Jump to content

bremseveske beholder spm, sierra cos 4x4


Guest strs2000

Recommended Posts

Guest strs2000

var ute og kjørte litt og etterhvert merket jeg at bremse pedalen blei ganske hard. og varsellampe lyste

 

kjørte hjem og fant ut at en slange som er plassert nederst(under) på bremseveske beholderen hadde falt av og bremseveske hadde rent ut.

men den var alt for kort til og bli satt på igjen, så jeg må kjøpe en ny slangebit.

 

men hva er det den nederste slangen går til egentlig? turen hjem tok 10 min, og har bremser fortsatt, men bremsekraft forsterkeren forsvant.

og er det skadelig og kjøre slik?

 

gjelder en 4x4 sierra 91+

Edited by strs2000
Link to comment
Share on other sites

var ute og kjørte litt og etterhvert merket jeg at bremse pedalen blei ganske hard. og varsellampe lyste

 

kjørte hjem og fant ut at en slange som er plassert nederst(under) på bremseveske beholderen hadde falt av og bremseveske hadde rent ut.

men den var alt for kort til og bli satt på igjen, så jeg må kjøpe en ny slangebit.

 

men hva er det den nederste slangen går til egentlig? turen hjem tok 10 min, og har bremser fortsatt, men bremsekraft forsterkeren forsvant.

og er det skadelig og kjøre slik?

 

gjelder en 4x4 sierra 91+

 

Pass på å vaske/spyle godt av hvertfall....bremseveske er ganske "hissige" saker :o

Link to comment
Share on other sites

Guest strs2000

ja må vell spyle av litt, men ingen andre ideer? kan jeg kjøre slik i morgen til jeg får kjøpe en ny slangebit?

Link to comment
Share on other sites

Er ikke lenge siden jeg også fikk lekkasje der. Er ikke noe gøy å bytte den. Er så sinnsykt trangt oppi der!

Den er bare presset innpå undersiden av tanken.. Endte med at jeg måtte demonterte hele bremsevæske-enheten for å komme til den. Fikk den akkurat opp av motorrommet.

Husker ikke i farten hvor den slangen gikk hen..

For hver gang du bremser vil du pumpe bremsevæske ut. Derfor lampen lyser også, fordi det er for lite bremsevæske i beholderen..

Edited by Cosworth Racing1

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Guest strs2000

ja er tomt for veske dær nå, men bilen bremser fortsatt:) får prøve og skjøte biten med et stykke og 2 slangeklemmer.

Link to comment
Share on other sites

ja er tomt for veske dær nå, men bilen bremser fortsatt:) får prøve og skjøte biten med et stykke og 2 slangeklemmer.

 

Spørs om du klarer det.. Men løsnet som sagt helt i enden som går inn i tanken. Den delen skal egentlig bare dyttes innpå, og blir da klemt fast. Hvis den er gammel (noe den sikkert er) skjer vel det samme som på min, at den ikke klarer å knipe sammen og holde seg der. Dermed vil den bare ligge der og pumpe ut væske hele tiden.. Tipper du må av med hele greiene og bytte den.

Tror ikke jeg ville kjørt med den. Jeg merket det plutselig på min, da jeg skulle bremse forsiktig ned, merket jeg at den omtrent ikke bremset! Det kan skje med deg også, så jeg ville ikke brkt den ihvertfall..

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Guest strs2000

ja får prøve på noe i morgen, evt fikse det midlertidlig, gjøre det sjikkeli i neste helg. har kun værksted i helgene sjø

 

men ingen som vet hva den går til?

Link to comment
Share on other sites

ja får prøve på noe i morgen, evt fikse det midlertidlig, gjøre det sjikkeli i neste helg. har kun værksted i helgene sjø

 

men ingen som vet hva den går til?

 

Lurer på om den gikk fra bunnen av tanken og inn på bremsekraftforsterkeren.. Var ganske kort den slangen husker jeg.

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...