Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei alle sammen...

Noen tips til hvor jeg kan finne innsug til v6 som det er plass til 3 forgassere på? vet om burton.. men lurer på om det er noen andre der ute i verden som kanskje er billigere.....

Posted
Hei alle sammen...

Noen tips til hvor jeg kan finne innsug til v6 som det er plass til 3 forgassere på? vet om burton.. men lurer på om det er noen andre der ute i verden som kanskje er billigere.....

Tilpass og sveis på noen flenser selv da, det er jo klart billigst

Posted (edited)

Hei. er nok ikke dette som det flyter mest av rundt., jeg som driver mest med v6. vet kun om 2 steder. burton og et annet. og for hva jeg vet kan det andre firmaet og handle fra Burton.

Jeg har bilder og sett noen hjemmelagde versjoner.

org 2.9 underdel innsug. og det er blitt laget en adapter plate i aluminium som er tilpasset 3 dobble stående gassere fra eks maserati.evt andre 3 like gassere.

har og sett en morsom utgave. en som har montert en stk liggende 50-55mm dobbel weber foran på org innsuget.fjerna org spjelda og porta opp og laget feste brakett.

den sku hvist funke greit. det er og en smart måte og bygge seg en trykkforgasser løsning på 2.9 motor om man vil gå litt utradisjonnelt til værks med noe ikke alle har maken til. til dette holder nok en 45mm som er bygd om for trykk. og det er rimelig å gjøre. er bare noen små ting som man bytter ut på std weberen. tettinger til spjeld

og noe annet jeg ikke kommer på.

for å vri litt på hva du trenger. jeg har akkuratt montert en 2.8 capri motor. overhalt og trimmet opp til å tåle litt. den fikk et sjelden offenhauser innsug som det sitter

en holley 4port 600cfm forgasser på- den mater i massevis. og den er 2 trinns. wire på 1 porten 2 av spjelda. og vacum på andre.

man kan få delvis ned forbruk med denne metoden sammtidig som man har masse å gi på med for full gass.

jeg tror kostanden for denne og en adapter plate til denne ,.du kan bruke org øverdel plenum. kappe av fronten. sveise på plate i enden. og evt bak.

enten frese seg ned på toppen på plenum. og man kan og sveise på en alu plate for å få det bra.

tror faktisk du kan få bygget det rimeligere med 2 stk 4port overhalte gassere fra usa. og lage adapter og sveisinga rimeligere en noe 3triple greier.

tar du eks en ny stående weber. fort 4000kr. en 600holley kostet 200dollar. nybyget overhalt fra ebay. +å ta det hjem.

kjenner Du en kompis som sveiser allu. fixer han dette med innsuget uten for mye trøbbel tror jeg.

eneste ulempa. blir panser da. da må man evt lage en annen løsning som eks å kappe opp et org gasser innsug fra 2.3 2.8

jeg har bilder av et slik modda til 4port. da må du bruke en termostat hus holder som er extern da gasser innsuga ikke har dette huset øverst. man får tak i slike hus på Burton.

man setter den mellom på øvre radiator slangen. 2.8 v6 har den nederst på siden ved reimhjula. ble bygget om til innsuget på nyere v6 som 2.9 dette var da mye bedre.

Jeg har og et custom laget allu innsug til 3xdobble dellorto 48mm. jeg skal bruke på den nye rally replica xr4x4 jeg har handlet meg.

blir isbil og så får man se.

innsuget jeg har krever en fordeler flytter. og denne er og dyr. lite å få tak i lengre. man kan evt og bruke fordelerløs tenning.

frode

Edited by BR Racing V6

83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015

85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014

85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:)

88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013

88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5