Guest btl Posted August 11, 2002 Posted August 11, 2002 Hvor mange hestekrefter er bremsene på sierra godkjent for. Noen som har en oversikt over det?Jeg har ventilerte skiver forran og tromler bak. Kan være en fordel å vite det før jeg finner på å blotrimme den.
Trones... Posted August 12, 2002 Posted August 12, 2002 Er det ikke en fordel å få motoren til å funke, før du finner på å blotrimme den :?: Mvh. Trones...87. Merkur XR4TI.06. Ford Focus 3 dørs. MS Sport. (til salgs.)69. Ford Capri 1600GT. 80. Ford Fiesta(til salgs). 08. Ford Mondeo 2.0 tdci. HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan refineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.
WingDude Posted August 12, 2002 Posted August 12, 2002 Tror ikke det finnes en oversikt over dette, men man kan vel beregne dette etter hva slags bremser det sitter på div. biler, og så kan man eventuelt bruke disse hvis denne bilen har det antall HK som du er ute etter.
Guest Ford Gnomen Posted August 13, 2002 Posted August 13, 2002 Ville ikkje satsa på å blodtrimme en sierra og kjøre med vanlige sierra bremser. Oppgrader cossie bremser eller lignende. Vanlige sierra bremser duger opp til 150km er min erfaring.
Guest RHmotorsport Posted August 13, 2002 Posted August 13, 2002 Orginale is bremser er godkjent for inntil 140hk. Det fikk jeg opplyst på biltilsynet i Oslo da jeg skulle godkjenne min is med turbo.
Guest HUGO Posted August 13, 2002 Posted August 13, 2002 Nei, bremsene er ikke akkurat de beste Noen som har bygget om til skivebremser bak?? Er det mye jobb?
Guest Ford Gnomen Posted August 14, 2002 Posted August 14, 2002 Kjøp deg heller ei komplett cosworth bakstilling, da får du sperre også.Slike får du for rundt 5000,- komplett.Men om det er så lurt med større bremser bak enn foran er så som så.....
Guest HUGO Posted August 14, 2002 Posted August 14, 2002 Hehe...det er sant...nei man må jo ordne litt fetere saker foran også Hvis ikke blir det moro å trå bremsen i bunn.....
Guest T-motorsport Posted September 22, 2002 Posted September 22, 2002 Ingen som har mail adr eller tlf til folk(biltilsyn) som har papirer på hva bremser tåler(xr4i)..
Guest gsimon Posted September 24, 2002 Posted September 24, 2002 Jeg har montert skiver bak på en 86-stasjonsvogn. Med mindre du har full maskinpark i et mekanisk verksted, slik at du selv kan maskinere adapere for å bolte på Caliper'ene, så bør du gjøre som anbefalt ovenfor: Bytt bakstillingen. Hvis du får en bakstilling fra f.eks en XR4X4 så får du jo diff.bremsen på kjøpet. I tillegg må du bytte bremsepumpen forran. Denne må være fra en bil som opprinnelig har hatt skiver bak, jeg fikk en fra en Sveitsisk 4x4, som hadde vært levert uten ABS. For å skaffe seg oversikt over hvilke bremser som sitter hvor, og hvor mange HK de "tåler" så anbefaler jeg å be om en kopi av siden som gjelder "Sierra" i Brembo-katalogen hos nermeste bilutstyrsbutikk,Der står det diameter og tykkelse, så kan du se hvilke andre motorstørrelser som kjører med samme bremsene. I tillegg kan du be om kopi av "Budveg" katalogen. som viser hvilke Calipere som sitter på forskjellige modeller. Jeg fikk godkjent en ombygging hos Trafikkstasjonen ved å bruke kopi fra disse katalogene som vedlegg til søknad, hilsenGsimon
Guest T-motorsport Posted September 24, 2002 Posted September 24, 2002 Har montert xr4i bremser så det er ik problemet..tror eg reiser å bremser bilen med 0,2 bars trykk eller noe sånt..tar med meg papirene fra ford på at jeg har skiftet til xr4i bremser å godkjenner den med opp til 150hk(er jo det i xr4i) bare det står godkjendt med turbo i vognkortet er det god nok for meg vertfall..
Guest T-motorsport Posted September 24, 2002 Posted September 24, 2002 Har jo cossie bakstilling liggende og da men det spørs jo hvordan det blir med større bremser bak enn framme... :?
WingDude Posted September 25, 2002 Posted September 25, 2002 Har jo cossie bakstilling liggende og da men det spørs jo hvordan det blir med større bremser bak enn framme... :? Er cossi-skivene så mye større enn xr4 skivene da ?
Guest T-motorsport Posted September 25, 2002 Posted September 25, 2002 Er jo kansje ik det..mer morro med sperr okså..
Guest HUGO Posted February 7, 2003 Posted February 7, 2003 Har montert xr4i bremser så det er ik problemet..tror eg reiser å bremser bilen med 0,2 bars trykk eller noe sånt..tar med meg papirene fra ford på at jeg har skiftet til xr4i bremser å godkjenner den med opp til 150hk(er jo det i xr4i) bare det står godkjendt med turbo i vognkortet er det god nok for meg vertfall.. Jeg har også tenkt på å oppgradere til XR4I bremser....passer disse rett over? Eksakt hva er det man bytter? Kalipsere og skiver? Hva med bremsene bak?
Guest btl Posted February 7, 2003 Posted February 7, 2003 jeg tror du må bytte hele bakakslingen, fordi det er nok ikke bare å bytte ut trommlene med skiver. Du må nok bytte bl.a drivakslingen også kanskje?På trommelbremser er drivakslingen festet ved hjullageret og på skivebremsene er drivakslingen festet på sluttvekselet (klokka/differensialen). Hadde jeg vært deg, ville jeg prøvd å fått tak i en komplett bakstilling fra en bil med skivebremser bak. Du må kanskje oppgradere bremsene forran? Andre skiver? Større? :?
Guest HUGO Posted February 8, 2003 Posted February 8, 2003 Hadde ikke xr4i trommel bremser bak? Mener å huske det....
Trones... Posted February 8, 2003 Posted February 8, 2003 Nei!! Mvh. Trones...87. Merkur XR4TI.06. Ford Focus 3 dørs. MS Sport. (til salgs.)69. Ford Capri 1600GT. 80. Ford Fiesta(til salgs). 08. Ford Mondeo 2.0 tdci. HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan refineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.
RsTurbo Posted February 9, 2003 Posted February 9, 2003 Nei!!ikke noe særlig bestemt da :wink: Tror nok han var litt i tvil der 88' Escort Rs Turbo 86' Escort Rs Turbo -x- I couldn't repair my brakes, so I made the horn louder.
Guest T-motorsport Posted June 17, 2003 Posted June 17, 2003 xr4i bremser passer rett åver på is ja.å det er tromler bak.skiver på nyere 4*4 tror jeg.
Guest T-motorsport Posted June 17, 2003 Posted June 17, 2003 xr4i passer rett over på is..er tromler bak.tror det er skiver på di nyere 4*4.
Guest btl Posted June 19, 2003 Posted June 19, 2003 Min 86 XR4x4 har iallefall skivebremser bak. Det er vel tromler på 2L og is. Jeg mener det skal være tromler på dochen også, men hva med 2.3 litern? Skiver passer vel ikke rett over. Da må man vel bytte hele bakstillinga?På modeller med skiver er drivakselen festet i differensialen/sluttvekselet/klokka.. you name it. På trommelbremsmodellen er drivakselen festet i lenkarmen. Jeg vil tippe at det er forskjellig dimmensjon på hjulagrene osv.. Jeg fant ut i vinter at boltsirkelen for festet til drivakselen i lenkarmen var forskjellig fra vanlig 2L 86modell og is (ukjent årsmodell), da jeg prøvde å sette over en drivaksel fra en is. Det endte med at jeg måtte bytte hele lenkarmen. Det kan jo hende at det er noen is og 2L som har like lenkarmer i bakstillinga.
Guest rskagen Posted September 10, 2003 Posted September 10, 2003 Jeg driver på å å skifter framme på en 2.0 forgasser til XR4i bremser framme, mangler bra fjæren til den ene klaipteren som skal holde klossen på plass så skal jeg hive dem på, alt skal passe, har undersøkt hos Ford....
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now