k3nn37 Posted February 12, 2009 Share Posted February 12, 2009 (edited) det sies at maks grensa på org dyser er 134hk så det kan jo hende at han har det ser ut som om det sitter en jacobs ultra coil på bilen hans, er bilde i prosjekt tråden hans, men du kan bruke hvem som helst coil.. er vanelig + og - tilkobling på dohcen.. Edited February 12, 2009 by k3nn37 Link to comment Share on other sites More sharing options...
dohcen Posted February 12, 2009 Share Posted February 12, 2009 det sies at maks grensa på org dyser er 134hk så det kan jo hende at han har det stemmer nok greit det ja:Phar dohc turbo som sliter med bensin tilførselen ved 0,6bar nå men går greit på 0,4bar...holdt følge med en kompis sin 200sx s14 uten problem:)vurderer å selge turbokitet nå til fordel for å bruke mere penger på mondisen og få den strøken Mondeo ST TDCI "machine silver" zito miracle 19...bixenon og led overalt... green filter....2,5" rustfri eksos,racebits decat...airtec intercooler. pioneer avh-2400bt 2x7" dvd i nakkestøttene 87 LINDA<3 09 LEANDER<3 12 ANDREA<3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
k3nn37 Posted February 12, 2009 Share Posted February 12, 2009 stemmer nok greit det ja:Phar dohc turbo som sliter med bensin tilførselen ved 0,6bar nå men går greit på 0,4bar...holdt følge med en kompis sin 200sx s14 uten problem:)vurderer å selge turbokitet nå til fordel for å bruke mere penger på mondisen og få den strøken få ut noen bilder av motoren din og hva som er gjort da Link to comment Share on other sites More sharing options...
rassmus Posted February 12, 2009 Author Share Posted February 12, 2009 En vanlig myte at doch motor er dårlig noe den slett ikke er . har sine svakheter som register kjede , topppakning , oljepumpe , men disse kan enkelt ungåes med greit vedlikehold . Doch motoren er antagelig den motoren til ford som går billigst av samtelige eldre modeller med tanke på hk størrelse osv . En kjempemotor for de som kjøre mye , har et greit forbruk i høy hastighet og hehe er nok stopp med ca 130 hk med org dyser ja , type coil er det du har brukt ? kan vel ikke putte inn hva som helst ? vell den billigste motoren og kjøre med kontra hester er vell ikke doch`n men 2,9 cosworth`n den får du fint til og gå unner liter`n det er ca det samme som doch`n men den går myyyyyyyyyyyyyyyyee bedre enn doch`n;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
rs200 Posted February 12, 2009 Share Posted February 12, 2009 (edited) får du 2,9l under 0,7 på langkjøring?Edit:ser at du skriver i forhold til hester. leste litt kjapt. Edited February 12, 2009 by rs200 89-Ford sierra Doch - Solgt. 90-Sierra cosworth 4x4 - Solgt 97-Bmw 325 tds touring - Solgt. 07-Jeep Commander 88- Sierra sedan IST - vraka 75- Escort Mk2 2.0L Link to comment Share on other sites More sharing options...
exin89 Posted February 12, 2009 Share Posted February 12, 2009 uansett om det er i forhold til hester så er det nesten bedre med en DOHC til bruksbil. Den bruker jo 0.7-0.8 på pen blanda kjøring. Og nede på 0.5 på langkjøring på motorvei. Men som regel er man ikke under litern på vintern for gasspedalen frister for mye i sving.Man får jo heller ikke 2.9Cosworth originalt i sierra da. Så DOHC er jo den beste originale Sierra motoren. Skal man først bytte motor kan man vel også finne noe enda bedre som man kan få til å passe.Men når det kommer til å få mere enn 130hk ut av en DOHC så blir saken en helt annen. Men uansett fin motor som går økonomisk, også går den ikke så vakent dårlig. Finnes tregere biler for å si det sånn! 91' Ford Sierra Sedan 4x4 2.0i DOHC | R.I.P.......93' Ford Sierra Stv 4x4 2,9 cosworth | TIL SALGS...... 92' Ford Sierra Stv 2wd DOHC | TIL SALGS00' Landrover Defender TD5 | Bruksbil.......97' Peugeot 106 II | Slalombil Link to comment Share on other sites More sharing options...
2.3 GL Posted February 12, 2009 Share Posted February 12, 2009 er ikke vanskelig å få en v6 motor til å gå på 0,7 på mila. er bare å kjøre motoren sånn den skal kjøres så bruker den ikke noe mer en doch eller ohc. men doch er nok den greieste motoren i nyere sierra. v6 blir litt framtungt syns jeg Sideways is the new forward 17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio) Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd Link to comment Share on other sites More sharing options...
exin89 Posted February 13, 2009 Share Posted February 13, 2009 ja så sant. Har kjørt en 2.8i noen ganger, og den virker veldig understyrt i forhold til DOHC, det kommer vel av mye vekt foran, og lite vekt over bakakselen som gjør den mindre behagelig å kjøre. Men det kan jo være at det er veldig dårlige fjører bak på 2.8'n jeg har kjørt da. DOHC er ihvertfall en fin motor så lenge man klarer seg med 120-130hk. Er jo en motor med potensiale hvis man bare gjør de rette modifiseringene. 91' Ford Sierra Sedan 4x4 2.0i DOHC | R.I.P.......93' Ford Sierra Stv 4x4 2,9 cosworth | TIL SALGS...... 92' Ford Sierra Stv 2wd DOHC | TIL SALGS00' Landrover Defender TD5 | Bruksbil.......97' Peugeot 106 II | Slalombil Link to comment Share on other sites More sharing options...
rassmus Posted February 13, 2009 Author Share Posted February 13, 2009 en 2,9 cosworth bruker ikke noe veldig mere enn 0,7 den;) men har faktisk hørt om folk som har hatt ohc`r som har gått på ca det samme:P ps: doch`n min bruker faktisk 1,1 på blanda så de er ikke VELDIG økonomiske når de er litte gramme brukte;) og har en kammerat så har en sierra med doch og den mener jeg han sa brukte 1,3 på blanna kjøring;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now