kleppemachine Posted February 3, 2009 Share Posted February 3, 2009 Hei ! Jeg lurer på om festebrakettene til calipperne bak på en sierra cosworth 4x4 sedan 90 modell er like som scorpio 2.0 liter stasjonsvogn 92 modell ? Tingen er at de "glide" boltene på festebrakketten på min sierra har rusta fast, trenger å bytte ut disse, men så har jeg en scorpio stående som jeg kanskje kan ta fra hvis det er likt.se bilde nedenfor: (er fra sierra) Link to comment Share on other sites More sharing options...
viggo Posted February 4, 2009 Share Posted February 4, 2009 glideboltene skal vere like ja. en meget kurant del ifølge meca katalogen http://catalog.meca.no/ProductSheet.aspx?A...tegoryType_ID=1 Ford Taunus mk1 2dr sedan 73modell. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kleppemachine Posted February 4, 2009 Author Share Posted February 4, 2009 (edited) glideboltene skal vere like ja. en meget kurant del ifølge meca katalogen http://catalog.meca.no/ProductSheet.aspx?A...tegoryType_ID=1 okai takk, men jeg må nesten bytte hele festebraketten da "glideboltene" har rustet fast og knekt, så får ikke de ut :/ Edited February 4, 2009 by kleppemachine Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cossyman85 Posted February 4, 2009 Share Posted February 4, 2009 hmm ikke bra, var d ikke 4x4 cosw du hadde, den er vel lik på scorpio med ventilerte skiver bak Link to comment Share on other sites More sharing options...
kleppemachine Posted February 4, 2009 Author Share Posted February 4, 2009 hmm ikke bra, var d ikke 4x4 cosw du hadde, den er vel lik på scorpio med ventilerte skiver bak 4x4 cosworth ja, trenger å vite 99% sikkert før jeg begynner å demontere på scorpio :/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
viggo Posted February 4, 2009 Share Posted February 4, 2009 ok, de kan muligens passe hvis diameteren på skiva er lik , så det kan jo vere et håp her er vel noen som faktisk har prøvd dette, og kan gi et mer eksakt svar.ellers er det jo ikke så enormt med jobb å prøve om det går da Ford Taunus mk1 2dr sedan 73modell. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cossyman85 Posted February 4, 2009 Share Posted February 4, 2009 ja, kalipterene er helt like hvist du ventilerte på scorpioen, som regel stv'n som har de men husker ikke om den "sko'en" er lik :S Link to comment Share on other sites More sharing options...
351RS Posted February 4, 2009 Share Posted February 4, 2009 Hvis begge er ventilerte, skal de være like ja. Min prosjekttråd: http://www.fordclubn...hetsprosjektet/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
kleppemachine Posted February 4, 2009 Author Share Posted February 4, 2009 Hvis begge er ventilerte, skal de være like ja. Ja var akkurat å tittet mellom stålfelgene på scorpion´n nå. Skivene er ventilerte så da tar jeg å demonterer etterpå for å sammenligne. Takk for alle innspill. Kommer tilbake med resultat om de er like eller ei Link to comment Share on other sites More sharing options...
kleppemachine Posted February 4, 2009 Author Share Posted February 4, 2009 Nå har jeg demontert kalipperen og braketten fra scorpion og festebrakettene er helt like som jeg har på min 4x4 sierra cosworth Da blir det montering på cossien og ut å sladde Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts