SierraStian Posted February 13, 2009 Share Posted February 13, 2009 Heisann!! Jeg justerte ventileen i kveld Da jeg skulle starte den opp (spent som jeg var) ble det jo en nedtur.Den tikket fortsatt Den tikket bittelitt mindre, men er fortsatt veldig irriterende Noen forslag fra folket?? Ford Sierra 2,0 CL 1987 Ford Sierra 2.0L 1986 is-lookalikeFord Sierra XR4i 1985Ford Anglia 1959Ford Mondeo 2013..Tempo Corvette 1981 og 1967 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted February 13, 2009 Share Posted February 13, 2009 Justerte du ved kald eller varm motor? Er ofte slik dessverre, får ikke bort tikking pga. slitte deler i toppen.Hatt et par ohc motorer som har vært slik, at jeg ikke har fått bort tikking.Hjalp ikke å justere de for stramt heller, tikket allikevel. Testet det for å se, men var ikke til hjelp. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted February 13, 2009 Share Posted February 13, 2009 ny eller gammel kam, med nye vippearmer? om alt er nytt, så juster den på 0.15 og 0.25 på KALD motor.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SierraStian Posted February 13, 2009 Author Share Posted February 13, 2009 Joda, motoren var kald.. Kamakselen er litt slitt ja. Bilen er gått 220 000... Ford Sierra 2,0 CL 1987 Ford Sierra 2.0L 1986 is-lookalikeFord Sierra XR4i 1985Ford Anglia 1959Ford Mondeo 2013..Tempo Corvette 1981 og 1967 Link to comment Share on other sites More sharing options...
SierraStian Posted February 14, 2009 Author Share Posted February 14, 2009 Jeg har ekstra motor liggende. Den hadde ingen ventil tikking... Mn blokka er dårlig, fordi pluggene knakk, og måtte borres opp hos Ford.. Det ble aldri bra igjen. Mn jeg kan jo skifte kamaksel over fra delemotor. er det mye styr? Ford Sierra 2,0 CL 1987 Ford Sierra 2.0L 1986 is-lookalikeFord Sierra XR4i 1985Ford Anglia 1959Ford Mondeo 2013..Tempo Corvette 1981 og 1967 Link to comment Share on other sites More sharing options...
HoelRacing Posted February 14, 2009 Share Posted February 14, 2009 Det som er problemet er at kammen må dras ut ifra toppen bakfra. Derfor må du enten løfte ut hele motoren, ta av toppen, eller borre et hull med hullsag i torpedoveggen 92' Ford Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted February 14, 2009 Share Posted February 14, 2009 ta av toppen... og spander på den ny pakning Link to comment Share on other sites More sharing options...
SierraStian Posted February 14, 2009 Author Share Posted February 14, 2009 huffda hehe Jaja får se... Ford Sierra 2,0 CL 1987 Ford Sierra 2.0L 1986 is-lookalikeFord Sierra XR4i 1985Ford Anglia 1959Ford Mondeo 2013..Tempo Corvette 1981 og 1967 Link to comment Share on other sites More sharing options...
SierraStian Posted February 18, 2009 Author Share Posted February 18, 2009 Hei! Jeg har hørt at det kan hjelpe å gjøre rent ett olje rør til ventilene. noen som vet noe om dette?? Ford Sierra 2,0 CL 1987 Ford Sierra 2.0L 1986 is-lookalikeFord Sierra XR4i 1985Ford Anglia 1959Ford Mondeo 2013..Tempo Corvette 1981 og 1967 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted February 18, 2009 Share Posted February 18, 2009 Hei! Jeg har hørt at det kan hjelpe å gjøre rent ett olje rør til ventilene. noen som vet noe om dette??Det hjelper ja, trange de hulla der. En motorrens/oljerens virker også positivt på akkurat smøring av kam m.m Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
SierraStian Posted February 18, 2009 Author Share Posted February 18, 2009 okei Jaja jeg får vel prøve det da:D mn vil kanskje tikkinga forsvinne av det?? Eller er det mer som må til? Ford Sierra 2,0 CL 1987 Ford Sierra 2.0L 1986 is-lookalikeFord Sierra XR4i 1985Ford Anglia 1959Ford Mondeo 2013..Tempo Corvette 1981 og 1967 Link to comment Share on other sites More sharing options...
rassmus Posted February 18, 2009 Share Posted February 18, 2009 trur ikke det går bort men skader ikke og prøve det er jo simpelt og bytte Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Olav Posted February 18, 2009 Share Posted February 18, 2009 Oljerøret hjelper lite mot allerede oppstått tikking. Ting er utslitt!Is'n min tikka no helt forjævlig når jeg kjøpte den. Faktisk aldri hørt værre i en OHC! Og i forbindelse med oppgraderingen av motoren i høst som var så byttet jeg over kam og vippearmer fra en forgasser ohc motor jeg hadde liggende som ikke tikket noe i det heletatt. Men den tikker nesten like ille nå. Har hatt av dekselet og justert tre ganger. Det hjelper ørlite (tror jeg) ett par dager også er det like ille igjen.Løsningen for min del blir å kjøpe en ny cosw gp.a pakning igjen og bytte ut hele toppen med en annen IS topp jeg har skaffet meg. Tikker det da så er det til salgs på hele driten! Hater ventiltikk helt hinnsides! 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a> Link to comment Share on other sites More sharing options...
SierraCL Posted March 12, 2009 Share Posted March 12, 2009 Bytta kam, vipparmer og oljerøret på min. Justert så godt jeg kan, men hjelper ikke..Trur støyisolering av toppen blir neste Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted March 12, 2009 Share Posted March 12, 2009 Har du kontrollert ventiler og ventilseter da?SKAL jo ikke være slik Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Olav Posted March 12, 2009 Share Posted March 12, 2009 Hørt at det er umulig å bli kvitt den tikkinga hvis kamlagerene er slitt. Jeg har litt lavt oljetrykk i min så det kan være noe der da resten av lagerene i motoren er bra. 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a> Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted March 12, 2009 Share Posted March 12, 2009 Men blir det den tikkinga av kamlagrene da?Er det ikke litt annen lyd viss det er de, litt mer syngende lyd? Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
ford-racing Posted March 12, 2009 Share Posted March 12, 2009 har samme problemet på min. den er helt stille i ca 10 sekk etter oppstart og så kommer tikkinga! har justert ventiler som **** men hjelper ikke. har ny kam, viper , skiftet 2 oljerør ... "Don`t find fault, find a remedy; anybody can complain" ~Henry Ford Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zykotec Posted March 12, 2009 Share Posted March 12, 2009 Bytta toppen på ene Sierraen min, det hjalp '84 Sierra 2.3 GL Sjølpustende V6 prosjekt. '03 Honda CR-V If I could get back all the money I've ever spent on cars...I'd spend it ALL on cars!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
to far gone Posted March 13, 2009 Share Posted March 13, 2009 har samme problemet på min. den er helt stille i ca 10 sekk etter oppstart og så kommer tikkinga! har justert ventiler som **** men hjelper ikke. har ny kam, viper , skiftet 2 oljerør ... det er noen ting å passe på vil dere ha tilnærmet tikkfri motor .. god olje er et must , har selv god erfaring med castrol selve kam kan være litt slitt det går fint ,men knasten må ikke være deformert ,hakkete da er det ut med kam det som er gull her er løftere uten slitegroper,hakk fine løftere kan gi nytt liv til motorer med dårlig kam med god olje kan dette faktisk holde en stund . grundig rengjøring og vask av olje rør samt oppstart uten deksel for å sjekke smøring er en selvfølge HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now