JHS Posted March 1, 2009 Posted March 1, 2009 Har ett lite problem med Escorten min, har fått turtalls sperre på 4000 omdr. Har montert nye plugger og sjekket pluggåpning og montert ny MAP sensor uten at det hjalp. Noen som har vært borti det samme? Gode forslag?
havard87 Posted March 1, 2009 Posted March 1, 2009 Eg har plagast med det samme i heile vinter, bytta nesten alt som er av sensora, plugga, plugledninga.Fant ut i forje veke at det var chipen som årsaken til at det var sperre på 4000rpm på min. Klare du å få den over 4000rpm? Klarte det noken gange med min og då drog den heilt fint. Men rett etterpå var problemet tilbake! 93 Ford Escort RS Cosworth 98 Opel Vectra Sport
dohcboy Posted March 1, 2009 Posted March 1, 2009 se der ja.. har AKKURAT samme problemet med min IS turbo med L8 sprut, alle føleran er nye. i ikke **** å få over 4000 rpm. lurer på om d kan være dårlig kontakt i di 3 kontakta som går til selve led nette på motoren Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
Kverna Posted March 1, 2009 Posted March 1, 2009 Kamerat har dette på bmw'en sin også. Noen ganger kan han dra den helt ut, men som oftest butter det på 4000. Bytta det meste unntatt hjernen, så ganske sikker på at det ligger der Min fotoblogg
JHS Posted March 1, 2009 Author Posted March 1, 2009 Har ikke troen på at styreenhet/chip skal plutselig ha tatt kvelden, har fungert suverent ganske lenge Skal prøve og sette inn en annen i morgen bare for og ha prøvd. Har fått ett tips om veivsensor, så får ta en titt der i morgen også.
Tore_TJ Posted March 1, 2009 Posted March 1, 2009 Hvis det er veivsensor er det vel litt vanskelig å få start? Sjekk den som står i fordeleren kanskje.. Ellers anbefaler jeg å sjekke multipluggene.. Kan også være lambda. Kan jo få lest feilkoder på den.
JHS Posted March 1, 2009 Author Posted March 1, 2009 Har vært en rask tur i garasjen og prøvd og bytte styreenhet med annet chip nå. Den oppfører seg likt med begge. Problemet var litt annerledes nå, kan dra den helt ut de første minuttene. Men så plutselig så er det 4000 omdr max.
Kverna Posted March 1, 2009 Posted March 1, 2009 Har vært en rask tur i garasjen og prøvd og bytte styreenhet med annet chip nå. Den oppfører seg likt med begge. Problemet var litt annerledes nå, kan dra den helt ut de første minuttene. Men så plutselig så er det 4000 omdr max.Samme som bmw'en det. "Vi" har bytta lmm, plugger, rotor, tennplugger, fordelerlokk, jordinger, resatt feilmeldinger Min fotoblogg
Ronny Posted March 1, 2009 Posted March 1, 2009 (edited) Er det sånn, uansett turbotrykk? Samma oppførsel på LETT gasspedal utn positivt trykk også, eller er det Bare ved tung høyrefot?Prøv å passere 4000 med lett fot/utn turbotrykk..Lukter vel som fukt i kontakt-trøbbel..? eller overslag.. Edited March 1, 2009 by Ronny 287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc). Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++
JHS Posted March 1, 2009 Author Posted March 1, 2009 Er det sånn, uansett turbotrykk? Samma oppførsel på LETT gasspedal utn positivt trykk også, eller er det Bare ved tung høyrefot?Prøv å passere 4000 med lett fot/utn turbotrykk..Lukter vel som fukt i kontakt-trøbbel..? eller overslag.. Er på tomgang, har ikke vinterdekk så blir lite kjøring. Synes det er rart om det skulle være kontakt problem, da det virker som det går like lang tid hver gang før den sperrer på 4000.
sms Posted March 1, 2009 Posted March 1, 2009 bytt den blå tempføleren bak innsuget. feil på den kan gi flere symptomer lik de du har
Guest cosworthfrode Posted March 1, 2009 Posted March 1, 2009 hadde samme feil på min escort en gang det var hjernen som var deffekt
JHS Posted March 2, 2009 Author Posted March 2, 2009 hadde samme feil på min escort en gang det var hjernen som var deffektFår jo ikke vært det når den er helt identisk med annen hjerne
THE WOLF Posted March 2, 2009 Posted March 2, 2009 Min var nesten sånn. Da så ikke fordelerlokket ut inni. Pusset kontaktene inni,og da startet den lettere og gikk penere. Cossie 2wd 1988 Magenta(sommerbil) Sierra is 1986 (Vinterbil) Volvo FM12 GLOBEHYTTE (jobb"bil") "Han med RUNE skilt"
grcossie Posted March 2, 2009 Posted March 2, 2009 Har du sjekket kontaktene til motor lednings nett, ved servo beholder ? Er et kjent problem med irr og rust i de, jeg har fjernet de på flere biler, og loddet ledningsnettet i sammen
JHS Posted March 2, 2009 Author Posted March 2, 2009 Har du sjekket kontaktene til motor lednings nett, ved servo beholder ? Er et kjent problem med irr og rust i de, jeg har fjernet de på flere biler, og loddet ledningsnettet i sammenDe kontaktene er fjernet for lenge siden
grcossie Posted March 2, 2009 Posted March 2, 2009 De kontaktene er fjernet for lenge siden Hadde en mistanke om at det var gjort ja hehe...
dohcboy Posted March 4, 2009 Posted March 4, 2009 hmm ingen løsninger her nei kjøpte alt nytt av følere til min så nekter å tro at d er noen av dem..på bmwn til en kompis som har datasprut så ble d ca samme reaksjon men der sto triggern for nært tappa. kanskje d er litt av d samme problemet her Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
alexern Posted March 4, 2009 Posted March 4, 2009 er det bensin eller gnist som kutter da? det er jo noe å starte med, for så å søke gjennom el nettet. kan jo være noe lednignsbrudd, noe som ligger å gnisser 1983 5dørs sierra: død 1985 3dørs sierra: ist prosjekt alt går, det er bare babyer som ikke går
Åshøgda-raceway Posted March 4, 2009 Posted March 4, 2009 min var helt lik din i sommer,kunne ta et par drag rett ut når den var kald.men når den fikk en lunk nektet den å gå over 4000.hadde da 2år gamle ford motorsport kabler so det hadde blitt overslag i.satte i nye blå motorsport og da gikk den som bare det igjen. prøvd å bytte kablene?
JHS Posted March 4, 2009 Author Posted March 4, 2009 Har ikke hatt tid til og se noe mer på det. Nå er det bare og få den på tilhengeren i morgen og komme seg til Lillestrøm. Så får jeg kikke nærmere på problemet til neste uke Takk for alle gode tips, har nye pluggledninger liggende så da skal jeg hvertfall få på de...
Guest Ford_C15 Posted March 5, 2009 Posted March 5, 2009 hadde ca samme problem.. prøvde å feilsøke og bytte det meste men ingenting hjalp.Så fant vi ut at vi kunne jo ta av lambda`n for å se... Da blei bilen helt fin igjen!
cossieelten Posted March 17, 2009 Posted March 17, 2009 hei EG har hatt samme problem som deg siden eg kjøpte bilen. har byttet pluggledninger,plugger,coil,fordelar lokk og rotor. hjalp ikkje. Kjøpte så alle sensorer nye. Og fant da ut att det var koblet to kabel sko på ledningane som går på vannsensoren bak på blokka. (blå). byttet sensor og satte på ny koblings hette. Har og byttet brun sensor. phasesensor og veivsensor. Men nå går bilen ypperlig. Så vil kanskje tru du har problem med dårlig kontakt på ein sensor eller dårlig sensor. mest sannsynnlig den blå. Når den blå sensor ikkje var tilkoblet så hadde eg store problemer med og få startet bilen. Så den har stor innvirkning på tenninga di. Virker slik ihvertfall. Bare min egen erfaring:) Håper du får det ordnet
Tore_TJ Posted March 17, 2009 Posted March 17, 2009 Er vel mye sannsynlig at feilen ligger i ledningsnettet.. begynner jo å bli noen år nå.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now