Jump to content

Justert ventiler, mn tikker fortsatt!


SierraStian

Recommended Posts

Heisann!! :P

 

Jeg justerte ventileen i kveld :D Da jeg skulle starte den opp (spent som jeg var) ble det jo en nedtur.Den tikket fortsatt :o

Den tikket bittelitt mindre, men er fortsatt veldig irriterende :huh:

 

Noen forslag fra folket?? :rolleyes:

Ford Sierra 2,0 CL 1987 :)

Ford Sierra 2.0L 1986 is-lookalike

Ford Sierra XR4i 1985

Ford Anglia 1959

Ford Mondeo 2013..

Tempo Corvette 1981 og 1967

Link to comment
Share on other sites

Justerte du ved kald eller varm motor?

 

Er ofte slik dessverre, får ikke bort tikking pga. slitte deler i toppen.

Hatt et par ohc motorer som har vært slik, at jeg ikke har fått bort tikking.

Hjalp ikke å justere de for stramt heller, tikket allikevel. Testet det for å se, men var ikke til hjelp.

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ekstra motor liggende. Den hadde ingen ventil tikking... Mn blokka er dårlig, fordi pluggene knakk, og måtte borres opp hos Ford.. Det ble aldri bra igjen. Mn jeg kan jo skifte kamaksel over fra delemotor. er det mye styr?

Ford Sierra 2,0 CL 1987 :)

Ford Sierra 2.0L 1986 is-lookalike

Ford Sierra XR4i 1985

Ford Anglia 1959

Ford Mondeo 2013..

Tempo Corvette 1981 og 1967

Link to comment
Share on other sites

Oljerøret hjelper lite mot allerede oppstått tikking. Ting er utslitt!

Is'n min tikka no helt forjævlig når jeg kjøpte den. Faktisk aldri hørt værre i en OHC! Og i forbindelse med oppgraderingen av motoren i høst som var så byttet jeg over kam og vippearmer fra en forgasser ohc motor jeg hadde liggende som ikke tikket noe i det heletatt. Men den tikker nesten like ille nå. Har hatt av dekselet og justert tre ganger. Det hjelper ørlite (tror jeg) ett par dager også er det like ille igjen.

Løsningen for min del blir å kjøpe en ny cosw gp.a pakning igjen og bytte ut hele toppen med en annen IS topp jeg har skaffet meg. Tikker det da så er det til salgs på hele driten! Hater ventiltikk helt hinnsides!

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hørt at det er umulig å bli kvitt den tikkinga hvis kamlagerene er slitt. Jeg har litt lavt oljetrykk i min så det kan være noe der da resten av lagerene i motoren er bra.

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

har samme problemet på min. den er helt stille i ca 10 sekk etter oppstart og så kommer tikkinga! har justert ventiler som **** men hjelper ikke.

 

 

har ny kam, viper , skiftet 2 oljerør ...

"Don`t find fault, find a remedy; anybody can complain"

 

~Henry Ford

Link to comment
Share on other sites

har samme problemet på min. den er helt stille i ca 10 sekk etter oppstart og så kommer tikkinga! har justert ventiler som **** men hjelper ikke.

 

 

har ny kam, viper , skiftet 2 oljerør ...

 

det er noen ting å passe på vil dere ha tilnærmet tikkfri motor .. god olje er et must , har selv god erfaring med castrol

selve kam kan være litt slitt det går fint ,men knasten må ikke være deformert ,hakkete da er det ut med kam

det som er gull her er løftere uten slitegroper,hakk fine løftere kan gi nytt liv til motorer med dårlig kam :)

med god olje kan dette faktisk holde en stund . grundig rengjøring og vask av olje rør samt oppstart uten deksel for å sjekke smøring er en selvfølge :lol:

HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...