Guest aired Posted January 29, 2005 Posted January 29, 2005 pga, noe som ser ut til å være en dyr affære, med topplokks havari på min 1993mod 2,0 scorpio, lurer jeg på om noen vet hva som skal til/ må gjøres ved evt ombygging til cosworth, på lovlig vis får å få godkjenning til slutt. har vært i kontakt med ford, og fikk beskjed om att det var ok, å bygge om til 2,9 men ikke cosworth.. Biltilsynet mente att også dette skulle være greit.... Noen som vet hvordan det EGENTLIG er ???? Takker for alle svar.... mvh.Aired
morty999 Posted January 29, 2005 Posted January 29, 2005 går greit det... men bytt over bremser osv fra den 2,9 bilen.. for dem er garantert større vist det er en 24v du snakker om.. men skulle vell gå greit det... pappa har akuratt fåt godkjent en 87sierra vingebil med 4x4 og 24v cossie motor.. og understell fra xr4x4 OG med escort cossie felger.. som egentlig ikke passer... hehe så alt går ann..
Count Posted January 29, 2005 Posted January 29, 2005 Skal den godkjennes som Scorpio Cosworth må flytte over:-Bremser.-Understell. (Krengingshemmere foran og bak, dempere og fjærer)-Motor såklart.-Ledningsnett. 12m Super 24v Cosworth Prosjektet mitt
Guest aired Posted February 4, 2005 Posted February 4, 2005 Skal den godkjennes som Scorpio Cosworth må flytte over:-Bremser.-Understell. (Krengingshemmere foran og bak, dempere og fjærer)-Motor såklart.-Ledningsnett. takk for svar var igjen i kontakt med ford på Gjøvik, og snakket med en kar der, som sa att--det var fullt mulig å bygge om til vanlig 2,9 liter, men han mente att scorpio cosworth`n hadde stivere karosseri, at det var noen forsterkninger der som også måtte evt sveises over, hos Ford..... men han viste ikke hvor de var...???? Biltilsynet mente att ford ikke hadde sånne,men de kunne kun godkkjenne det Ford godkjente.... ser jo ut som det er gjort før , så det skulle jo være mulig igjen også da... takk takk mvh.aired
Count Posted February 4, 2005 Posted February 4, 2005 Jeg var på Ford på Gjøvik og fikk godkjent ombygginga mi..Der står det svart på hvitt at karosseriet er klin likt.. 12m Super 24v Cosworth Prosjektet mitt
Guest aired Posted February 5, 2005 Posted February 5, 2005 Jeg var på Ford på Gjøvik og fikk godkjent ombygginga mi..Der står det svart på hvitt at karosseriet er klin likt.. hmmm, godt å vite, takk takk aired
cross-box Posted February 6, 2005 Posted February 6, 2005 hvorfor ikke hente bil i utlandet og sette alt over? aktiv dyslektiker for oss som liker escort før 1980
Count Posted February 6, 2005 Posted February 6, 2005 Mest lettvint det ja. 12m Super 24v Cosworth Prosjektet mitt
Cables Posted March 27, 2005 Posted March 27, 2005 Ja, mens vi snakker om det, lurer en som er ganske ny i faget på hvilken steder / internettsider i utlandet en finner flotte Ford til flotte priser?
Vebba Posted March 28, 2005 Posted March 28, 2005 hvorfor ikke hente bil i utlandet og sette alt over? For nå er d fortolling på bildeler også... Kan ikke hente en utollet bil fra utlandet og ta motoren lenger. Hvis dette skal bli godkjent må du fortolle motoren eller noe slikt 2008 Ford Mondeo 2,0 Tdci Ghia1990 Ford F-250 4x4 Diesel Lastebil1982 Ford Granada 2,8 GL Volvo har TIC, Ford har TIKK...
Guest ykarlsen Posted March 28, 2005 Posted March 28, 2005 hvorfor ikke hente bil i utlandet og sette alt over?For nå er d fortolling på bildeler også... Kan ikke hente en utollet bil fra utlandet og ta motoren lenger. Hvis dette skal bli godkjent må du fortolle motoren eller noe slikt HÆ?Er da bare moms på bildeler.
Count Posted March 28, 2005 Posted March 28, 2005 hvorfor ikke hente bil i utlandet og sette alt over?For nå er d fortolling på bildeler også... Kan ikke hente en utollet bil fra utlandet og ta motoren lenger. Hvis dette skal bli godkjent må du fortolle motoren eller noe slikt Tull og ball. Så lenge du ikke skal registere karosseriet i norge betaler du moms og kan gjøre hva f*** du vil med resten av bilen. 12m Super 24v Cosworth Prosjektet mitt
cossie_storm Posted March 28, 2005 Posted March 28, 2005 stemmer, bare moms. snakket med tollvesenet for 2 uker siden, og da var det bare moms Cosworth 88 sedan prosjekt-klar 05-06-07-08 jajaSierra med scorpio cosworth motor 90 mod
jcegeland Posted April 21, 2005 Posted April 21, 2005 Jeg var på Ford på Gjøvik og fikk godkjent ombygginga mi..Der står det svart på hvitt at karosseriet er klin likt.. Hei. Har snakket med Bay Auto avd. Kr.sand, Ford Norge og Ford Gjøvik og ingen har noen form for ombyggingspapirer når det gjelder min 86 2.0 CL til 2.9 24v så jeg lurer fælt på hvordan man gjør det.....????? 86 Scorpio 2.8i 4x4 GL (Prosjekt) 85 Scorpio 2.8i Ghia (Bruksbilen) ---------------------------------------- 92 Scorpio 2.9 24v (Solgt), 86 Scorpio 2.0l CL Spesial Edition (Solgt)(Gamle Gobilen), 85 Scorpio 2.8i Ghia (RIP), 86 Scorpio 2.8i 4x4 GL (RIP)
Count Posted April 21, 2005 Posted April 21, 2005 Det var da besynderlig... Gustavsen Bil altså?Har de fått påpakning om å slutte med det da tro?De gjorde det ihvertfall for meg, og da syns jeg det er rart de ikke vil gjøre det for deg. 12m Super 24v Cosworth Prosjektet mitt
jcegeland Posted April 21, 2005 Posted April 21, 2005 Jepp Gustavsen Bil.. Nå må det neste være å få Ford til å bekrefte forskjellen på:-Bremser.-Understell. (Krengingshemmere foran og bak, dempere og fjærer)Med et stempel og sende det med inn i en søknad til veivesenet. Men hadde jo vært mye bedre/lettere å få kopiert papirene som noen folk har brukt før fordi da er det jo større skjangs for at du får et ja.... men men... 86 Scorpio 2.8i 4x4 GL (Prosjekt) 85 Scorpio 2.8i Ghia (Bruksbilen) ---------------------------------------- 92 Scorpio 2.9 24v (Solgt), 86 Scorpio 2.0l CL Spesial Edition (Solgt)(Gamle Gobilen), 85 Scorpio 2.8i Ghia (RIP), 86 Scorpio 2.8i 4x4 GL (RIP)
RSHansen Posted June 8, 2005 Posted June 8, 2005 Det var da besynderlig... Gustavsen Bil altså?Har de fått påpakning om å slutte med det da tro?De gjorde det ihvertfall for meg, og da syns jeg det er rart de ikke vil gjøre det for deg.<{POST_SNAPBACK}> Har ikke du disse papirene fra Ford? Eller godkjente dem bare alt på verkstedet? - 2008 Mondeo 2,5t TitaniumX- 1992 Scorpio 2,9 GHIA 24V
Count Posted June 10, 2005 Posted June 10, 2005 papirene jeg har er fra Gustavsen Bil. Jeg var der og viste bilen, fikk med meg papirer og dro på biltilsynet. Jeg har lovet å scanne papirene mine og sende dem på mail, men jeg har ikke hatt tid til dette midt i eksamenstida.jeg har ikke glemt det men... 12m Super 24v Cosworth Prosjektet mitt
Guest 2,0dohc Posted September 25, 2005 Posted September 25, 2005 for mitt motorbytte var d kun en tur innom ford i harsta for å få de til å se at riktige deler var brukt( 2,0 dohc og 2,8 er kun driverk forskjellig, kraftigere stab stag framme så ble bedt om å beholde dette), tok ca 1,5time med papirarbeid hos ford. Så innombiltilsynet i Tromsø med bil å papirer for gjennomsyn og ferdig godkjent. Dette var oppskrifta fra biltilsynet i moss ( tror d var moss, hvertfall hovedkontoret deres) og etter og ha krangla litt med biltilsynet i tromsø (og sagt at dette var slik biltilsynet i moss gjorde det) så godtok de det.Ford i Tromsø er noen hest***er når det gjelder service så dit kan mann glemme å gå, jeg måtte til Finsnes for å få koblingsskjema til bilen.
2.8 injection Posted September 26, 2005 Posted September 26, 2005 tviler på att det er noe stort problem å få godkjent med 2.9 24v...folk får jo godkjent escort mk1 med cossi motor og 250-300hk... 1982 Ford Capri 4.0 I6 turbo 1979 Ford Escort mk2 1600GL Ålreigt Å Være Bilinterisert I Et Bilhatende Land
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now