Guest kenneth birkeland Posted February 8, 2009 Share Posted February 8, 2009 Holder på å sette sammen motor etter lager havari.Hvilket bensin trykk og ladetrykk skal eg kjøre med?Har:-Hydrid turbo usikker på fabrikat, men ska vere god for 400hk+-044 bensin pumpe-2wd eksos manifoil-3" eksos uten kat-500hk chip (litt usikker, men det eg blei fortalt av han eg kjøpte den av)-bosch 803 dyser-rs 500 ic -WRC topp pakning-opent filter-3 bar map-andre cam'er (er ikkje sikker på) Tips? Link to comment Share on other sites More sharing options...
turbodohc Posted February 8, 2009 Share Posted February 8, 2009 Først skaffe en ny chip som er beregna på 803 dysene, om du skal bruke dem da. Det er mitt tips til deg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
viggo Posted February 8, 2009 Share Posted February 8, 2009 eller finne ut hva dyser chip`en er til, og skifte til desse også få det live mappa..men andre cam`er, 400 hk turbo og 500 hk chip, så blir det vel "noe" mer en et standar stage 3 Ford Taunus mk1 2dr sedan 73modell. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hovden Racing Posted February 8, 2009 Share Posted February 8, 2009 steg 3 trim består av: Mongoose eksossteg 3 (360) chip803 dyser3bar mapT34 turbo evnt oppgradere en 4x4 turbo med 360 lager.RS500 cooler Trenger ikke bytte kammer da flere har bremset langt over 400hk med originale. Får du dette helt optimalt kan du klare rundt 360hk. Optimalt til en gatebil med tanke på bensinforbruk og holdbarhet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kenneth birkeland Posted February 8, 2009 Share Posted February 8, 2009 steg 3 trim består av: Mongoose eksossteg 3 (360) chip803 dyser3bar mapT34 turbo evnt oppgradere en 4x4 turbo med 360 lager.RS500 cooler Trenger ikke bytte kammer da flere har bremset langt over 400hk med originale. Får du dette helt optimalt kan du klare rundt 360hk. Optimalt til en gatebil med tanke på bensinforbruk og holdbarhet Korleis ser eg hvilken chip eg har? Står det nr på den? eller finne ut hva dyser chip`en er til, og skifte til desse også få det live mappa..men andre cam`er, 400 hk turbo og 500 hk chip, så blir det vel "noe" mer en et standar stage 3 Fekk lite info av han eg kjøpte den av. (Han viste jo omtrent ingenting)Det står ingenting på turboen... Skal sjå på det når eg kjem heim om 3 veke. (jobber på båt) http://www.facebook.com/photo.php?pid=2529...mp;id=545266302 Først skaffe en ny chip som er beregna på 803 dysene, om du skal bruke dem da. Det er mitt tips til deg. Hvor mange hk blir tatt ut av motor med 803 dysene ca? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carbon Posted February 8, 2009 Share Posted February 8, 2009 Korleis ser eg hvilken chip eg har? Står det nr på den? På min chip står Det 330. laget av rune haldorsen http://www.facebook.com/photo.php?pid=2529...mp;id=545266302 Hvor mange hk blir tatt ut av motor med 803 dysene ca? Vet at folk har klart å dra ut 350-360hk med på 803 dysene. 4x4 cosworthE46 Touring Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kenneth birkeland Posted February 8, 2009 Share Posted February 8, 2009 Vet at folk har klart å dra ut 350-360hk med på 803 dysene. Åja, trudde dei leverte til meir eg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.cosworth Posted February 8, 2009 Share Posted February 8, 2009 Hvilket bensin trykk og ladetrykk skal eg kjøre med?Kommer jo veldig mye ann på chipen dette. Når du ikke helt kjenner din chip, skaff deg en ny god chip så du vet hva du har. . . . . . Da har du svarene på alt du spør om her -Arne '03 Silverado, Duramax'11 VW transporter'06 Land Cruiser konebilX'86 Sierra Cos 2wd X'Sierra cos 4x4 X'SVT LightningX...osv... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kenneth birkeland Posted February 8, 2009 Share Posted February 8, 2009 Kommer jo veldig mye ann på chipen dette. Når du ikke helt kjenner din chip, skaff deg en ny god chip så du vet hva du har. . . . . . Da har du svarene på alt du spør om her -ArneTakk for tipset Om eg setter i ein 360 chip, kor mye bensin trykk og lade trykk er ca mest optimalt å kjøre med? Link to comment Share on other sites More sharing options...
joe Posted February 8, 2009 Share Posted February 8, 2009 steg 3 trim består av: Mongoose eksossteg 3 (360) chip803 dyser3bar mapT34 turbo evnt oppgradere en 4x4 turbo med 360 lager.RS500 cooler Trenger ikke bytte kammer da flere har bremset langt over 400hk med originale. Får du dette helt optimalt kan du klare rundt 360hk. Optimalt til en gatebil med tanke på bensinforbruk og holdbarhet Men får du ikkje litt andre kurver med annet kamvalg då ?....tidligere moment og sånn... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kenneth birkeland Posted February 8, 2009 Share Posted February 8, 2009 Men får du ikkje litt andre kurver med annet kamvalg då ?....tidligere moment og sånn... Har orginale cam'er og. Tenkte å bruke dei. Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.cosworth Posted February 8, 2009 Share Posted February 8, 2009 Takk for tipset Om eg setter i ein 360 chip, kor mye bensin trykk og lade trykk er ca mest optimalt å kjøre med?Som sagt, en "360 chip", er ikke bare en 360chip. Kan variere mye - derfor som jeg sier, det kommer ann på hvilken chip du har. Kjøper du en ny bra chip, så får du også de svar på spørsmålene dine her. -Arne '03 Silverado, Duramax'11 VW transporter'06 Land Cruiser konebilX'86 Sierra Cos 2wd X'Sierra cos 4x4 X'SVT LightningX...osv... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kenneth birkeland Posted February 8, 2009 Share Posted February 8, 2009 Som sagt, en "360 chip", er ikke bare en 360chip. Kan variere mye - derfor som jeg sier, det kommer ann på hvilken chip du har. Kjøper du en ny bra chip, så får du også de svar på spørsmålene dine her. -Arne Hvem i Bergens området kan stille dette inn optimalt når eg har fått maskina sammen?(og finner ut hvilken chip eg har, eventuelt skifter) Link to comment Share on other sites More sharing options...
HoelRacing Posted February 8, 2009 Share Posted February 8, 2009 Hvem i Bergens området kan stille dette inn optimalt når eg har fått maskina sammen?(og finner ut hvilken chip eg har, eventuelt skifter) Polly og toyparts har rulle...er en ved navn Rune som har god peil på mapping av cosworth har jeg hørt 92' Ford Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
carbon Posted February 8, 2009 Share Posted February 8, 2009 (edited) Toyparts eksiterer ikkje lenger, og rullen hannes er solgt. Rune Haldorsen lager chip, ska se om eg kan skaffe et tlf nr til han i morgen. Edited February 8, 2009 by carbon 4x4 cosworthE46 Touring Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted February 8, 2009 Share Posted February 8, 2009 Ru** Ha******* : ******* Han jobber på sjøen, så mulig han er der nå. Da er isåfall telefonen hans av 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kenneth birkeland Posted February 8, 2009 Share Posted February 8, 2009 R*** ****** tlf: ********Han jobber på sjøen, så mulig han er der nå. Da er isåfall telefonen hans av Kjempe greie da Noken i Bergens området som har peiling lyst å sjå på ka eg egentlig har?(turbo, dyser, chip osv)Kan jo ha løyet han eg kjøpte den av. Eg har ikkje so peiling på dette trim greiene. Ru** Ha******* : ******* Han jobber på sjøen, så mulig han er der nå. Da er isåfall telefonen hans av Lagret det ikkje. sender du det til meg i inboksen min? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carbon Posted February 8, 2009 Share Posted February 8, 2009 Kjempe greie da Noken i Bergens området som har peiling lyst å sjå på ka eg egentlig har?(turbo, dyser, chip osv)Kan jo ha løyet han eg kjøpte den av. Eg har ikkje so peiling på dette trim greiene. Ta med delene når du tar med ventilen så kan eg se på de, så kankje vi finner ut noe. 4x4 cosworthE46 Touring Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kenneth birkeland Posted February 8, 2009 Share Posted February 8, 2009 Ta med delene når du tar med ventilen så kan eg se på de, så kankje vi finner ut noe. Kjempe greier det. Eg har fått tak i ny veiv no. Så då ska eg berre setta sammen greiena igjen.Sender du meg tlf nr'et ditt til meg, så eg kan ringe deg når eg kjem heim? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kenneth birkeland Posted February 12, 2009 Share Posted February 12, 2009 Er vist svarte siemens dyser og collins 500hk chip.Noken som har erfaring med det? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest AndreasWetrhus Posted February 16, 2009 Share Posted February 16, 2009 Er det siemens duser må du se på nummeret på de da de fleste er svarte Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trones... Posted February 16, 2009 Share Posted February 16, 2009 (edited) Skal du ha deg ny chip, Så vil jeg anbefale PukkelRygg her på forumet Der får du info om justering og hva du trenge også til et steg 3 oppsett.. http://www.fmcn.no/forum/index.php?showuser=1000 Edited February 16, 2009 by Trones... Mvh. Trones...87. Merkur XR4TI.06. Ford Focus 3 dørs. MS Sport. (til salgs.)69. Ford Capri 1600GT. 80. Ford Fiesta(til salgs). 08. Ford Mondeo 2.0 tdci. HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan refineres til 1l bensin til å fôre lekene mine. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kenneth birkeland Posted February 16, 2009 Share Posted February 16, 2009 Skal du ha deg ny chip, Så vil jeg anbefale PukkelRygg her på forumet Der får du info om justering og hva du trenge også til et steg 3 oppsett.. http://www.fmcn.no/forum/index.php?showuser=1000 Har snakka med han. skal først vere 100% på ka eg har først. Er det siemens duser må du se på nummeret på de da de fleste er svarte Er vist 599cc dyser.Skal sjå på dei når eg kjem heim fra båt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kenneth birkeland Posted March 3, 2009 Share Posted March 3, 2009 Da er eg kommet heim og sett litt på bilen. Chip'en står det:L6 450 P (skreve med tusj)TMS JLBLUP9320110SINGAPORE(har blitt fortalt at det er Jenspeed som har levert den) Dysene:Siemens Deka Turbo er vist T34 Noken som veit hvilket ladetrykk/bensintrykk dette er lagd for? Såg forresten at i hjernen var eine lederen(nr 19) litt smelta.Hva den går på/til? Link to comment Share on other sites More sharing options...
turbodude Posted March 3, 2009 Share Posted March 3, 2009 mener nr 19 går til jord Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now