Guest RÅ RACING Posted February 11, 2009 Posted February 11, 2009 veldig vond å få i 4 gir. noen som har en mening om hva det kan være? syncroring? event hvordan er dette å skifte/få tak i deler?mvh Rune
mr.cossie Posted February 11, 2009 Posted February 11, 2009 slitt sync ring/slitt ingreps ring. bøyd, slitt skiftegaffel. overhalingssett er og få tak i. -91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS-ST.orange/svart hiace. trekkbil www.markisemannen.no
Loffen Posted February 11, 2009 Posted February 11, 2009 Ebay er fint -05 Ford Focus 1.6 tdci -88 Ford Sierra Cosworth
a.nilsen Posted February 11, 2009 Posted February 11, 2009 Eller burton ell gearboxman '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist
Ronny Posted February 14, 2009 Posted February 14, 2009 Er det WC eller NWC kasse i Cosworth (2wd)..? 287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc). Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++
Ronny Posted February 17, 2009 Posted February 17, 2009 World Class. Hmmm.... Kassen MIN har stått i en vingebil som går i bakkeløp, å på den står det "065".. -Noe som ifølge den "Supplementary workshop manual'n" for T5 da skal være NWC... 1352-065-XXX.... 287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc). Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++
Guest RÅ RACING Posted February 17, 2009 Posted February 17, 2009 mulig det er et teit spm. men hva er forskjell på WC og NWC? Har prøvd kassa litt mer, og den smetter litt lettere i gir når jeg skyver spaken i 4 gir litt nermere revers. tyder det på skiftegaffel?mvh Rune
OleK Posted February 17, 2009 Posted February 17, 2009 hvordan olje kjører du med? min gamle t5 var kranglete å få i gir når den var skikkelig god og varm.skiftet til Mobil1 AFT 320 og kassa var god som gull. kjøpt på esso Cosworth!
Guest RÅ RACING Posted February 17, 2009 Posted February 17, 2009 kjører med castrol atf dexron lll trur jeg det var. det som stod anbefalt i castrol smørekatalogen.
mr.cossie Posted February 18, 2009 Posted February 18, 2009 du er heldig vis u eliminerer det problemet med "bare" og skifte olje..... Tror nok den kassa di må opp,gitt -91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS-ST.orange/svart hiace. trekkbil www.markisemannen.no
OleK Posted February 18, 2009 Posted February 18, 2009 du er heldig vis du eliminerer det problemet med "bare" og skifte olje..... Tror nok den kassa di må opp,gitt sant det, med det er det absolutt enklest og billigst Cosworth!
Guest RÅ RACING Posted February 18, 2009 Posted February 18, 2009 blir nok som jeg fryktet er det noen som har litt kunnskap om å åpne den a? eller finnes det no rep. håndbok på nett?
Ronny Posted February 19, 2009 Posted February 19, 2009 (edited) World Class.. Hmmm.... Kassen MIN har stått i en vingebil som går i bakkeløp, å på den står det "065".. -Noe som ifølge den "Supplementary workshop manual'n" for T5 da er NWC... 1352-065-XXX.... Hva er RIKTIG? -ER det en NWC-kasse jeg har da?-Er BEGGE typene brukt på f.eks vingebil? (evnt også sedan 2wd?).. Edited February 19, 2009 by Ronny 287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc). Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++
Fakeworth Posted February 19, 2009 Posted February 19, 2009 Morten lehrdal overhaler han om han har tid... Og du har tid -93 Sierra Cosworth STV 4x4 X: -94 Escort Cosworth HTT, -94 Escort cosworth T-25, -94 Escort cosworth T-34, 4x -90 Sierra 4x4 Cosworth, -91 Sierra Cosworth 2wd, - 89 Sierra Cosworth 2wd, -88 Sierra Cosworth 2wd -91 Scorpio Cosworth
FrodeH Posted February 19, 2009 Posted February 19, 2009 (edited) WC kasser har desse talla som 3 siste siffer i delenummer:bindestrek = t.o.m 114 ........................ 167 - 169115 ........................174 - 177116 ........................184126 ........................194 - 200134 ........................202 - 205141 ........................207155162165 NWC kasser har desse talla som 3 siste siffer i delenummer:bindestrek = t.o.m 001 .....................................080 - 081002 .....................................083 - 086004 - 008..............................102010 ......................................107012 ......................................108013 ......................................110015 - 018 ..............................136026 - 028 ..............................145 - 146032 - 035 ..............................151042 - 043 ..............................156 - 157047 - 049 ..............................164051 - 052 ..............................166054 - 056 ..............................170058 - 059 ..............................181 - 183061 - 062 ..............................185065 - 068 ..............................187 070 - 072 ..............................189 - 193074 - 078 ...............................201..............................................206..............................................211 Edited February 19, 2009 by FrodeH
Ronny Posted February 21, 2009 Posted February 21, 2009 (edited) WC kasser har desse talla som 3 siste siffer i delenummer:bindestrek = t.o.m 114 ........................ 167 - 169115 ........................174 - 177116 ........................184126 ........................194 - 200134 ........................202 - 205141 ........................207155162165 NWC kasser har desse talla som 3 siste siffer i delenummer:bindestrek = t.o.m 001 .....................................080 - 081002 .....................................083 - 086004 - 008..............................102010 ......................................107012 ......................................108013 ......................................110015 - 018 ..............................136026 - 028 ..............................145 - 146032 - 035 ..............................151042 - 043 ..............................156 - 157047 - 049 ..............................164051 - 052 ..............................166054 - 056 ..............................170058 - 059 ..............................181 - 183061 - 062 ..............................185065 - 068Ja, det er jo dette Service og OverhalingsBoka også sier.... Regner med at de er di 3 MIDTERSTE siffra det er snakk om, er disse som sier 065.. -FØR XXX..?-Fordi di 3 siste (xxx) sier 908 hos meg, -noe som ikke står i hele tatt i den boka!.Så da har jeg sikkert NWC kasse da, selv om den ble akkurat plukka ut av en vingbil.. Edited February 21, 2009 by Ronny 287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc). Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++
FrodeH Posted February 21, 2009 Posted February 21, 2009 "The transmission class can be identified by the last three digits of the transmission part number"Eg tolker vertfall dette som at det er dei 3 siste nummera.
hår ball Posted February 21, 2009 Posted February 21, 2009 (edited) Ja, det er jo dette Service og OverhalingsBoka også sier.... Regner med at de er di 3 MIDTERSTE siffra det er snakk om, er disse som sier 065.. -FØR XXX..?-Fordi di 3 siste (xxx) sier 908 hos meg, -noe som ikke står i hele tatt i den boka!.Så da har jeg sikkert NWC kasse da, selv om den ble akkurat plukka ut av en vingbil.. jeg mener og ha lest at NWC kassa har feil splains på inngående aksling.. jeg fant jeg fant: da spør jeg deg, er ikke t5 også i utgangspunktet beregnet for v8? amerikansk t5 bruker nøyaktig samme synkroer og drev som cosworth-kassa, med unntak av 5. gir. spines på inngående og utgående aksel er forskjellig på de amerikanske versjonene, inngående aksel er tykkere, speedodrevet er plassert et annet sted, men ellers er alt annet likt Edited February 21, 2009 by hår ball
armani Posted February 21, 2009 Posted February 21, 2009 (edited) Såvidt jeg vet ble ikke cosworth levert med nwc-kasser. Forskjellen er en annen ratio, dårligere synkroringer, lager mellom utgående og inngående samt en svakere stål-legering. Ford gikk over fra Non World Class til World Class i 1984, en stund før vingebilen ble lansert. Jeg tror det er selve synkroen mellom 3. og 4. giret ditt som har runde tenner som følger av hard bruk og denne har nok slitt ut synkroringen på 4. gir. Dette ser du selvfølgelig når du åpner og demonterer kassa. For å skifte dette må du plukke ut utgående aksel. Det største problemet er å få av 5. giret helt, men det er mulig du kan klare å få av denne synkroen uten å måtte av med giret.hår ball: Jeg tror utvekslingen på 4. giret er likt, så det lar seg gjøre å bruke en inngående aksel fra cosworth på en nwc-kasse. Edited February 21, 2009 by armani 2wd sierra cosworth
Ronny Posted February 22, 2009 Posted February 22, 2009 "The transmission class can be identified by the last three digits of the transmission part number"Eg tolker vertfall dette som at det er dei 3 siste nummera. Dette var jeg oså litt usikker på.. HELE nr mitt sier da. 13-52-065-908. å 908 er jo ikke i nærheten av talla i den tabellen.. 287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc). Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++
mr.cossie Posted February 23, 2009 Posted February 23, 2009 Dette var jeg oså litt usikker på.. HELE nr mitt sier da. 13-52-065-908. å 908 er jo ikke i nærheten av talla i den tabellen.. leser du riktig nr da? 908 tror jeg er et delenr på en del på kassa di jeg. -91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS-ST.orange/svart hiace. trekkbil www.markisemannen.no
Kenneth Posted February 23, 2009 Posted February 23, 2009 blir nok som jeg fryktet er det noen som har litt kunnskap om å åpne den a? eller finnes det no rep. håndbok på nett? http://garrett.no/cosworth/manual/BW-T5manual.pdf Vet ikke om denne kan komme til nytte jeg..
Ronny Posted February 24, 2009 Posted February 24, 2009 (edited) leser du riktig nr da? 908 tror jeg er et delenr på en del på kassa di jeg.hmm.. Isåfall er det delenr på selve kasse-skallet, ettersom nr står der på siden!. -HVOR står det riktige nr som bekriver hvilken type kasse jeg har da? EDIT: Fannt ei lita blikkplate som sier: 13-52-184 ... Så da er det nok en WC- kasse ja! Edited February 25, 2009 by Ronny 287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc). Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++
armani Posted February 25, 2009 Posted February 25, 2009 hmm.. Isåfall er det delenr på selve kasse-skallet, ettersom nr står der på siden!. -HVOR står det riktige nr som bekriver hvilken type kasse jeg har da? EDIT: Fannt ei lita blikkplate som sier: 13-52-184 ... Så da er det nok en WC- kasse ja! Det hørtes mer riktig ut ja 2wd sierra cosworth
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now