viggo Posted February 5, 2009 Posted February 5, 2009 (edited) Har 1 stk garrett gt 3071r bb turbo med intern wastegate(nb IKKE cosworth flens) den har dårlige lager, men ikke skadet i kompressorhus.selges for 3000- el bud. den har ar 63 eksoshus, og aktuator er medhttp://i225.photobucket.com/albums/dd3/kjoe123/DSC00319.jpghttp://i225.photobucket.com/albums/dd3/kjoe123/DSC00320.jpghttp://i225.photobucket.com/albums/dd3/kjoe123/DSC00321.jpg 1 stk turbonetics 480 hk turbo (tror jeg) med cosworth baklokk. denne og må overhales. den var kjøpt ny på face motorsport for ca et år siden..pris = budhttp://i225.photobucket.com/albums/dd3/kjoe123/DSC00315.jpghttp://i225.photobucket.com/albums/dd3/kjoe123/DSC00316.jpghttp://i225.photobucket.com/albums/dd3/kjoe123/DSC00318.jpg garrett`n må ha ny chra (kjerne), denne koster 900$ hos atp turbo. Turbonetics`n får man allt av deler til. eller komplett chra til 500$ pm, el mobil 97003669Runar Edited February 8, 2009 by viggo Ford Taunus mk1 2dr sedan 73modell.
Kverna Posted February 5, 2009 Posted February 5, 2009 1 stk turbonetics 480 hk turbo (tror jeg) med cosworth baklokk. denne og må overhales. den var kjøp ny på face motorsport for ca et år siden..pris = bud Kvalitet. Har du kjørt disse uten dump eller bare "vanlig" slitasje ? Min fotoblogg
viggo Posted February 5, 2009 Author Posted February 5, 2009 1 stk turbonetics 480 hk turbo (tror jeg) med cosworth baklokk. denne og må overhales. den var kjøp ny på face motorsport for ca et år siden..pris = bud Kvalitet. Har du kjørt disse uten dump eller bare "vanlig" slitasje ? turbonetics`n er kjørt med dump, men noe høyt trykk, så etter en levetid på 6mnd er vel normal slitasje å ta litt lite i , vet ikke helt hva en skal skylde på, om det var motorhavari som ødela turbo, eller omvendt.. 3071 turboen er mest sannsynlig havarert pga lager rester i oljen. den var aldri over 1 bar.jeg har ikke brukt noen av de.. Ford Taunus mk1 2dr sedan 73modell.
viggo Posted February 8, 2009 Author Posted February 8, 2009 bump Ford Taunus mk1 2dr sedan 73modell.
kjelli`s Posted February 8, 2009 Posted February 8, 2009 Har 1 stk garrett gt 3071r bb turbo med intern wastegate(nb IKKE cosworth flens) den har dårlige lager, men ikke skadet i kompressorhus.selges for 3000- el bud. den har ar 63 eksoshus, og aktuator er med denner er da helt kast,om det er slakk i den... kan ikke overhale en kule lager turbo...
viggo Posted February 8, 2009 Author Posted February 8, 2009 (edited) Har 1 stk garrett gt 3071r bb turbo med intern wastegate(nb IKKE cosworth flens) den har dårlige lager, men ikke skadet i kompressorhus.selges for 3000- el bud. den har ar 63 eksoshus, og aktuator er med denner er da helt kast,om det er slakk i den... kan ikke overhale en kule lager turbo... nei, men man skifter chra (kjernen komplett) og bruker komp deksel og eksoshus..er endel billigere enn en ny turbo... Edited February 8, 2009 by viggo Ford Taunus mk1 2dr sedan 73modell.
kjelli`s Posted February 8, 2009 Posted February 8, 2009 nei, men man skifter chra (kjernen komplett) og bruker komp deksel og eksoshus..er endel billigere enn en ny turbo...det er sant... lagerhuset og aksel... vet du prisen på dette ?
viggo Posted February 8, 2009 Author Posted February 8, 2009 (edited) det er sant... lagerhuset og aksel... vet du prisen på dette ? står i første post , 900$ i usa , pris i norge vet jeg ikke.komp hjulet og baklokket er vel med og. så det blir kort sagt en ny turbo. Edited February 8, 2009 by viggo Ford Taunus mk1 2dr sedan 73modell.
viggo Posted February 10, 2009 Author Posted February 10, 2009 turbonetics`n kan evnt byttes mot en cosworth t3 med ar 48 eksoshus. eksoshuset må da være helt uten sprekker. resten er mindre nøye med Ford Taunus mk1 2dr sedan 73modell.
Guest spoff Posted February 15, 2009 Posted February 15, 2009 e den brukenes dinna turbonetics da? eller MÅ den på overhaling..
Recommended Posts