mr.cossie Posted February 2, 2009 Posted February 2, 2009 (edited) noen som har funnet en annen termostat som passer til 4wd termostat huset?-80 grader eller lavere? sitter og tenker må få ned temp noen grader så møkka holder flere runder på bane til sommern.. Edited February 2, 2009 by mr.cossie -91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS-ST.orange/svart hiace. trekkbil www.markisemannen.no
grcossie Posted February 3, 2009 Posted February 3, 2009 Turbo kjøler visst du ikke har det fra før. Evt bore hull i termostaten, jeg hadde tre hull på 5mm, ble lutt for mye, gikk på 77 grader målt med secs monitor
hår ball Posted February 3, 2009 Posted February 3, 2009 ang termostater, er det forskjell på 2wd/4wd/ orginal ohc ? eller har alle samme "utforming" ? jeg har alu kjøler, og fancontroller, og med en voldtatt termostat, 3-4 hull ekstra, gikk på 70 grader ved aktiv kjøring.. så tenkte og kjøre en orginal 82/85 graders og se hvordan det blir med alu kjøleren og tvangskjøring av vifter =)
mr.cossie Posted February 3, 2009 Author Posted February 3, 2009 (edited) har allerede tvangstyrte vifter. ikke orginale.større alu radiator har jeg og...til og med kjørt med termostat med hull i..... Turbokjøler har jeg ikke da jeg ikke har turbo med vannkjøling... Hvilke typer radiatorer bruker dere?-jeg har en stor summit racing radiator... Edited February 3, 2009 by mr.cossie -91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS-ST.orange/svart hiace. trekkbil www.markisemannen.no
a.nilsen Posted February 3, 2009 Posted February 3, 2009 Har alu radiator (pro-alloy) med org viftene på styrt av org termostat. Org termostat i 4x4hus. Ble innimellom litt varmere enn jeg setter pris på, men så monterte jeg en stor oljekjøler med termostat helt oppi grillen og etter det har det alldri vært høyere enn normal vanntemp ved banekjøring. '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist
hår ball Posted February 3, 2009 Posted February 3, 2009 xspower faktisk, funker toppers + at jeg har fancontroller fra turbofun.no.. setter temp den skall slå inn selv, og har satt tempen ganske lavt, for og prøve og holde det "nede" før det smeller nå i vinter blir det også montert olje kjøler.. og orginal termostat tenkte jeg, for og se hvordan det funker, om ikke så borrer jeg hull..
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now