Jump to content

Trenger info ang ein Cosworth

Recommended Posts

Posted

Han Kenneth som eier bilen har iallefall skrytt over at det er først 500hk, så 600hk osv. Snakket med exen hans.

Men jeg har og hørt at denne enten var orginal, ellers så var det 330 chip eller hva det nå var..

Guest kenneth birkeland
Posted
Han Kenneth som eier bilen har iallefall skrytt over at det er først 500hk, så 600hk osv. Snakket med exen hans.

Men jeg har og hørt at denne enten var orginal, ellers så var det 330 chip eller hva det nå var..

Hei, eg har kjøpt bilen av han.

Hehe, da har nok ikkje vert over 100hk i den sånn den var...

Det er gjort ein del med bilen, så oppsettet skal nok holde til oppimot 400hk.

Men er ein del ting gale, så eg holder på å fikse den opp.

Sku ha snakket med han som har bygget bilen.

Guest kenneth birkeland
Posted

Har fått litt info. Noken fleire som veit om noke historie på denne bilen?

Posted

gammle bilen min.. jeg og ÅshøgdaRaceway som har byggd den opp..

Fungerte ganske bra da jeg hadde den, steg 3 og T34 turbo osv. ikke godkjennt ombygd

men like etter jeg solgte den i otta så kjørte han i filler topp pakning osv me for høyt turbo trykk.

kunne tengt å kjøpe tilbake den bilen egentlig, sku få den til 60 000 hørte jeg noe rykter om

Sierra Cosworth

Guest kenneth birkeland
Posted
gammle bilen min.. jeg og ÅshøgdaRaceway som har byggd den opp..

Fungerte ganske bra da jeg hadde den, steg 3 og T34 turbo osv. ikke godkjennt ombygd

men like etter jeg solgte den i otta så kjørte han i filler topp pakning osv me for høyt turbo trykk.

kunne tengt å kjøpe tilbake den bilen egentlig, sku få den til 60 000 hørte jeg noe rykter om

Hei.

Eg har kjøpt bilen og holder på å overhale bilen.

Lurte litt på hvilken chip som står i bilen?

Hvilke cam'er som står på?

Er glad for all info eg kan få :)

Guest kenneth birkeland
Posted

Hvilket grunn trykk på bensin og ladeluft trykk?

hvis det er samme chip jeg satte inn er det et 500hk chip fra jens. når jeg hadde chipet i min bil bremset det 465hk og 575nm med svarte siemens 599cc

og bd 16 kammer.

Var/er det bd 16 kammer i denne bilen?

hvis det er samme chip jeg satte inn er det et 500hk chip fra jens. når jeg hadde chipet i min bil bremset det 465hk og 575nm med svarte siemens 599cc

og bd 16 kammer.

Er ikkje sikker på hvilken turbo som står i.

Det står ikkje noke på den. Den er portet i utgangen av kompressor huset ser eg.

Den dere satt i? Var forresten ei 202 blokk som stod i. Dere som satt den i?

3/T4?

Posted

er Garrett Turbo T34 som er polert(jeg satte på) hadde org kammer, men mener det ble satt inn no andre kammer i den med åra.

Sierra Cosworth

Posted

den bilen var her i fjor sommer.. en kompis som hadde den.... den gikk veldig bra da,men jeg hadde IKKE gitt noe mere enn 60.000 for den... tror han som hadde den her ga 40.000 for den jeg...

Guest kenneth birkeland
Posted
den bilen var her i fjor sommer.. en kompis som hadde den.... den gikk veldig bra da,men jeg hadde IKKE gitt noe mere enn 60.000 for den... tror han som hadde den her ga 40.000 for den jeg...

Ga 20 000kr + ein 320i e36 for den.

Hadde da deffekt motor som eg holder på å overhale.

Posted
Hvilket grunn trykk på bensin og ladeluft trykk?

Var/er det bd 16 kammer i denne bilen?

Er ikkje sikker på hvilken turbo som står i.

Det står ikkje noke på den. Den er portet i utgangen av kompressor huset ser eg.

Den dere satt i? Var forresten ei 202 blokk som stod i. Dere som satt den i?

3/T4?

var 202 blokk vi satte inn,den er like god som 200 blokka mener jeg. vi byttet bærlagere og rådelagere før vi satte den inn.

skulle nok ha slipt veiva også,hadde holdt mye lengre da.

MyBannerMaker_Banner1.jpg
Posted
Ga 20 000kr + ein 320i e36 for den.

Hadde da deffekt motor som eg holder på å overhale.

eee... nei... den kom hit med en motor som funket helt fint,å den funket helt fint når den ble solgt igjen.... han ga vist 34.000 for den.....

Guest kenneth birkeland
Posted
eee... nei... den kom hit med en motor som funket helt fint,å den funket helt fint når den ble solgt igjen.... han ga vist 34.000 for den.....

Seier Kenneth Glesnes det? Eg kjøpte den for ca 3 uker siden av han.

Hehe, du kan berre tru ka du vil.

Den funket aldri optimalt når han hadde den.

Masse rare lyder i motor når eg fekk den, så holder på å overhale den.

Posted

som kjelli´s nevner så gikk den bilen veldig godt når den gikk her kjørte den selv en del å den virket som den skulle da. :D

TangeruD1

Guest kenneth birkeland
Posted
som kjelli´s nevner så gikk den bilen veldig godt når den gikk her kjørte den selv en del å den virket som den skulle da. :D

Når var dette? og hvor?

Da Kenneth Glesnes kjøpte den?

Posted (edited)

er vel snart ett år siden på hedmarken... vet ikke hvem han solgte den til...

Edited by HÅK

TangeruD1

Guest kenneth birkeland
Posted
er vel snart ett år siden på hedmarken... vet ikke hvem han solgte den til...

Trur Kenneth Glesnes kjøpte den i sommer 08.

Var vist ikkje 100% heile tida han har hatt den.

Sjå på mine innlegg.

Posted

Kenneth glesnes kjøpte bilen av en som heter per norvald, når per norvald hadde bilen ble den frakjørt av 2wd cossie med 270chip.

Bilen har aldri virket etter at kenneth glesnes kjøpte den, det vet jeg for jeg kjørte bilen hjem for han. kenneth glesnes ga 80 000kr for bilen, og det va ikkje olje på motoren når vi hentet den engang. vet at per norvald ga rundt 40 000kr for den.

4x4 cosworth

E46 Touring

Guest kenneth birkeland
Posted
Kenneth glesnes kjøpte bilen av en som heter per norvald, når per norvald hadde bilen ble den frakjørt av 2wd cossie med 270chip.

Bilen har aldri virket etter at kenneth glesnes kjøpte den, det vet jeg for jeg kjørte bilen hjem for han. kenneth glesnes ga 80 000kr for bilen, og det va ikkje olje på motoren når vi hentet den engang. vet at per norvald ga rundt 40 000kr for den.

Kan ikkje skjønna at Kenneth Glesnes hadde 80 000kr?

Han Per Norvald hadde vel lagt ut masse peng på bilen?

Posted
Kan ikkje skjønna at Kenneth Glesnes hadde 80 000kr?

Han Per Norvald hadde vel lagt ut masse peng på bilen?

Banken hnadde penger til Kenneth.hehe.

Har aldri hørt om at per norvald har kjøpt noe som helst nytt til bilen. men ikkje vet eg.

4x4 cosworth

E46 Touring

Guest kenneth birkeland
Posted
Banken hnadde penger til Kenneth.hehe.

Har aldri hørt om at per norvald har kjøpt noe som helst nytt til bilen. men ikkje vet eg.

Hehe, e ikkje den kjappaste han Kenneth Glesnes.

80 000kr for den var no i drygaste laget..

Er vel verdt halvparten...

Ja, han har vel tatt forbruks lån til den.

Får sjå om eg får fiksa den opp litt.

Posted

Med tanke på at eg ga 70laks for en original 1990mod 4x4 med skinn, t34 turbo, 3"mongoose, grønnedyser, 3bar map, 330chip, morette lykter, 17" sommer felger og 16"vinter felger, gule koni så syntes eg han har gitt ***** mye for bilen.hehe

4x4 cosworth

E46 Touring

Guest kenneth birkeland
Posted
Med tanke på at eg ga 70laks for en original 1990mod 4x4 med skinn, t34 turbo, 3"mongoose, grønnedyser, 3bar map, 330chip, morette lykter, 17" sommer felger og 16"vinter felger, gule koni så syntes eg han har gitt ***** mye for bilen.hehe

Virka som du fekk den til ein grei pris. Masse gale når du kjøpte den?