Guest Loezor Posted March 1, 2009 Share Posted March 1, 2009 Hei! Fikk min første ford i går Det er en 1990 Ford Sierra 2,9XRI 4x4 Den største feilen med den er at den ikke starter. Når man vrir om nøkkelen skjer det ingenting. Starteren slår ikke inn. Hører et par kakk med en gang jeg vrir om nøkkelen, men så blir det dødt. Noen som kan ha peiling på hva det kan være før jeg får bilen inn på verksted? Man kan forresten dra/dytte den i gang uten problemer. Utløserlageret må også skiftes. Er det mye jobb mtp. at det er 4x4? Takker for svar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted March 1, 2009 Share Posted March 1, 2009 Hei! Fikk min første ford i går Det er en 1990 Ford Sierra 2,9XRI 4x4 Den største feilen med den er at den ikke starter. Når man vrir om nøkkelen skjer det ingenting. Starteren slår ikke inn. Hører et par kakk med en gang jeg vrir om nøkkelen, men så blir det dødt. Noen som kan ha peiling på hva det kan være før jeg får bilen inn på verksted? Man kan forresten dra/dytte den i gang uten problemer. Utløserlageret må også skiftes. Er det mye jobb mtp. at det er 4x4? Takker for svar Det at den ikke starter er at starteren din er gåen ihvertfall. Enkelt og bytte, og koster vel cirka 2-2500 kr ny.. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Loezor Posted March 1, 2009 Share Posted March 1, 2009 Så det er ikke bare en ledning som har tatt kvelden? Han jeg kjøpte bilen av sa at sist han var å fyllte bensin, så fikk han ikke start på den igjen. Helt uten forvarsel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted March 1, 2009 Share Posted March 1, 2009 Så det er ikke bare en ledning som har tatt kvelden? Han jeg kjøpte bilen av sa at sist han var å fyllte bensin, så fikk han ikke start på den igjen. Helt uten forvarsel Er ofte sånn det skjer.. Tviler på det er en ledning. Typisk at den lager sånne klikkelyder som du sier. Tegn på at starter eller innslaget på starteren er gåen.. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
po0key Posted March 1, 2009 Share Posted March 1, 2009 muligens dødpunkt på starteren prøv og bytt den eller gå over kablene Link to comment Share on other sites More sharing options...
HoelRacing Posted March 1, 2009 Share Posted March 1, 2009 Du kan jo måle spenningen på ledningen til starteren når du vrir om tenningen...prøv også å reingjør ledningene inn på starteren. Har vært borti at det er dårlig kontakt der 92' Ford Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted March 1, 2009 Share Posted March 1, 2009 muligens dødpunkt på starteren prøv og bytt den eller gå over kablene Når den plutselig begynner å klikke er det store sjanser for at starteren er død.. Sjeldent problemet ligger i en ledning. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Loezor Posted March 1, 2009 Share Posted March 1, 2009 Okei. Takker for meget hurtige svar Er det greit å få tak i en brukt starter fra et huggeri, eller likesågreit å kjøpe nytt? Evt. sider med Ford-deler er ønskelig Har bare kjørt japansk før så Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted March 1, 2009 Share Posted March 1, 2009 Okei. Takker for meget hurtige svar Er det greit å få tak i en brukt starter fra et huggeri, eller likesågreit å kjøpe nytt? Evt. sider med Ford-deler er ønskelig Har bare kjørt japansk før så Tror ikke jeg ville kjøpt noe brukt, siden det kan ryke når som helst hvis du tar fra en gammel bil. Søk litt i tlf-katalogen der du bor. Er sikkert noen som driver med startere, og som muligens kan overhale den.Her i Bergen finnes det flere firma som driver med startere og dynamo, så sikkert ikke umulig å finne det der du bor også For å få byttet utløserlageret må du ihvertfall ned med girkassen.. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
po0key Posted March 1, 2009 Share Posted March 1, 2009 tja en ny er vell det beste da veit du iallefall at den er i god stand men sjekk litt rundt på pris for når jeg kjøpte ny til min var det stor forskjeld på pris fikk min for 1800 da med og levere in den gamle fikk 400i pant for den Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Loezor Posted March 1, 2009 Share Posted March 1, 2009 Får vell bare kjøpe en ny starter da Hvor anbefales det å handle deler til sierra på nettet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted March 1, 2009 Share Posted March 1, 2009 Vist clutchen i tillegg begyner å bli slitt kan det være at det ligger fult av clutchstøv inni innslaget til starteren. Jeg har før fått startere til å oppføre seg som ny bare ved å gjøre de rein. Og vist utløserlageret må skiftes er det ikke usansynlig at det er like godt å skifte clutchen samtidig. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierratwin Posted March 1, 2009 Share Posted March 1, 2009 Hadde samme problemet på min starter. Plukka den ned og gjorde alt rent og smurte opp på nytt og sjekka børster. Funka så godt som ny etterpå. Så at det var mye støv og smuss inni Ford Sierra xr4x4 2,9i 92 ModFord Mondeo mk1 2,0i 94 ModCan-Am Outlander 500Vtwin EFI 08 ModFord Sierra Cosworth 4x4 90 Mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Loezor Posted March 2, 2009 Share Posted March 2, 2009 Hvor finner jeg billigst clutch kit til bilen min i norge? Haster litt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Loezor Posted March 2, 2009 Share Posted March 2, 2009 Har funnet komplett clutch til 1700+mva Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest darksoul Posted March 2, 2009 Share Posted March 2, 2009 Har funnet komplett clutch til 1700+mva Prøvd med et skrujern på innslaget på starteren da? Då finn du iallefall ut om startaren går... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts