted March 6, 2009 Share Posted March 6, 2009 Hør på Svein du,flinkere kar skal du leite veldig lenge etter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nightking Posted March 6, 2009 Share Posted March 6, 2009 Hør på Svein du,flinkere kar skal du leite veldig lenge etter.Enig Ford Escort mk2 Cosworth (SOLGT) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest strs2000 Posted March 6, 2009 Share Posted March 6, 2009 har i allefall ikke bestilt oljepumpe enda da:) tok alle de delene jeg vet jeg kommer til og trenge, så tar jeg resten etterhvært:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now