forddigger Posted February 19, 2009 Posted February 19, 2009 har akkurat kjøpt meg mk3 stv 2liter bensin. men når jeg var og kjøpte bilen så begynte airbag lampa og først blinke og til slutt så lyste den hele tiden. jeg har mine anelser om att det kan være kontakta under sete for jeg flyttet nokså mye på sete når jeg prøvekjørte den. og etter det forrige eier sa så hadde den ikke lyst før på dagen når han hadde startet den. men problemet er att jeg ikke aner hvilken av kontaktene under der som jeg skal ta opp og bade i elektrorens. noen som har bilder av dette eller kan forklare hvilken under der det er? mvh Erik
forddigger Posted February 22, 2009 Author Posted February 22, 2009 har akkurat kjøpt meg mk3 stv 2liter bensin. men når jeg var og kjøpte bilen så begynte airbag lampa og først blinke og til slutt så lyste den hele tiden. jeg har mine anelser om att det kan være kontakta under sete for jeg flyttet nokså mye på sete når jeg prøvekjørte den. og etter det forrige eier sa så hadde den ikke lyst før på dagen når han hadde startet den. men problemet er att jeg ikke aner hvilken av kontaktene under der som jeg skal ta opp og bade i elektrorens. noen som har bilder av dette eller kan forklare hvilken under der det er? mvh Erik ingen som kan hjelpe?
Karlsen^ Posted February 22, 2009 Posted February 22, 2009 Går utifra at det er kontaktene til beltestrammeren du leter etter?De sitter i den store svarte kontakten du ser under der. Det letteste er å løsne setet ettersom det må skrus opp en skru for å dele den... Da ser du lett hvilke ledninger som kommer fra strammeren!
forddigger Posted February 22, 2009 Author Posted February 22, 2009 Går utifra at det er kontaktene til beltestrammeren du leter etter?De sitter i den store svarte kontakten du ser under der. Det letteste er å løsne setet ettersom det må skrus opp en skru for å dele den... Da ser du lett hvilke ledninger som kommer fra strammeren! ja var den jeg mente. da skal jeg gjøre det. tusen takk for hjelpen
Karlsen^ Posted February 22, 2009 Posted February 22, 2009 (edited) airbag lampa skal også vise en blinkekode hvis du vil prøve denne... hehe Slå tenning påKontroller at lampen lyserTell antall blink og noter de.Blinkekoden består av to grupper, en kort pause skiller hver gruppe. ( 2 blink i gruppe 1 og 2 blink i gruppe 2= Feilkode 22) Når det er lengre opphold, begynner blinkekoden på nytt( gjentar 5 ganger) Feilkoden kan jeg gi deg svar på. Edited February 22, 2009 by Karlsen^
focusst Posted February 24, 2009 Posted February 24, 2009 Beltestrammer, har 4 blinks kodeIkke på mk3 Over til fienden...
forddigger Posted February 25, 2009 Author Posted February 25, 2009 airbag lampa skal også vise en blinkekode hvis du vil prøve denne... hehe Slå tenning påKontroller at lampen lyserTell antall blink og noter de.Blinkekoden består av to grupper, en kort pause skiller hver gruppe. ( 2 blink i gruppe 1 og 2 blink i gruppe 2= Feilkode 22) Når det er lengre opphold, begynner blinkekoden på nytt( gjentar 5 ganger) Feilkoden kan jeg gi deg svar på. feilkode 24 har jeg.
forddigger Posted February 25, 2009 Author Posted February 25, 2009 hørtes ikke helt bra ut det der. er dette noe jeg kan prøve å fikse selv?
Cossie270 Posted February 25, 2009 Posted February 25, 2009 Kan være føleren som sitter bak panserlåsen,, dem kan bli fulle av irr..Eller så kan det være modul..
Guest Trouble-maker Posted February 25, 2009 Posted February 25, 2009 tror bilen min er litt sånn hypokonder.. jeg leste denne tråden her om dagen, og dagen etter begynnte airbag lampa mi å lyse... mener at den er 4 2... noen som vet hva dette er?
Cossie270 Posted February 25, 2009 Posted February 25, 2009 tror bilen min er litt sånn hypokonder.. jeg leste denne tråden her om dagen, og dagen etter begynnte airbag lampa mi å lyse... mener at den er 4 2... noen som vet hva dette er? Sjekk den bak panserlåsen.. (Kontakten) Kollisjonsføler
forddigger Posted February 26, 2009 Author Posted February 26, 2009 tror bilen min er litt sånn hypokonder.. jeg leste denne tråden her om dagen, og dagen etter begynnte airbag lampa mi å lyse... mener at den er 4 2... noen som vet hva dette er? er 42 som er feilkoden på min også. var jeg som gikk glipp av første blinkingen.
Recommended Posts