Guest Hovden Racing Posted February 24, 2009 Posted February 24, 2009 Hva er forskjellene på en oppgradert Escort turbo og en T34 steg. 3??? Har spurt flere plasser og får aldri samme svar! Vil jeg få mindre effekt med en oppgradert 360 lager Escort turbo?
ford-racing Posted February 24, 2009 Posted February 24, 2009 jeg mener bestemt at t34 steg3 har 360 opplagring og med cutt back eksos proppell! og nei. du vill ikke få mindre effekt med 360 opplagring på t34`din espen. "Don`t find fault, find a remedy; anybody can complain" ~Henry Ford
Guest Hovden Racing Posted February 24, 2009 Posted February 24, 2009 KH skal overhale den nå, men viss jeg taper 40hk på å ikke kjøpe en steg.3 så da blir det steg.3 istedet. Skal iallfall makse turboen helt..
RS 1000 Posted February 26, 2009 Posted February 26, 2009 1. Hva er forskjellene på en oppgradert Escort turbo og en T34 steg. 3??? 2. Har spurt flere plasser og får aldri samme svar! 3. Vil jeg få mindre effekt med en oppgradert 360 lager Escort turbo?1. Fra lite til ingenting.2. Det er pga at det er så mye misforståelser, unøyaktighet og sammenblandinger ute å går. Det eksisterer egentlig bare én T34 turbo! Og det er den originale Escort cosworth turboen med A/R 0.63 turbinhus. T34 steg 3 er en slik turbo men oppgradert med 360 lager og gjerne cut-back turbinhjul. Problemet er at det er mange som kaller T4/T3 hybrydturoer for T34 og dette er feil. Når da disse T4/T3 hybridturboene (som feilaktig omtales som T34) kan leveres med ett større turbinhjul som heter steg 3, (T31) da er forvirringen komplett. 3. Ikke i forhold til en Genuin steg 3 T34, men hvis man sammenligner med en annen hybrid turbon som har det større steg 3 (T31) turbinhjulet så vil sistnevnte gjerne ha lavere baktrykk og dette kan, alt etter oppsett, være postitivt for resultatet. Hvis KH oppgraderer din T34 turbo med en T31 steg 3 turbin, da blir det interessant. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Guest Hovden Racing Posted February 27, 2009 Posted February 27, 2009 Skal bare oppgraderes til 360 lager... Jeg mener den som er prikk lik T34 Escort turboen i utseende.. Har fått lagd opp chip nå fra pukkelrygg nå, han har lagd chip for att jeg skal prøve å peake over 2bar. Lurer litt på hvordan det kommer til flytte på seg
rs200 Posted February 27, 2009 Posted February 27, 2009 åssen bil skal du skremme opp? den grå? 89-Ford sierra Doch - Solgt. 90-Sierra cosworth 4x4 - Solgt 97-Bmw 325 tds touring - Solgt. 07-Jeep Commander 88- Sierra sedan IST - vraka 75- Escort Mk2 2.0L
Bjørn_H Posted February 27, 2009 Posted February 27, 2009 Skal bare oppgraderes til 360 lager... Jeg mener den som er prikk lik T34 Escort turboen i utseende.. Har fått lagd opp chip nå fra pukkelrygg nå, han har lagd chip for att jeg skal prøve å peake over 2bar. Lurer litt på hvordan det kommer til flytte på seg Du må si ifra hvordan det der går 88 Sierra Cosworth 2wd
Guest Hovden Racing Posted March 3, 2009 Posted March 3, 2009 Du må si ifra hvordan det der går Har allerede prøvd... Det gikk greit nok, men går magert på rundt 4000 omdr og fett på 6-7.. Skal snakke med Kjetil om det.
Escort RST WRC Posted March 3, 2009 Posted March 3, 2009 Kjørte over 2kilo på min T34 stg 3, fungerte bra det Men var også plaget med mager blanding med "vanlig 400chip" fra Kjetil.Kjørte 4,7bar grunntrykk på grådysene for å klare å få blandingen noenlunde.Men allikevel gikk den av og til magert på høyt turtall, 6000+ Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now