Jump to content

forskjellig rullediameter på 4x4 sierra cosworth?


Recommended Posts

Guest strs2000
Posted (edited)

hvordan er det med forskjellig rullediameter foran og bak på 4x4 sierra cossie?

 

på min gamle bil måtte det være samme rullediameter, men vet ikke hvordan det er med denne viskose greia?

Edited by strs2000
Posted (edited)

må være likt. ødelegger fordelingskassa hvis du har forskjellig dim

 

edit:escort wrc var kjappere på knappene ja...

Edited by rs200

89-Ford sierra Doch - Solgt. 90-Sierra cosworth 4x4 - Solgt

97-Bmw 325 tds touring - Solgt. 07-Jeep Commander

88- Sierra sedan IST - vraka

75- Escort Mk2 2.0L

Guest strs2000
Posted

takker og bukker:) da vet jeg det

  • 2 weeks later...
Posted

4x4 MÅ alltid ha samme rullediameter foran og bak, 2wd er det ikke så nøye om det er likt foran eller bak

Enten du tror du får det til eller ikke, har du som regel rett.



- 1993 Ford sierra Cosworth sleeper

- 1976 Ford Taunus 2l automat

Posted

Um, jeg trodde det kom nye krav fra biltilsynets side for litt tilbake?

 

At det nå var krav om like dekk på alle 4 dekka, og ikke lenger aksling for aksling? Eller tar jeg feil? Eller blir dette generelt oversett? :P

-69 Cortina, -91 Sierra xr4x4, -87 Escort RS Turbo s2, -91 Sierra p100, -02 Mondeo ghia.

 

The original plan: "Just make it look pretty, that way the users won't notice the utter lack of functionality."
Again, life was much easier when Apple and Blackberry were just fruits.

Posted

det skal vere lik dimmensjon på alle hjul og tilnermet likt mønster på samme aksel, dersom det ikkje er orginalt for bilen med ulik dekkdim foran bak som på ferrari osv, eller du kan ha et tuv dokument som sier du kan ha ulik dimm forran bak, slik har det alltid vert

Posted
det skal vere lik dimmensjon på alle hjul og tilnermet likt mønster på samme aksel, dersom det ikkje er orginalt for bilen med ulik dekkdim foran bak som på ferrari osv, eller du kan ha et tuv dokument som sier du kan ha ulik dimm forran bak, slik har det alltid vert

 

trenger ikke, kan ha forskjellige rullediameter foran å bak så lenge di er innen for en 5% regel, 5 % mindre eller 5 % høyere omkrets ;) også må det være samme mønster og dim på en aksel, har jobba i 2 år på dekkmann så har god erfaring med dekk :P

Enten du tror du får det til eller ikke, har du som regel rett.



- 1993 Ford sierra Cosworth sleeper

- 1976 Ford Taunus 2l automat

Posted
trenger ikke, kan ha forskjellige rullediameter foran å bak så lenge di er innen for en 5% regel, 5 % mindre eller 5 % høyere omkrets ;) også må det være samme mønster og dim på en aksel, har jobba i 2 år på dekkmann så har god erfaring med dekk :P

 

 

det er feil, hjul skal vere lik dimm foran -bak dersom vognkort ikkje sier noe annet, alt annet er grunlag for feil på pk -kontroll, mangellapp ved utekonroll, altså 175-70-14 foran og 185-70-14 bak er ulovelig og grunlag for mangel, om man er litt firkantet (har jobbet i 13år med pk)

Posted
det er feil, hjul skal vere lik dimm foran -bak dersom vognkort ikkje sier noe annet, alt annet er grunlag for feil på pk -kontroll, mangellapp ved utekonroll, altså 175-70-14 foran og 185-70-14 bak er ulovelig og grunlag for mangel, om man er litt firkantet (har jobbet i 13år med pk)

 

Stemmer det ja, om man følger reglene til punkt og prikke.

Ikke lov med forskjellig dim foran og bak uansett, så sant det ikke står noe annet i vognkort.

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Posted

Anbefales jo på di fleste 4wd bilene og kryssbytte dekkene X antall ganger i året.

Samt rullere med reservehjulet slikt at det blir jevn slitt med resten av dekkene.

 

Men blir det gjort ? Nope hehe

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...